Gå til innhold

Jeg kommer ikke inn på dataen. Hva gjør jeg?


Anbefalte innlegg

Jeg har et megaproblem her.

Når jeg starter dataen kommer den vanlige XP Professional loade greia opp og den loader helt til det kommer opp et nytt skjermbilde. Der står det noe sånt som at den ikke finner "services.exe og Isass.exe"

Det står nøyaktig dette:

The procedure entry point-resetstkoflw could not be located in the dynamic link library msvcrt.dlll

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Jeg håper da inderlig det går hvis jeg reinstallerer windows, men jeg må skaffe cd først.

 

Jeg har også resetta BIOS, men det var uten hell

 

Trenger hjelp!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan kopiere filene du trenger på en diskett fra en anen`s pc, og bruke bootdisk til å starte opp din egen pc, så du kommer i dos. så kopierer du filene du trenger inn der hvor de skal være.

 

Vet ikke om det funker, kanskje filene blir redigert av operativsystemet, men det går ann å prøve.

Lenke til kommentar

"bios installasjonen til XP" ?? Hva i alle dager er det?

 

Bare putt i XP cd'n og la den starte opp. Om du ikke har satt biosen til å lete på CDROM før HDD må du gjøre det.

 

Da booter maskinen fra cd'n og manglede filer på c:\ har ingen ting på si. Etterhvert får du et valg som går på å reparere eksisterende XP-installasjon...

Lenke til kommentar

Start PC'en, og akkuratt i det øyeblikk BIOS-bilde og RAM-telling er ferdig, må du hamre på F8. Før Windows begynner å boote får du da opp en valgmeny. Prøv 'Siste OK maskinvarekonfigurasjon' (heter noe som det, husker ikke nøyaktig). Starter den da?

 

Du finner ingen Repair-funksjon i PCens BIOS, men om du putter XP-CDen i før du starter PC'en, skal den boote fra CDen og da får du valget om Repair :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Mulig jeg ikke har lest tråden godt nok, men hvorfor i huleste har ingen foreslått "Last known good configuration enda"?

 

Trykk F8 rett etter bios, men før XP begynner å rulle med logo og det hele (det er en hvis strek som teller oppover ganske fort... Da skal du trykke F8)

 

Jeg ville satsa på det!

 

*Tronaldo*

 

EDIT: BAH! var akkurat for sen! Jaja...

Endret av *Tronaldo*
Lenke til kommentar
Start PC'en, og akkuratt i det øyeblikk BIOS-bilde og RAM-telling er ferdig, må du hamre på F8. Før Windows begynner å boote får du da opp en valgmeny. Prøv 'Siste OK maskinvarekonfigurasjon' (heter noe som det, husker ikke nøyaktig). Starter den da?

 

Du finner ingen Repair-funksjon i PCens BIOS, men om du putter XP-CDen i før du starter PC'en, skal den boote fra CDen og da får du valget om Repair :)

Jeg har prøvd det du sa med å reparere ved hjelp av XP cd`en. Det er mulig det funker men jeg skjønte i alle fall ikke mye. DOS er ikke mitt spesialfelt. Her er menyen, hvis noen har fryktelig peiling:

 

først kommer dette:

1:C:\WINDOWS

2:D:\WINDOWS

 

Her velger jeg tilfelig nr. 2

 

så kommer det opp at jeg skal skrive inn adm. passord. Det gjør jeg.

 

så kommer problemet!

D:WINDOWS>

????????????

Hvis jeg tar D:WINDOWS>CHKDSK

da kommer det bare opp at harddsiken er ok, og at den ikke finner noen problemer.

 

Vet noen hva jeg kan gjøre?

 

Trenger svar.. har ikke noen data og være på :wow:

Lenke til kommentar
Dette minner om det nye viruset, skjedde med meg, måtte bare formatere pc en jeg :( mistet alt. Fikk lignende feilmeldinger som den der CHK.

Det var det nye viruset. Men nå er jeg back in business uten å formatere. Egentlig vet jeg ikke hva jeg gjorde. Jeg fiksa noe greier i BIOS. Egentlig skulle jeg bare sjekke om begge harddiskene mine var angrepet, så jeg skulle skru av den ene harddisken, noe jeg trodde jeg gjorde, men da kome jeg plutselig inn i Windows. Så kjørte jeg gjenneom en Norton removal kit og nå er alt perfekt. Trengte ikke å formatere en gang. ;) DIGG!!!

Lenke til kommentar

jeg har et annet problem også, noen ganger så klikker internett og det er steder der det vises bare 2 forskjellige farger......blått og svart....samtidig som jeg sliiiter me tastaturet....og jeg som trodde det skyltes virus men jeg har scannet pc'en og den fant nen filer......men har det noe med tastaturet og klikkinga og gjøre........jeg trodde jeg hadde spywar også

Lenke til kommentar
jeg har et annet problem også, noen ganger så klikker internett og det er steder der det vises bare 2 forskjellige farger......blått og svart....samtidig som jeg sliiiter me tastaturet....og jeg som trodde det skyltes virus men jeg har scannet pc'en og den fant nen filer......men har det noe med tastaturet og klikkinga og gjøre........jeg trodde jeg hadde spywar også

Nei, det vet jeg ikke. Har ikke vært borti det problemet.

 

Åpn et topic så får du sikkert et bra svar tenker jeg.

 

Brukte du Norton removal kit?

det er drit bra.. last ned en patch til det viruset den finner. det skal funke fett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...