EiSvIn Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 En venn av meg har en gammel laptop som jeg forsøker å få liv i som en gjentjeneste. Men siden merket er noe "ukurrant" (Twinhead P88TF) viser det seg at det ikke er det letteste å få tak i deler til. Jeg har kjørt en del diagnoseverktøy, og funnet at minnebrikken har tatt kvelden. Men hva slags minnebrikke er dette? På selve brikken står følgende tekst: IRL DEM SP100-064162E PC-100-222-620 128MB De fysiske målene er 68x30 mm. Er det noen som vet hva slags brikker som passer til denne, og om det er mulig å få tak i det noe sted?
jorank Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 jeg vil anta at det er en 100mhz sdrambrikke for bærbare. komplett selger 133mhz brikker, minnebrikkene er bakoverkompatible, så det skal ikke være noe problem. denne rammen har iallfall 144pinner. (de gyldne tuppene nederst på kortet) hvilken prosessor er det på den bærbare? sdrammen var vanligst rundt pentium 2/3 og tilsvarende. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...7&GrpID=20&s=pl her er et bilde av en slik brikke....
Simen1 Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 Jepp, Jeg har en 128MB PC100 SDram SODIMM liggende her på skrivebordet og linjalen sier at den er 68x30mm. Det er nok bare å kjøpe en vanlig SODIMM-brikke som jorank sier. Det gjør ikke noe om topphastigheten på brikken er 133MHz, du kan fint kjøre den på 100MHz også.
L03VIk Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 Minnekonfiguratoren til Mpx.no har minne til Twinhead. http://www.mpx.no minne-->konfigurator
EiSvIn Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Skrevet 29. januar 2004 Å kjære alle dere, tusen takk for svar, nå ble jeg glad! (Jeg fixer pc'n hans, han fixer bilen min! ) Gjett hvem som skal ut å shoppe biter i morgen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå