Gå til innhold

Slettet "my documents", hvordan få tilbake?


Anbefalte innlegg

Nå har jeg virkelig greid det. Av en eller annen grunn greide jeg å få slettet my documents, med alle skolerelaterte tekster, blant annet særemnet som jeg gjerne skulle hatt. Er det NOEN måte jeg kan få dem igjen på ? Btw, de ligger ikke i søppelkassen..

 

 

Mvh, frustrert XP-bruker.

 

edit : fant ut at denne posten er rimelig feilpostet.Beklager.

Endret av akzj0n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Norton systemworks (gamle Norton utilities) er genial på slikt. Undelete funksjon til en viss grad selv etter at søpplekassen er tømt. Men med Norton så kan man allikevel tømme helt derfra også da. BTW, så må Norton være inne før man sletter med uhell da.

 

Men om sørg for å ikke bruke maskinen noe særlig! For om du gjør det så kan den "ledige" plassen som de gamle filene ligger på bli overskrevet og dermed så blir det umulig (tilnærmet) å hente opp dataene igjen.

 

Du kan få tak i undelete programmer rundt omkring på nettet. Ett jeg har brukt ett par ganger heter recover4all eller noe slikt. Genialit lite program. :)

 

Evt om det er mye å tape på det så kan du sende disken til IBAS på kongsvinger, men det koster fort en 4-5 tusen til kanskje en 10-20 tusen (kan også koste mye mere, spørs hvordan filsystem + hvor hard er disken/dataene skadet) å gjenopprette der. Men de gjør jobben bra og man må bare spørre seg koster det mere å tapa dataene eller lage dem opp på nytt igjen. Samt har man råd.

 

Men søk på google etter recover4all, finner du det så kanskje. :) Men husk, bruk PC'en minst mulig, helst skru av til du får tak i recover4all fra noen andre på CD eller diskett.

Lenke til kommentar

Etter som torb påstår at du ikke greier å gjennopprette "my documents" ved å kjøre systemgjennoppretting så skal jeg ikke være påståelig.

 

Dette var et forsøk på å hjelpe deg. Dersom du tenker på dette fortsatt så er fremgangsmåten følgende:

 

start - programmer - tilbehør - systemverkstøy - systemgjennoppretting.

 

Her følger du anvisningen nøye, husk at du kan kun velge datoer som er uthevet.

 

Denne jobben medfører ikke at du mister noe data dersom du har det klart hvilken datoer du har lagt inn diverse ting.

 

Du får prøve noen programmer først......

Endret av John Kr
Lenke til kommentar
går ut ifra at du ikke bare har fjernet My documents fra skrivebordet? da dette bare er en snarvei.

Nei, jeg var så flink at jeg slettet filene inni mappen :)

Uansett, filene er ikke SÅ viktige for meg. Jeg har jo de fleste printet ut, men det kunne vært kjekt og hatt dem på pcen og. Zimon : Takk for flott bidrag. Jeg prøvde ditt program, det fant mange slettede filer, men ikke dem jeg trengte.

System-restore hadde sikkert funka flott, hadde jeg ikke disablet det etter at jeg instalerte windows :no:

Lenke til kommentar

Synd at du ikke fant det du letet etter. :(

 

Men ta gjerne vare på det programmet. :) får sikkert brukt for det en vakker dag, jeg har programmet liggende på en diskett i hylla her, og kan bekrefte at jeg har hatt bruk for den en 3-4 ganger etter første feilaktige sletting. Sist så reddet det ca 95-97% av 4 GB med diverse data som forsvant. Skulle slette en fil, men tydeligvsi så hadde Windows "merket" mappen og ikke filen. Tror du jeg var forbannet da eller? Pustet heldigvis lettet ut da. hehe

 

[Edit] BTW, husk å be den sjekke riktige mapper/stasjoner. Vanligvis så ligger my documents på c:\domuments and settings\username\ etc, men kan jo hende at du har flyttet dem til annen mappe da. Jeg har flyttet mine til e:\ dokumenter her. Lettere å formatere da, slipper så mye backup. :)

Endret av Zimon
Lenke til kommentar

Bruk maskinen minst mulig da det er stor fare for at filene du vil ha tilbake blir overskrevet..

Innstallerer du noe så innstaller det på en annen partisjon vist mulig.

 

Systemrestore tviler jeg på vil funke,ligger i navnet "System gjenopptetting" og ikke "fil gjenoppretting".

 

Last ned Get data back hos http://www.runtime.org/ og se om du finner igjen filene..

 

TaZ

Endret av taz
Lenke til kommentar
Systemrestore tviler jeg på vil funke,ligger i navnet "System gjenopptetting" og ikke "fil gjenoppretting".

Dette var et forsøk på å hjelpe vedkommende fra min side. Jeg var ikke sikker på at dette hjalp, men et forslag.

 

Ser at du taz skriver at du tviler, dvs at du heller ikke hvet så mye om dette.

 

Er det noen som har prøvd dette i praksis med å hente dokumenter frem etter sys.restore?

Lenke til kommentar
Dette var et forsøk på å hjelpe vedkommende fra min side. Jeg var ikke sikker på at dette hjalp, men et forslag.

 

Ser at du taz skriver at du tviler, dvs at du heller ikke hvet så mye om dette.

 

Er det noen som har prøvd dette i praksis med å hente dokumenter frem etter sys.restore?

Er ikke sikker nei..

Men kan teste det ut nå og se hva som skjer..

 

#EDIT#

 

Laga et gjenopprrettings punkt,Tømte papirkurva(ca 60 filer/mapper i den)

Rydda litt opp i mine dokumenter(slette 3 mapper m/filer i og 7 enkelt filer filer,totalt 167MB)

Tømte papir kurva og rebbota PCen..

Så gjenoppretta jeg til punktet jeg laga(før jeg sletta filene)

Etter gjenoppretting fullført,så var forsatt filene jeg sletta borte og papirkurva tom.

 

 

Restoring your computer does not affect or change your personal data files. It is a good idea to back up your data files periodically. For example, you might copy your data files to removable media, such as a writable compact disc, once a week

 

http://www.microsoft.com/windowsxp/home/us...SS_overview.asp

 

TaZ

Endret av taz
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...