Gå til innhold

AMD eller Intel?


Anbefalte innlegg

Jeg har i snart 3 år sittet på en AMD T-Bird 1200 og brukt K7T Turbo-R ATX Mainboard. (og 1024 pc133 sdram)


På tide med nytt synes jeg.


Men, AMD eller Intel? Var ikke helt fornøyd med AMD (Min forrige PC var en pentium II 400mhz :p) men jeg har blitt fortalt at det var T-bird serien som var skrot..


Tenkte på en p4 2400 mhz eller.no slik. Men Kanskje jeg skal gi AMD en sjanse til?(Selv om jeg har fått råd om å holde meg borte fra AMD, har jeg også fått råd om å holde meg borte fra Intel.. Enhver smak antar jeg.)


Uansett, det jeg vil fram til. Om det er noen der ute som har en prosessor der ute med god ytelse som er å anbefalle. Kanskje også noe som jeg kan bruke til å lett lære meg overklokking (siden jeg er nybegynner i det feltet) Da også et hovedkort som vil passe denne prosessoren. Jeg ønsker å bytte til DDR RAM så dette må også tenkes på. (vil ha ca 512-1024 ddr ram til å begynne med, noen ideer på merke?)


Jeg har et Geforce 4 Asus Ti 4200 AGP8X skjermkort og tror jeg kan fortsatt bruke dette en stund? (kjøpte det på forsommeren i fjor)


Har hatt 2 x Western Digital Caviar 120GB (med 7200 rpm) som jeg tidligere kjøpte på ukens tilbud på komplett.no... Men disse har bare gitt meg problemer og jeg tror den ene (med alle de viktigste filene mine :p) Har tatt kvelden :D Så kan trenge (no)en ny(e)..


Har hatt problemer med overoppheting og at maskina fryser mye. Så vil investere i et godt Kabinett som også kanskje ser litt fancy ut. Noen tips? (Skal være lett å kjøle osv. Kostnad rundt ca. 1-2k (eller mer hvis bra tips?)) Da vil jeg også trenge en strømforsyning som faktisk funker bra :p
Og da gode (så og si) lydløse vifter også :p


Ca kostnad på alt dette må ligge på 10k eller under...