Gå til innhold

Småforbannet Powercolor eier.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har VGA Silencer på min, funker som en forbanna drøm!

Har kjøpt den kjøleren til mitt hercules (vifta bråkte litt mye og var ikke av de mest effektive) gleder meg til det kommer!

*Host hark* Var ikke dette et argument for Hercules? *HOST HARK*

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har sagt dette i mange tråder, anbefaler dere å kjøpe Hercules i stedet for alle disse billigmerkene. Jeg er klar over at Hercules er noe dyrere en de andre Radeon merkene, men det er ekstremt skjelden noe problemer med de. De har satsett sterkt på bedre vifter og kjøling, dette er jo svært viktig pga av disse Radeon kortene blir svært varme.

Hercules :thumbup:

som jeg skulle sagt det selv! :thumbup:

Powercolor er et billigere kort, men ikke noe dårligere for det. Gjennomsnittelig, etter det jeg har sett, kan de nyere PowerColor kortene klokkes høyere enn Hercules kortene. Det innebærer at det er en bra kjøleløsning på PowerColor kortene. Akkuratt nå sitter jeg med PowerColor 9800Pro flashet til 9800XT og kjører 436/388 på core/minne med standardkjøling.

Det er nok du som er uheldig med systemet ditt.

Jeg har ikke påstått at de andre Radeon fabrikkantene er dårligere. Det skal jo i utgangspunktet være samme kort vi snakker om.

Det jeg påstår er at Hercules har bedre kjøling på sine kort, dette har de selv sagt at de prioritere. Jo dette pga at det viser seg at disse kortene blir ekstrem varme og at "mange" av de feilene som oppstår i dag med disse kortene er varmerelatert. Vi skylder på dårlige drivere osv, men feilene ligger i fordårlig kjøling.

God kjøling - få problemer :yes:

Skrevet

Har VGA Silencer på min, funker som en forbanna drøm!

Har kjøpt den kjøleren til mitt hercules (vifta bråkte litt mye og var ikke av de mest effektive) gleder meg til det kommer!

*Host hark* Var ikke dette et argument for Hercules? *HOST HARK*

:laugh: Satt og tenkte på det, men ville ikke ødlegge gleden når de har brukt nesten 4000kr på skjermkortet :) (jeg fikk mitt for 2300 tihi) :)

Skrevet

JohnKR : Han har antageligvis den nye revisjonen av kortet som burde medføre til bedre kjøling, som det har gjort på alle andre som har det kortet.

Det er selvfølgelig samme kort som alle andre, bare at Hercules sitt kort er massevis av eye-candy. Lett å falle for en slik skjønnhet, som det er for ASUS Radeon 9800XT. Ser at noen har problemer med ASUS kortene pga kjøling, men har aldri hørt noe problemer med Sapphire kortene, som er nesten 1000-lappen billigere.

Det er alltid lurt å anskaffe seg bedre kjøling, uansett merke, spesielt på skjermkort/ram-sinks.

Skrevet

Jeg har et powercolor 9800 pro og et sapphire 9800 pro og jeg merker null forskjell, så jeg tror du har vært litt uheldig

Pris komplett:

Hercules 3D Prophet 9800PRO 128MB DDR

AGP,ATI 9800PRO,TV-Out/DVI,Retail ---------> 3750 spenn

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB

AGP,ATI9800PRO,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail------> 2450 spenn

PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR

AGP, ATI 9800PRO, DVI-I, TV-Out, Retail -------> 2100 spenn

Og DER har du grunnen til at få kjøper Hercules i forhold til powercolor

:thumbs:

Skrevet
Powercolor kortet var jo på ukens tilbud på komplett. koster ikke 2100 vanligvis

Stemmer, koster 2295 :)

Hercules sine kort er altfor overpriset.

Skrevet

Hercules er dyrt, ja.

Angrer litt på at jeg ikke gikk for Powercolor.. men var skeptisk til å kjøpe en "folkevogn med stor motor"

Så isteden kjøpte jeg rolls royce.

øh.

Angående kjølinga på hercules så har jeg hatt på arctic silver5 under kjølern.. og jeg måler 61grader på undersiden av GPU når jeg kjører 3dmark03.. og da går ikke kabinettviftene.

Klokka kortet opp til XT hastighet...og da ble det 64grader på det verste.

Syns ikke det var mye øking.

Skrevet
Hercules er dyrt, ja.

