Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen med positive ADSL erfaringer??


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg bruker tiscali. Er kjempefornøyd.

Hadde litt tull med installeringa da Bravida er overarbeidet, og de koblet noe feil i sentralen.

Men mine hendvendelser til Tiscali ble tatt med en gang og servicen er veldig bra.

Tiscali er ikke de billigste (380/128 for 390kr/mnd), men som sagt er servicen super, og linja er knallstabil. Anbefales.

 

Tiscali sender av og til konserter ol. og har faktisk noe opplegg for sine bredbåndskunder. For dem som benytter seg av slikt. Enormt download område med drivere og freeware++ er tilgjengelig med svært god fart.

 

Kjelli

Lenke til kommentar

Har kjørt ADSL et år snart. Relativt fornøyd med hastigheten i download, men upload hastighet har de satt så lav at det når du uploader er det nesten umulig å laste ned. Full nedlasting bruker nesten hele up-båndbredden i protokoller.

 

Uansett er ADSL et skritt i feil retning. Hvertfall i forhold til fastoppkobling. Det funker jo på samme måte som ISDN eller annet oppringt. Istedet for å ringe over ISDN eller analog så "ringer" du logiskt over ethernet (PPPoE = PPP over Ethernet). Ganske tragisk spør du meg.

 

Strips...

Lenke til kommentar

Hepp, jeg har ADSL fra NextGentel, type Bravo 640/384 (fikk på mandag) og er så langt kjempefornøyd, både service og behandling har vært bra, (men så har ikke jeg hatt problemer da, bortsett fra at det ikke var nok linjer inn i kåken, slik at montøren måtte improvisere, med løs ledninig på bakken til Telenor får gravd ny kabel) og det skulle skje i løper av 14 dager...."time will show"

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-26 12:24, Strips skrev:

Har kjørt ADSL et år snart. Relativt fornøyd med hastigheten i download, men upload hastighet har de satt så lav at det når du uploader er det nesten umulig å laste ned. Full nedlasting bruker nesten hele up-båndbredden i protokoller.


 

Grunnen til dette er at ADSL er bare halv-duplex, dvs at kommunikasjonen på linjen kan bare gå en vei av gangen. Har man f.eks 704/128 linje og laster opp med 64kbps legger med beslag på halve oppetiden til opplasting og teoretisk ned-hastighet faller til 352kbps.

 

Enda et argument mot å kalle ADSL bredbånd...

 

VDSL og HDSL som vil komme i fremtiden vil ha full-duplex (begge veier samtidig)

 

_________________

 

 

[ Denne Melding var redigert av: MailMan13 på 2001-10-28 11:41 ]

Lenke til kommentar

Jeg har hatt adsl fra telenor siden mai. Har vært veldig lite problemer, utenom at det gikk litt sakte i begynnelsen, men fikk da 2 måneder gratis for "bryet" var fornøyd for at jeg er koblet på hele tiden jeg.

 

Men nå skal det også være sagt at telenor har et student-tilbud også: http://www.online.no/ti/produkt/adsl-student.html

 

Jeg bruker router som fungerer helt nydelig. Har satt opp denne routeren hos noen andre også, de er også veldig fornøyd. Dette er en smc barricade.

Lenke til kommentar

Jeg har erfaring fra både Telenor og NextGentel (og UPC). Det jeg kan si er at jeg ville valgt NextGentel!

 

Telenor har en tungvint løsning der du må installere et program på PC'en som kobler denne opp. Du trenger også en ruter hvis du skal koble til flere maskiner samtidig. Med nextgentel slipper du dette. Ingen pålogging, og du kan koble flere maskiner på internettforbindelsen vha en hub. I tellegg er de billigere og mye lettere å komme i kontakt med hvis det oppstår problemer.

 

(Telenor har har en support-desk som ikke kan hjelpe deg med tekniske spørsmål. Ring teknisk avdeling sier de der. For å snakke med teknisk avdeling tar de også betalt 8 kr. minuttet...)

Lenke til kommentar

Adsl er greit nok det. hadde det bare blitt utbyggd. !!!!

 

Sitter fortsatt hjemme med mitt 56.6k som nå aldri kobler opp på mer enn 44k. DETTE holder ikke lenger.

 

Alle burde si opp sitt abonnemang hos telenor i en mnd for å lære dem at fortjeneste er ikke alt, siden de sitter inne med så utrolig mye kunnskap som de rett og slett ikke GIDDER å bruke, pga de tjener bedre på kunder som er slaver til dem via dialup.

 

Synes Hardware.no burde lage en reportasje om akkurat dette. Vet ikke om her er noen mod som leser igjennom disse postene, men jeg synes det burde være en god ide, slik at folket får en bedre opplysning om hvor utrolig telenor UTNYTTER sine trofaste kunder. Jeg synes det er kriminelt.

 

Unnskyld ordvalget men jeg synes det var litt mildt. Det strekker ikke til lenger.

 

Meninger?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-26 10:25, JarleW skrev:

Jeg har ADSL fra NGT. Meget fornøyd.

Benyttet meg av student-tilbudet. 640/384-linje.


Har ikke begynt å betale enda da.....

Kanksje det blir dyrt i lengden?

NGT er jo de billigste. Vanskelig å få tak i på telefonen, hvis det skjer noe.



 

Har du en link til informasjon om dette tilbudet? fant ikke noe på ngts hjemmesider.

Lenke til kommentar

HAr adsl fra telenor. Har hatt det i en måned nå. Har ikke hatt et eneste problem. Men det skal være sagt at jeg også kjører router som fikser mange av telenorns problemer. Har kjørt 24/7 siden installdato ikke en feil. Installeringa var perfekt montøren kom på minuttet. God kundeservice virkelig å anbefalle.+++++++++++++

 

 

BobboZ

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Quote:


On 2001-10-26 12:24, Strips skrev:

Har kjørt ADSL et år snart. Relativt fornøyd med hastigheten i download, men upload hastighet har de satt så lav at det når du uploader er det nesten umulig å laste ned. Full nedlasting bruker nesten hele up-båndbredden i protokoller.


Uansett er ADSL et skritt i feil retning. Hvertfall i forhold til fastoppkobling. Det funker jo på samme måte som ISDN eller annet oppringt. Istedet for å ringe over ISDN eller analog så "ringer" du logiskt over ethernet (PPPoE = PPP over Ethernet). Ganske tragisk spør du meg

Strips...


 

Siden ADSL ikke er en full duplex linje, vil upload bremse download noe ekstremt. ADSL kan ikke sende å motta på samme tid slik som ISDN og for ikke å snakke om SDSL kan.

Lenke til kommentar

Hvis dere ikke har full duplex på ADSL så er det noen som prøver å lure dere. ADSL støtter full duplex opp til 640kb/s. Bor selv i Sverige for tilfellet og har Telia ADSL med 512kb/s opp og ned samtidigt.

Etter å ha lest endel inlegg her om dette, søkte jeg på Google på "ADSL duplex speed" og jeg fikk mange treffer på emnet. På i stort sett alle sider står det at ADSL skall støtte Full Duplex opp til 640kb/s. Så spørsmålet blir da: Hvorfor støtter ikke Telenor, NGT osv. det da?

 

[ Denne Melding var redigert av: Jazzy på 2001-12-16 02:10 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...