Gå til innhold

HVordan se dette klippet!?!


creation

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ronin: Man lærer jo ingenting av å slenge inn en "Codec Pack". Man lærer noe av å finne ut hvilken kodek klippet faktisk bruker. Anbefaler å bruke et program som heter G-spot til dette.

 

Wolverine aka Kitten

Sant nok, men slik jeg forsto det lurte han på hvordan man kan se klippet, og han får se det da. My mistake

Lenke til kommentar

Ja, jeg beklager Ronin, du har helt rett. Ikke bra av læreren da, man lærer jo mer av å faktisk finne ut hvilken kodek klippet bruker.

Jeg får faktisk heller ikke sett klippet, men ut fra det G-Spot sier regner jeg med at det er brukt Windows Media Encoder til video-delen av klippet.

 

Wolverine aka Kitten

Endret av Wolverine
Lenke til kommentar
Å kunne hente informasjon fra andre og henvende seg til de riktige fora, er vel en form for læring som er veldig viktig å beherske nå til dags.

Jeg mener da at han vitterligen har truffet blink.

"Grade A" :thumbup:

Jeg kan se for meg alle ingeniørene som stadig prøver å finne opp hjulet på nytt. :thumbdown:
Lenke til kommentar
DirectShow partially succeeded to play file. The actual text of the error or warning is:

 

0x00040242: VFW_S_PARTIAL_RENDER - Some of the streams in this movie are in an unsupported format.

 

The following combination of filters were used:

 

{E:\Download\ulsrud.avi} (Video Source)

{AVI Splitter} (Video Splitter)

{WMVideo Decoder DMO} (Video Decoder)

{Video Renderer} (Video Renderer)

 

 

Special Note: GSpot determined this audio should play, yet it didn't, and the format code is 0x160 or 0x161. This combination of conditions is a likely indicator that the Microsoft WMA codec is attempting to play DivX 3 audio, or vice versa - an unfortunate result of original DivX designers' neglect to use a distinct format code. The ability to play this audio may be dependent on the installation or uninstallation of at least the audio portion of the DivX 3.11 codec. This codec may also be referred to as "DivX audio version 4.0x"

 

Dette sier Gspot om filen.

 

Codec'en som er brukt er WMV2/ (Windows Media Video 8)

Lenke til kommentar
creation: Vil si at har dette noe med skjermkort,skjermer å gjøre?

PS: Så ville eg også forandret topic'en, ellers er eg redd denne er snart død :yes:

 

Hmmm Gspot gir meg faktisk beskjed om at jeg har to codecs som kan kjøre filen,men får ikke en døyt fram...

Prøv om du kan fjerne den ene, kan være at di krangler.

Når jeg rendret filen stoppet den med melding om at jeg enten måtte innstallere audio codecsen til divx 3.11 eller fjerne den,siden jeg ikke hadde den innstallert jeg den,nå gir ikke winmedia player noe feilmelding,og G-spot rendrer helt fint men fremdeles ikke en døyt på skjermen.

Dette bryr jo meg ikke så mye siden jeg ikke dør etter å få vite hva ulsrud.avi er for en "spennende" fil,men kjekt å få tiden til å gå med problemløsning når jeg allikevel må holde meg hjemme :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...