Gå til innhold

Striper på skjermen

bjb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp fått meg ny makin. AMD64 3200+ med Sapphire Radeon 9800PRO AIW 128 skjermkort. I tillegg har jeg 19" HP skjerm.

Sliter med å få skjermbildet i Windows XP til å bli bra. Får striper/prikker nedover skjermen. Har forsøkt å forandre oppløsning, frekvens og 16/32 bit farger, men det hjelper ikke stort. Har lagt inn Rainbow six 3. Der hadde jeg ikke de problemene. Har noen peiling på hva som kan være galt?

(Bruker DVI inngangen) :scared:

ps! Har også forsøkt med Grundig 17" LCD TV med VGA inngang. Fikk samme problemer der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hmm tror det er en minne feil på skjermkortet ditt jeg ;)

Send det tilbake så får du et nytt et. :)

Edit: Du kan også prøve og klokke minnet litt ned men som sagt tror det er en feil.

Endret av Nikkor
Skrevet

1. oppdater driverne dine

2. sjekk hvilken direct x9 du bruker. AIW kortene hadde problemer med 9xb mener jeg. Dette kan være fikset.

3.Du har ikke overklokket slik at det er artifacs du ser?

4. oppløsningen du skal kjøre er 1280 x 1024

6. i ditt tilfelle setter du skjermkort på 60 hertz

7. Har du satt sammen maskina selv? Sjekk at alt er riktig innstallert.

dvs sjekk at hovedkort har god kontakt med skjermkort. sjekk at dvi ledning har god kontakt med skjermkort.

8. les lcd guiden som er prioritert i dette forumet.

9. Syndern er nok ikke lcd skjermen, feilen ligger i pc'n. Enten skjermkort eller hovedkort.

10. Lykke til. Gi tilbakemelding om noe av dette hjalp.

Og sist men ikke minst: velkommen til forumet

Skrevet
3.Du har ikke overklokket slik at det er artifacs du ser?

7. Har du satt sammen maskina selv? Sjekk at alt er riktig innstallert.

dvs sjekk at hovedkort har god kontakt med skjermkort. sjekk at dvi ledning har god kontakt med skjermkort.

Takk for tips.

Har ikke overklokket kortet. Fikk maskinen ferdig montert fra leverandøren (Snorre data). Den var satt sammen hos dem med Software ferdig installert. Dersom det hadde vært noe feil burde vel de oppdaget det når de satte sammen maskina og la inn softwaren. Er ikke hjemme nå, men skal sjekka et alle kort/ledninger sitter skikkelig i når jeg kommer hjem igjen.

Forsøkte en gang i går å legge inn drivere fra skjemkort CDen på nytt. Dette medførte at bildet ble helt svart da jeg kom inn i Windows. Måtte sarte på nytt i safe mode og gå tilbake til gammelt oppsett.

Skal i hvert fall sjekke om det e noen nyere driver på nettet og i tillegg sjekke med en 17" CRT skjerm jeg har tilgjengelig.

PS! Coolmaster Wavemaster kabinettene er tøffe

Skrevet
^^^^^^^^^^^

Hmm tror det er en minne feil på skjermkortet ditt jeg

Skal se på denne saken også.

Får håpe det er en enklere feil. Kjipt å måtte sende tilbake deler på en PC jeg har ventet på i evigheter.

Skrevet
[quote name='bjb' date='29/01/2004 : 10:08'][quote name='Nikkor' date='29/01/2004 : 10:00'] ^^^^^^^^^^^
[u]Hmm tror det er en minne feil på skjermkortet ditt jeg [/u]
[/QUOTE]
Kontaktet leverandøren av askinen min nå (Snorre data). De hadde samme teori som deg. De skal sende meg et nytt kort i dag. Jeg fikk lov å beholde det gamle frem til jeg fikk nytt i posten. Grei løsning det.
Skrevet
Har nettopp fått meg ny makin. AMD64 3200+ med Sapphire  Radeon 9800PRO AIW 128 skjermkort. I tillegg har jeg 19" HP skjerm.

Sliter med å få skjermbildet i Windows XP til å bli bra. Får striper/prikker nedover skjermen. Har forsøkt å forandre oppløsning, frekvens og 16/32 bit farger, men det hjelper ikke stort. Har lagt inn Rainbow six 3. Der hadde jeg ikke de problemene. Har noen peiling på hva som kan være galt?

(Bruker DVI inngangen) :scared:

ps!  Har også forsøkt med Grundig 17" LCD TV med VGA inngang. Fikk samme problemer der.

sjekk agp bus hastighet i bios. kan være den er for høy, og kortet blir overklokka og dermed kan gi hvite prikker/streker pga minnet ikke takler det

Skrevet
sjekk agp bus hastighet i bios. kan være den er for høy, og kortet blir overklokka og dermed kan gi hvite prikker/streker pga minnet ikke takler det

Skal sjekke det.

---------------

Asus ATX IK8T800

AMD CPU Athlon XP3200+ 2.0GHz

Sapphire Radeon 9800PRO AIW 128MB

Seagate Barracuda HD IDE 120GB SATA

Seagate Barracuda HD IDE 160GB SATA

Kingston Minne 2 *512MB DDR 400MHz

Creative Lydkort SB Audigy 2 Z2

Creative Høyttalere Inspire T7700

Plextor DVD+/-RW Intern 4x

Samsung DVD-Rom 16x/48x Sort

CoolerMaster Kabinett Wave Master

Enermax Strømforsyning ATX 350W (P-4)

------------------------------------------------

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...