Gå til innhold

OS på RAM


kjaks

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Jeg har lest om skikkelig high-end løsninger som bruker SD-ram brikker til ramdisk. Denne er sikret mot strømbrudd med batteri. Løsningen jeg så var og er SCSI-basert og i 5,25"-format med 8-16 minneplasser. Søketiden på selve ram'en er bare 30-45 nanosekunder men selve SCSI-kontrolleren øker dette til mikrosekunder. Altså vanvittig mye bedre enn de raskeste harddiskene som har millisekunder søketid.

Ta en titt på denne :yes:;

 

-> RocetDrive

og en forhandler i Sverige

 

kunne bare ønske jeg hadde en langt større lommebok :roll:

Lenke til kommentar

Jepp, Det er et Cenatek-produkt. (linken har vel vært oppe her tidligere?) Slik ser den ut:

rocketddrive-large.jpg

 

Dette er et PCI-kort med en virituell harddisk-kontroller sett fra OS og bios, men med ram i andre enden. Den fåes forresten på nettstedet til http://www.cenatek.com/ i utgaver på 1-4GB og koster der de koster fra 999$ til 2999$. Den kommer med egen strømforsyning så dataene ikke forsvinner. (kan sikkert gå på UPS-drift.)

 

Jeg synes dette begynner å nærme seg en ideell løsning, men skulle fortsatt ønske at det kunne innstalleres i software på systemram'en og at den har batteri-backup på StBy-spenninga til hovedkortet. Gjerne synkronisering med harddisk 1 gang per time også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...