Gå til innhold

Silent boost


Swein

Anbefalte innlegg

Min CPUkjøler. Termaltake silent boost.
Jeg syntes den bråka en del.. Kjøpt på microplex.
Den skal være 21 Dba, men det sto på microplex at den var 29.. Så ikvell bestemte jeg meg for å gjøre noe med lyden. Så jeg skruvde av vifta, og satte på en sunbeamvifte :thumbs:
Det ble MYE varmere for CPU'en. Men det ble stilig, og jævli fint :D
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Si det. Enda et innleg fra swein som ikke helt gir mening.

 

 

Send nå ikke cpu`en din til de evige jaktmarker sammen med skjermkortet ditt.

 

Hva betyr Mye varmere foresten? 50-60-70 Grader?

Ville si det for å få komentarer, som f.eks. IKKE GJØR DET!! det er kjempefarlig, lr noe sånnt... :p

Siden jeg ikke har fått det så er det vel ok å gjøre det..

Den var 32 grader før (idle) . Nå er den 44 grader (idle).. Så det ble en del varmere.

Ble mye stillere også, Men det sa jeg kanskje.. :)

Så hvis moderator vil stenge den, så gjør det.. Lr gjør det hvis folk lager en sånn mobbetråd som på knakk i to.. :ermm:

Lenke til kommentar
Vil du ha kommentarer så sier du "Hei, jeg vurderer å gjøre dette - bør det funke eller er jeg helt på tur?" FØR du gjør noe. Dette er en av de mest meningsløse trådene jeg har lest så langt.

var jo ganske sikker på at det gikk bra da.. :p Også er det kankjse ikke alle som vet at det er mulig å gjøre det... ?

Lenke til kommentar

Siden Swein egentlig ikke har noe konstruktivt å si, så vil jeg ta over tråden litt. Det jeg vil si er at hele dette Silent Boost greiene er litt juks.

Hos TT står det 21dB, og hos andre står også dette.

MEN: ...den SB du får hos microplex og hwb er tydeligvis 28dB.

Så vær sikker på at du får en 21dB dersom du vil ha en stille maskin.

Lenke til kommentar
Siden Swein egentlig ikke har noe konstruktivt å si, så vil jeg ta over tråden litt. Det jeg vil si er at hele dette Silent Boost greiene er litt juks.

Hos TT står det 21dB, og hos andre står også dette.

MEN: ...den SB du får hos microplex og hwb er tydeligvis 28dB.

Så vær sikker på at du får en 21dB dersom du vil ha en stille maskin.

Det er fordi den er byttet med en papst vifte.. Det står det på microplex. :roll:

Lenke til kommentar
Vil du ha kommentarer så sier du "Hei, jeg vurderer å gjøre dette - bør det funke eller er jeg helt på tur?" FØR du gjør noe. Dette er en av de mest meningsløse trådene jeg har lest så langt.

Da kan du ikke ha lest mange poster her på forumet for her kommer det MYE rart! :p:yes: Skjønte heller ikke helt vitsen med den der, men! Kunne kanskje omformulert emnefeltet litt så det ikke hadde sett ut som det var spørsmål om et elletr annet!

Lenke til kommentar
Siden Swein egentlig ikke har noe konstruktivt å si, så vil jeg ta over tråden litt. Det jeg vil si er at hele dette Silent Boost greiene er litt juks.

Hos TT står det 21dB, og hos andre står også dette.

MEN: ...den SB du får hos microplex og hwb er tydeligvis 28dB.

Så vær sikker på at du får en 21dB dersom du vil ha en stille maskin.

Det er fordi den er byttet med en papst vifte.. Det står det på microplex. :roll:

Eh... nei!

 

Og hos HWB (og mange andre) så står det ingenting i det hele tatt, og de linker til speccs som sier 21dB.

Lenke til kommentar
Siden Swein egentlig ikke har noe konstruktivt å si, så vil jeg ta over tråden litt. Det jeg vil si er at hele dette Silent Boost greiene er litt juks.

Hos TT står det 21dB, og hos andre står også dette.

MEN: ...den SB du får hos microplex og hwb er tydeligvis 28dB.

Så vær sikker på at du får en 21dB dersom du vil ha en stille maskin.

Det er fordi den er byttet med en papst vifte.. Det står det på microplex. :roll:

Eh... nei!

 

Og hos HWB (og mange andre) så står det ingenting i det hele tatt, og de linker til speccs som sier 21dB.

NB! Viften som benyttes er sannsynligvis en Panasonic Panaflo FBL08A12M med et støynivå på 28 dB(A), ikke 21 dB(A) som oppgitt av Thermaltake.

Dette står på microplex..

Lenke til kommentar
Siden Swein egentlig ikke har noe konstruktivt å si, så vil jeg ta over tråden litt. Det jeg vil si er at hele dette Silent Boost greiene er litt juks.

Hos TT står det 21dB, og hos andre står også dette.

MEN: ...den SB du får hos microplex og hwb er tydeligvis 28dB.

Så vær sikker på at du får en 21dB dersom du vil ha en stille maskin.

Det er fordi den er byttet med en papst vifte.. Det står det på microplex. :roll:

Eh... nei!

 

Og hos HWB (og mange andre) så står det ingenting i det hele tatt, og de linker til speccs som sier 21dB.

NB! Viften som benyttes er sannsynligvis en Panasonic Panaflo FBL08A12M med et støynivå på 28 dB(A), ikke 21 dB(A) som oppgitt av Thermaltake.

Dette står på microplex..

Og hvor står det at det er en papst vifte da?

 

Og bla hwb har ingen slik forklaring.

Og microplex sin tekst kom ikke opp før etter at de hadde solgt den en stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...