Gå til innhold

vurderer ny CRT skjerm


JKJK

Anbefalte innlegg

Jeg sitter nå med en GAMMEL NEC Multicync 6FG 21 tommer. Aner ikke hvor gammel den er, men den må minst være 10 år. (hadde vært kewlt om noen kunne finne ut det forresten).

 

Den river godt i øynene .. spes da jeg jobber i 1600x1200 @ 60hz.

 

Vurderer som skrevet i topic en ny CRT skjerm, og jeg ser for meg at jeg må gå ned til 19" skal jeg få en brukbar en til ca. 2000,-

 

Driver med alt mulig fra musikklaging, web-design, spilling, film & videoredigering .. blablabla så den må ha et vidt bruksområde. Skal fortsatt jobbe i 1600x1200 og ser for meg at jeg må minst opp i 75hz.

 

Er det mulig å få en skjerm etter disse kravene til ca. 2000?

 

Kjedelig å gå NED i størrelse. Er også tilhenger av å bruke ting så lenge de holder, men nå begynner det nesten å gå på helsa løs. Nec'en har også bynt å fått noen søte "magnet-felt" nede i hjørnet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får jeg lov å anbefale deg en ny NEC skjerm? NEC MultiSync FE991 SB. Har denne skjermen selv. Kjøpte den pga. at jeg driver endel med bildebehandling o.l. Trenger da en skjerm som kan gi eksakte fargegjengivelser, noe denne har mestret veldig bra. Blir aldri sliten av å sitte foran den heller. Har sittet foran den i snart 12 timer nå. :blush: Ikke litt sliten enda. :D Kjører nå i 1280x1024 på 100 Hz.

Endret av Amphipod
Lenke til kommentar
Hyundai 910+ klarer 85Hz i 1600x1200....

Kjøre den selv i 1280*1024*100Hz - synes det er mest behagelig med 100Hz da....

Og så koster den omtrent ingenting....

1280x1024 100hz på den skjermen, show me how? Den klarer max 85 hz @1280x1024.. Har selv en q910, en skjerm jeg ikke anbefaler andre å kjøpe for å si det slikt. Dårlig fargegjengivelse, elendig skjermet, veldig plastik. Legg heller i en 1000-lapp og kjøp noe ordentlig.

Lenke til kommentar
1280x1024 100hz på den skjermen, show me how? Den klarer max 85 hz @1280x1024.. Har selv en q910, en skjerm jeg ikke anbefaler andre å kjøpe for å si det slikt. Dårlig fargegjengivelse, elendig skjermet, veldig plastik.

Vel man må jo "overklokke" den litt altså det står at den har 107 max h.freq og driveren sier det samme til windows, men den klarer opptil 110 uten problem...

Det enkleste metoden er og ta vekk "skjul modi som skjermen ikke klarer å vise" i avanserte skjerminstillinger, og så velge 100HZnår man er i 1280*1024...

Og så går det ann å tweake ytteligere i powerstrip

 

Når det gjelder fargegjengivelsen o.l... Jeg ser ikke noe galt jeg... Mulig jeg er blind og vet det ikke selv, mulig det har å gjøre med at jeg hadde skikkelig dritskjerm før det....

 

Bryr meg bare om HZene, jeg...

Endret av vehitman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...