Gå til innhold

Integrert lydkort?


Sync

Anbefalte innlegg

Til dere med peiling

 

Jeg er iferd med å oppgradere maskinen min, og ønsker å kjøpe nytt hovedkort og cpu. Det som ser mest interesant ut er et hk basert på VIA's KT266A chipsett og en AMD cpu (XP16/17/1800).

Det ser imidlertid ut som om alle hk med dette chipsettet leveres med integrert lydkort.

Såvidt jeg husker, kunne dette tidligere komme i konflikt med andre "proffere" lydkort innstallert på samme maskin.

 

Ligger det en konflikt her idag?

Noen erfaringer fra lignende konfigurasjoner?

 

På forhånd takk!

 

mvh

Pål

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1374861

ville gjort det Yoshy sier og satsa på ett Live! Player 5.1 kort til nyere OS som XP. leste om noe her forleden dag der Fortissimo II ble dobbelt så dårlig i nyere OS pga. driverene i Win98 var super bra, men de i nyere var elendige. Player 5.1 er også litt billigere en Fortissimo II. gå Player ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

avalon, hvis du hadde vert her tidligere i uke hadde du kanskje sett en diskusjon om dette. problemet er at Fortissimo II kortene er utrolig bra på Win98 og WinME, men på WinXP og Win2000 blir CPU forbruket MYE større. driverne til Win98 og WinMe for fortissimo II er svært bra, men de har ingen bra til WinXP. det andre problemet er att hvis du går på hjemmesiden deres ligger ikke driverene til dette kortet der. du finner bare drivere til theater XP. hvorfor?? ikke spør meg! leste dette i Toms Hardware Guide (www.tomshardware.com), så alt jeg sier her er en referranse til dem.

 

jeg sjekka selv siden deres og fant raskt ut at, nei, det var ingen drivere til Fortissimo II der.

( http://europe.hercules.com/support/select_prd.php )

 

jeg lette litt på andre sider der jeg bruker å lete etter drivere og fant jo på http://www.voodooextreme.com en liste over produsenter som hadde lagt ut sine drivere til XP. deriblant drivere til Creative lydkort, hercules grafikk kort, ati grafikk kort, via drivere, men ingen fortissimo II drivere.

 

siden jeg ikke fant den noen plass gikk jeg meg i villelse inn på Hercules Prophet sine driver sider. når jeg kom inn på den så jeg att jeg kunne velge Fortissimo II på en "support" liste. når jeg gikk inn der kom jeg til en side med XP drivere. hvorfor de ikke hadde den på den siden som da var laget for drivere, vel det må du ikke spørre meg om! fårstår ikke hvorfor de skulle plasere driverene på support siden istedenfor der den egentlig burde vere, driver siden. velvel... final conclusion, drivere var der, bare godt gjemt. her er den urlen du har lest gjennom hele teksten min for å få (håper du leste det!!!! :p).

 

http://us.hercules.com/support/byprod.php3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...