Gå til innhold

"Bedre Bilde og Lyd- kabel"


Daggy

Anbefalte innlegg

Er dette en forskjell som det er verdt å ha? For når jeg spiller har jeg ofte litt flimring, sånn at du liksom kan se bevegelsene på den tv-kanalen som er på hvis man trykker tv/av knappen. Noen som skjønner? Burde jeg investere i det? Huff, dårlige formuleringer og mye spørsmål her... :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er absolutt verdt det. Kjøp Advanced scart cable, den sender RGB signaler (som gir det beste bildet mulig) og gir deg mulighet til bedre lyd hvis du vil det også.

 

Det med at du nå kan se bevegelsene på de andre kanalene når du spiller tipper jeg kanskje har noe med at du har scart kontakten du nå bruker i "feil" kontakt bak i Tv`en. Det er ofte 2-3 kontaker på dagens tver. Hvis du har andre kontakter, prøv de(n) andre, Som regel den med 1 under.

 

Hvis du har video/DVD også koblet til tven så kan de være de som forstyrrer, skru isåfall strømmen av på de.

Endret av Eskild
Lenke til kommentar

Takk for endelig svar. For den scart kabelen jeg har nå er sånn 3 delt som med bilde(gul) og lyd (rød /hvit). Da får jeg lyd via surround anlegget. Er det noen mulighet for det med denne kabelen, eller må jeg ha Dolby Digital dekoder i forsterkeren. Jeg har 5.1 utgang, men ingen dekoder. Min dekoder sitter i selve dvd spilleren min. Nok et vrient spørsmål. Har en dårlig tv med en scart utgang (så jeg regner med den flimringen også kommer av tv'n). Men får kanskje koste på meg en sånn en..

Lenke til kommentar
Takk for endelig svar. For den scart kabelen jeg har nå er sånn 3 delt som med bilde(gul) og lyd (rød /hvit). Da får jeg lyd via surround anlegget. Er det noen mulighet for det med denne kabelen, eller må jeg ha Dolby Digital dekoder i forsterkeren. .

Hvis du ikke har DD forsterker må du ta lyden via TVen til forsterkeren. Det er sikkert også mulig å modifisere kabelen slik at du kan ta lyden direkte til forsterkeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...