Gå til innhold

Er det vanlig at temperaturen på HK er 49C?


drno21

Anbefalte innlegg

Brukte nettop Snadra 2004 til å finne ut CPU tepmeraturen, men fant også temperaturen på hovedkortet mitt. Her er spørsmålet mitt: Er det vanlig at temperaturen på HK skal lige på 49 C eller lyver programet. Det vil si at den ligger på 49 grader når jeg spiller tunge 3D spill. Når jeg er i vanlig program som Word så ligger temperaturen på 30 og under.

 

Mitt system er:

P4 2,66 GHz

512 RAM

ATI Radeon 9800 Pro

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dårlig bruk av emnefelt! Jeg retta litt på det, slik at det er litt mer beskrivende! Pass på neste gang at du beskriver så godt som mulig om hva Topicet ditt inneholder. Er du i tvil om hva du skal skrive i emnefelt, så pm en Admin/mod ;)

 

Topic: 49C er litt vel voldsomt...ville serriøst vurdert å kjøpt meg ett par kabinettvifter. Du kan jo kjenne på NB kjøler under spilling, og se om den virkelig er så varm.

Lenke til kommentar

Tja, med mitt nå snart et år gamle Amd-system(xp2700,msi hk) hadde jeg faktisk oppmot 54c ;) . Dette var målt i Sisoft, hadde ingen kabinettvifter.

 

Mitt nåværende system var oppe i 39c etter mange timers max load, ligger på stabilt 26c nå med 1 stk kabinettvifte.

 

Så det er vel mulig med et dårlig ventilert kabinett.

Lenke til kommentar

er nok lurt å investere i et par kabinettvifter ja. Har 23-27(27 i spill) grader på mitt hele tiden, men har en vifte som suger inn og en som suger ut som står like høyt, så her er det fin gjennomstrømning.

Anbefaler å prøve å finne en tegning av ditt kabinett som viser optimal gjennomstrømning av luft, det gjorde jeg :thumbup:

Lenke til kommentar
i skrivende stund ligger MB på 18 grader... :D

Men jeg skal inrømme at jeg fryser LITT på beina...Alt for dataen :thumbs:

Kjenner meg igjen der ja.. Sitter noen ganger med vinduet oppe når jeg spiller for unngå artifacts på mitt overklokka skjermkort :green:

 

*Hutre, hutre*

Endret av the_lynx
Lenke til kommentar
i skrivende stund ligger MB på 18 grader... :D

Men jeg skal inrømme at jeg fryser LITT på beina...Alt for dataen :thumbs:

Kjenner meg igjen der ja.. Sitter noen ganger med vinduet oppe når jeg spiller for unngå artifacts på mitt overklokka skjermkort :green:

 

*Hutre, hutre*

Lenge leve Nerde galskapen... :green:

Lenke til kommentar
Jeg har også veldig høy temp på hk ifølge sisoft 2004,det viser 85 C på hk og pc probe viser 40C.Maskinen er jo stabil som et fjell så det må jo være at sisoft viser feil :ermm: Har forøvrig et A7N8X-Delux,er det noen flere med samme erfaring?

Har A7N8X-Deluxe og fikk som sagt oppgitt 259grader i SiSoft :p

Lenke til kommentar

Takker for mange svar dette har hjulpet mye :thumbup: Trenger vel ikk eå beskymre meg. Det hovedkoret jeg har er jo ukent for meg det er et SIS ette eller annet. Bruker jo en kabinett vifte den holder :thumbup: foressten så kommer det så mye kald luft ut av kabinetet at jeg nesten tror at Sandre 2004 lurer meg. Foresten så kan ikke tempen falle nesten 20 grader ned etter å ha gått ut av et spill. :green:

Lenke til kommentar

Tja, for å si det sånn.

 

Hvis Hk ditt blir 49c under spilling, da er det svært usannsynlig at det dropper ned til rundt 30c på noen sekunder. Som regel er jo høy temp på Hk avhengig av oppvarming i kabinettet og dette tar jo litt tid. Ta å mål tempen i kabinettet.

 

Men, det kan jo alltids stemme, man vet jo aldri 100% med de Hardwarekomponentene. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...