Gå til innhold

viftefjerning


Anbefalte innlegg

Helluen.

Har et gainward gf4 ultra 750. Er dette en sak som klemmer ut mye varme? Den suser ihvertfall endel! Jeg tenker å kjøpe passiv kjøling, men må jeg da bare glemme overklokkinga? Bør jeg isåfall kjøpe en kabinettvifte til?

Har hatt en gjennomgang av pc for å få ned støyen.

 

Følgende ting har jeg gjort.

 

Ny strømforsyning. Hiper 350w silence

 

Ny cpu vifte. cooler master aero7. (null støy på ca 2400 rpm.. 49 grader på cpu)

 

Jeg har verdens kjipeste kabinett (billigste miditower fra Chieftec) har dette innvirkning på støy?

 

Mange spørsmål her ja!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De orginale kjølerne på skjermkort er det somoftest ikke så mye trøkki' :p

 

Nå er jeg litt usikker på om denne passer men på den kan du jo montere den ekstraviften. den har meget behalgelig støynivå og kjøler ganske bra.

Da kan du nok overklokke.

 

En kabbis vifte i døra som blåser mot CPU og skjermkort hadde nok heller ikke vært å forrate. ;)

Lenke til kommentar

har selv zalmans heatpipe på mitt msi gf4 ti4800

 

men temeraturen ligger rundt 50(har ikke testa i heftige spill ennå)

så jeg skal kjøpe den vifta som hører til, men den er ikke å få tak i for tiden.

Så jeg får klare meg med god luft gjennom strømming i kabinettet!

 

Noen som vet om butikker med den vifta inne?

Lenke til kommentar

kabinettet har mye å si: De tynne metal panelene som dekker hw tar lett imot vibrasjoner fra ROM, hd og vifter... får å vise det: hadde chieftec kabinett også. Nå lager jeg mitt eget i treverk. Uten noen av sidene i kabinettet er den stillere enn chieftecen!

 

innvester i støydempoende plater som gir mer vekt til kabinettet. Det eneste som hjelper mot støy er mer masse og vekt.

Lenke til kommentar

Har nettopp gjort noe lignende som deg kaffelaban, ny psu m/12 cm vifte og kjøpt meg Zalman heatpipe til mitt Ti4400. Deilig å få vekk den ilsinte 2cm-vifta so satt der ja :D

Du kan forresten trøste deg med at du ikkje har verdens kjipeste kabinett, for det har eg :mad: Har tilnærma nul luftgjennomstrømming!(ingen kabinett vifter utenom psu) Målte temperaturen før og etter passiv kjøler på skjermkortet..Temperaturen på hovedkort gikk opp med 4 grader og tempen på cpu gikk opp fra 45 idle til 48 idle... Har desverre ikkje temp måler på GPU, men maskina blir litt ustabil etter ca 10 minutt med NFS Undergr. :mad:

Vil altså anbefale å kjøpe med den vifta dersom du går for Zalman heatpipe, eller å ha et kabinett med god luftflyt =)

Lenke til kommentar

Dersom du har litt "cahonas" eller er veldig gnien, så kan du bare kobble fra vifta. Jeg har en kamerat som har et ASUS 4200 kort hvor vifta sluttet å snurre rundt. "Fint" tenkte han, fordi den bråkte en del.

Dette er kabinettet med ca 0 airflow og 1 cm med støv over alt. (bein fakta) Rillene i stock P4 heatsinken er faktisk alle tettet igjen med støv og vifta på den går akkurat rundt.

Men tilbake til saken... heatsinken på GF4 kortet er ca 85-95 grader og slik har det vært 24/7 de siste tre-fire månende uten problemer i det hele tatt. Det er nesten verd et forsøk dersom du ikke er altfor glad i skjermkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...