Angrer litt på at jeg ikke gikk for Powercolor.. men var skeptisk til å kjøpe en "folkevogn med stor motor"

øh.

Angående kjølinga på hercules så har jeg hatt på arctic silver5 under kjølern.. og jeg måler 61grader på undersiden av GPU når jeg kjører 3dmark03.. og da går ikke kabinettviftene.

Whow, det var utrolig varmt :wow:

Ligger aldri over 49 i full load :ermm:

Skrevet
Hercules er dyrt, ja.

øh.

Whow, det var utrolig varmt :wow:

Ligger aldri over 49 i full load :ermm:

49 i full load var lite gitt!? Du har VGA silencer ?

Dette jeg måler er på undersiden altså...peker oppover når kortet er montert.. der den passive kjølribba er montert. Der blir det jaggu varmt ja!

Jeg og synes dette er veldig varmt... :thumbdown:

Skrevet

Jeg har standard kjøling. Har nå ei vifte som står og blåser rett på kortet, for å oppnå over 390 på minne og 440 på core.

Standard klarer jeg = 432 / 378 :) Når jeg målte kortets-temp, var det overklokket med sistnevnte hastigheter og uten noe ekstrakjøling.

Skrevet

Jeg har fått den versjonen der kjølinga skal være fikset, og det er ikke den det er noe problem med.. Det er ikke varmt i det hele tatt..

Jeg tror jeg har bestemt meg: angrefrist!

Dette sugde max, har prøvd alle tenkelige måter..

Bye bye Powercolor

Skrevet (endret)

Hvor selger de ramsinks til 9800pro? Greit å ha når kortet er overklokka. Den vga silenceren er jo svinbillig, men kjipt å betale like mye i porto for den som den koster :(

Og til trådstarter, tror 99% sikkert at det er noe annet i pcen din enn skjermkortet som er problemet, i min pc som kjører over xp3200+ hastighet så lagger det ikke i noen spill. Og det gjorde det ikke med 9700. Har hatt saphire 9700 selv, og det var ikke noe bedre kjøleløsning på det en på dette 9800pro kortet.

Endret av Onanias
Skrevet
Nå har jeg ikke gjort annet de siste dagene enn å finne ut hva problemet kan være med Powercolor Radeon 9800 PRO kortet mitt.

Det lagger nesten like mye som mitt gamle kort (Geforce 3 Ti 200) i spill.

Får elendig 3D Mark2001 SE score også (10500).

Jeg har :

1) Format C:

2) Lagt inn de nyeste ATI driverne (Catalyst)

3) Lagt inn nyeste driver (4in1)

Ellers dilla fram og tilbake i BIOS for å prøve å finne en løsning..

Prøvde å flashe BIOS, men den nektet blankt på det, men det skal vel strengt tatt ikke være nødvendig?

Har en brukbar PC også : AMD XP 1800+, 512 DDR Ram...

Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Bruke angrefristen fra komplett.no kanskje? for dette var jeg langt ifra fornøyd med..

Enablet fastwrite i bios ?

Chipsett drivere på plass ?

Bios kan ha en lås for flashing, altså enable biosflashing

Det behøver ikke å være skjermkortet ditt som lager problemer

Hvilket HK har du ?

Skrevet
Jeg har standard kjøling. Har nå ei vifte som står og blåser rett på kortet, for å oppnå over 390 på minne og 440 på core.

Standard klarer jeg = 432 / 378 :) Når jeg målte kortets-temp, var det overklokket med sistnevnte hastigheter og uten noe ekstrakjøling.

hmm... men du vet... varme stiger oppover.

Har du målt på undersiden av GPU da ? :roll:

Skrevet

Jarmo:

Har vært i Bios og enablet fastwrite ja, og har prøvd meg med de nyeste chipset driverne til 4in1 (som støtter hovedkortet) Dette var ingen suksess, og jeg gikk tilbake til de jeg fikk med hovedkortet.. Ingen hjelp der heller.

Når jeg skulle flashe BIOS tok jeg disable på BIOS protection (denne var enabled).

Det som skjedde var at det kom opp masse rare tegn, og PC'en laget mange rare lyder osv. Jeg måtte bare gå tilbake til den gamle BIOSEN.

Har et K7T 266 PRO2 Hovedkort fra MSI.

Har aldri vært med på noe lignende før, det vil bare ikke fungere som det skal..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...