Gå til innhold

Windows Me oppstartsdisket


Anbefalte innlegg

Har et lite problem her, hver gang jeg prøver og lage en oppstartsdiskett til WinME får jeg følgende filmmelding:

 

"kan ikke initialisere disketten. Feil: enheten er ikke klar... Vel ok for og fortsette"

Etter dette avbrytes bare opperasjonen, den får ikke skrevet noe til disketten i det hele tatt.

 

Tenkte også i ettertid at kanskje grunne til dette er at jeg ikke skal tukkle inne i dos. Har jo kjøpt pcen min oss IBM. Og det går jo ikke og gjøre noe med den. Kan ikke oppdatere bios eller overklokke den fra orginal bios.

 

Derfor lurte jeg på om det var noen som kunne legge ut på sin hjemmeside disse filene som egentlig skal legges inn disketten slik at jeg kan lastet de ned derfra eller kanskje det er noen som vet hvor jeg kan finne disse filene. Jeg kan fint kopiere filer til disketten uten problemer også lese fra den, men når jeg prøver og formatere disketten kommer det følgende feilmelding: "der er ingen diskett i stasjonen eller stasjonsdøren er åpen. Sett inn en diskett, kontroller at døren er lukket, og velg prøv på nytt"

 

 

Det jeg tenkt var at jeg skulle lage en slik oppstartsdiskett slik at jeg kunne komme meg ut i dos og formatere c: og legge inn XP. Fikk jo med en oppstartsdiskett og cd-rom fra ibm, men denne kan jo bare formatere c: OG LEGGE INN WIMDOWSME SAMTIDIG.

 

By the way, min pc er en IBM Netvista A40i

 

Noen som har hatt samme problem med IBM?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...