Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Lastet ned Zone Alarm til mamma&pappa's maskin forgie helg, og noe helt uventet skjedde. kanskje ikke så alvorli som det høres ut som, men..

Zone Alarmen dukket titt og ofte opp for og spørre om de skal nekte visse program tilgang. og så blokkerte den plutseli internett tilgangen.
De kom seg ingen vei og måtte faktisk få tak i BB levrandøren for og fikse hele suppa. Jeg anbefaler dere andre til og ikke bruk zone alarmen på så høy sikkerhets modus(heller va dere kaller det får).
Og vis dere har BB, så skaff dere en router om bruk kun brannmuren som er der..

-ville bare dele mine erfaringer-

P.S. er ikke sikker ¨på om jeg bruker rett post :blush:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lastet ned Zone Alarm til mamma&pappa's maskin forgie helg, og noe helt uventet skjedde. kanskje ikke så alvorli som det høres ut som, men..

 

Zone Alarmen dukket titt og ofte opp for og spørre om de skal nekte visse program tilgang. og så blokkerte den plutseli internett tilgangen.

De kom seg ingen vei og måtte faktisk få tak i BB levrandøren for og fikse hele suppa. Jeg anbefaler dere andre til og ikke bruk zone alarmen på så høy sikkerhets modus(heller va dere kaller det får).

Og vis dere har BB, så skaff dere en router om bruk kun brannmuren som er der..

 

-ville bare dele mine erfaringer-

 

P.S. er ikke sikker ¨på om jeg bruker rett post :blush:

Om du bruker ZoneAlarm/NIS, så burde du vite hvilke programmer som skal ha tilgang til internett. ZA er en bra "freeware-software firewall", men med denne som alle andre, du må vite hva du skal gi tilgang til internett.

 

"Micorsoft Generic Host Process for Windows" er blandt annet en ting som må få tilgang til nettet, gir du ikke denne tilgang, så kommer du ikke på nett engang...

 

Se til at du sjekker i oversikten for programmer i ZA hva du har gitt tilgang til nettet, mener at det er 2-3 ting som MÅ få gå på nett om du skal få surfe noe i det heletatt, husker ikke i farten hva de het. :(

 

Du skal da ha kredit for å være på den defansive siden! hold deg oppdatert med de nyeste databasene/versjonene & du/dere klarer holde dere på den sikre siden.

 

Lykke til!

 

.MixaloT.

Lenke til kommentar

Opplevde i dag at ZoneAlarmPro ikke ville fungere bak en CNet router (Telenor ADSL), fungerte fint direkte kobla til ADSL modemet, men siden de fikk en maskin til, ble det også router. Uansett hva jeg gjorde ville det ikke fungere. Jo, eMule fungerte, men ikke noe annet. Har aldri oppplevd det før.

Endte opp med å bruke Sygate for å få det til funke.

Lenke til kommentar

ZA går for å være en bra brannmur også har den jo snacks som ad-blocker og id-lock.

Måtte slutte å bruke den fordi True Vector service(brannmur motoren) frøys pc'n i tide og utide. Fant en del løsninger på ZA forumet som jeg prøvde uten hell, men like forbannet slår det til igjen etter en stund :(

Nå kjører jeg KERIO... funker bra, men jeg var mer fornøyd med ZA når alt virket som det skulle.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt spes dårlige erfaringer med zone-alarm, men den må stilles inn riktig.

 

En firewall jeg ikke har gode erfaringer med er NIS. Jeg stilte den inn feil, og måtte fjerne det, men det ble pokkern ikke borte.. Lå igjen noen rester i registeret som føkke opp hele maskina.. SÅ selv vil jeg si ZA er bedre enn NIS!

Lenke til kommentar
Lastet ned Zone Alarm til mamma&pappa's maskin forgie helg, og noe helt uventet skjedde. kanskje ikke så alvorli som det høres ut som, men..

 

Zone Alarmen dukket titt og ofte opp for og spørre om de skal nekte visse program tilgang. og så blokkerte den plutseli internett tilgangen.

De kom seg ingen vei og måtte faktisk få tak i BB levrandøren for og fikse hele suppa. Jeg anbefaler dere andre til og ikke bruk zone alarmen på så høy sikkerhets modus(heller va dere kaller det får).

Og vis dere har BB, så skaff dere en router om bruk kun brannmuren som er der..

 

-ville bare dele mine erfaringer-

 

P.S. er ikke sikker ¨på om jeg bruker rett post :blush:

jeg personelig liker heller ikke ZA..... den blokkerer nettet mitt å.. har hatt i LANG tid.. så jeg kjenner programme ut å inn.. men så plutselig en dag blokkerte den nette mitt... men du hadde ikke trengt å få tak i de BB folka... bare uninstall programme ;) så funker allt som før :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...