Gå til innhold

Østby Data saken - fortsettelse -


Gjest Slettet-80wCWpIM

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte selv et par disker, har "prøvd" meg i et hav av andre butikker når jeg har sett en glipp men bare to ganger fått varer (og da siden kunne noen få mennesker bestilte). I denne saken, når butikken trolig har mottatt rundt 1000 bestillinger (ser på minus status) som hver vil bety et tap på 2000-10000 kroner er det rett og slett IDIOTISK av noen å 'whine' eller sutre over ikke å få varer.

 

Jeg tror ikke saken vil føre frem i noen rettsal, siden alle helt åpenbart ser at det dreier seg om en teknisk feil og butikken rent teknisk aldri kan gi ut varene (selv ikke ved en konkurs).

 

Hypotetisk, selv ved en konkurs vil dere ikke få varene deres siden der garantert er kreditorer (les: leverandører) med sterkere krav i boet den deres nettbestilling.

 

Østby data opererer med hyggelige priser (og de uten feil ;) ) la oss ikke gi dem pes for denne glippen men heller ønske dem velkommen på markedet.

 

 

Glem denne bestillingen, der er ingenting å hente - og en bra databutikk å tape.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gadd ikke lese alle postene.

Men jeg synes det virker som om butikken opptrår på en ordentlig måte i dette tilfellet. De prøver å ordne opp i problemet. Om de har tatt forbehold og feilprising eller ikke spiller liten rolle. Sålenge man burde ha visst/skjønt at varene var feilpriset er det urimelig å kreve denne prisen for varen.

 

Dessuten hvis noen av dere virkelig hadde hatt bruk for en ekstern hd hadde dere allerede hatt det. Dere som bestilte noe dere ikke hadde bruk for til 600,- for å spare 1400,- bør vel ta dere en tenkepasue ;-)

 

Det må være lov å gjøre feil! Neste gang er det deg...

Lenke til kommentar
Helt enig med xpert og dollar.

Å kjøre denne shoppen konkurs bare for å få en billig harddisk eller maskin er det latterligste og mest egoistiske jeg har hørt. Skjerp dere!  :angry:

Hvor får alle det fra at det er noen som er villig til å kjøre denne saken konkurs? Har enda ikke sett noen som seriøst har ment dette....

 

Saken er av langt større teoretisk interesse, enn praktisk.

Lenke til kommentar

Vel personelig tror jeg ikke at dette er et PR triks, han sier det er to prislister som er blandet og det velger jeg å tro på.

Den pr som er i forbidndelse med denne saken er vel stort sett her på forumet og det er vel ikke han som har skapt den.

Jeg vil vel heller ikke si at dette er noen god pr som får meg til å handle der. Det nevnes også andre tillfeller der butikken har sendt ut varen til den prisen , vell jeg syntes den saken var like usmakelig som denne . Det kan jo i den sammenheng nevnes at det er andre store aktører som har feilpriset og ikke sendt ut varer som feks Komplett.

At jeg nevner dem er ikke for å trekke frem noe negativt, da jeg faktisk er enige med dem i den saken.

Nei, problemet er at det finnes og vil altid finnes personer i vårt sammfunn som er villige til å gå over lik for å selv tjene på dette .

Lenke til kommentar

er enig m desertglow her. Hadde dette vært elkjøp eller komplett hadde dette vært "helt stuerent å kjøre saken videre". Ikke for alle her på forumet, men for veldig mange.

Ja, alle kan gjøre feil, men man har faktisk et ansvar som selger å sørge for at de prisene man opererer med faktisk er korrekte.

 

dr_k

Lenke til kommentar

Problemet er at det er noen som har problemer med å fatte at selv om det er en webshop hvor de ikke har fysisk kontakt med noen mennesker så sitter det en skjebne eller to bak. Det har vært flere kvalmende tråder på dette forumet hvor folk gjør alt de kan for å gjøre livet jævlig for en 'webshop' uten å gi en eneste tanke på dem som står ansvarlig.

 

Det er mer på kloden ens en egen navel.

Lenke til kommentar

Eg var så ond at eg bestillte varer for over 10.000kr, når di selger GeForce4 kort til 38kr og StarCom Xdesign X2800 til 128?kr

så er ok verdien på det eg bestillte på godt over 60.000

Men tviler på at eg komer til og gjøre noe md denne saken fordi det er moralsk forkastlig. Når det er sagt så er faktsik moralen min til salgs(

Lenke til kommentar

vis en vare er feilpriset er det dermed ikke sakt at alle vet nok om priser på det produktet og dermed kan skjønne at dette er feil priset. Man kan nok tenke seg til det vis det er en veldig grov feil. Det er faktisk mange som tror at kabinettet og det som er i det heter harddisk :-). Butikkens ansvar er å informere alle kundene som har bestilt den varen som er feil priset og beklage det som har skjedd. Det var foresten et firma i østen, japan tror jeg som feilpriset en pc, di solgte den pcen til oppgitt pris til alle som hadde bestillt for å ikke miste troværdighet. :-) Tapte nok en del kroner der ja :laugh:

Lenke til kommentar
vis en vare er feilpriset er det dermed ikke sakt at alle vet nok om priser på det produktet og dermed kan skjønne at dette er feil priset. Man kan nok tenke seg til det vis det er en veldig grov feil. Det er faktisk mange som tror at kabinettet og det som er i det heter harddisk :-). Butikkens ansvar er å informere alle kundene som har bestilt den varen som er feil priset og beklage det som har skjedd. Det var foresten et firma i østen, japan tror jeg som feilpriset en pc, di solgte den pcen til oppgitt pris til alle som hadde bestillt for å ikke miste troværdighet. :-) Tapte nok en del kroner der ja :laugh:

ja, den saken leste eg også :laugh:

Lenke til kommentar

Gjorde ikke mpx og databutikken en feil på prisingen av sine varer? Var ingen som snakket om annet enn at de skulle ha varene til den prisen de bestillte den til. Det jeg lurer på er hvorfor det er anderledes nå enn det var mot mpx og databutikken.

 

MPX gikk vel med et kjempe stort tap da de feilpriset en HD, så hvorfor skal ikke østbydata få lide samme skjebne som databutikken og mpx?

 

Om det er moralsk riktig å legge inn en bestilling når en vet at der er gjort noe feil er en annen sak, og dette har folk fra dette forumet gjort hver eneste gang noen har feilpriset en vare. Skjønner ikke hvorfor det skal være anderledes denne gang i forhold til de andre gangene.

 

Synes hvertfall at de som har bestillt skal få muligheten til å kjøpe varene de har bestillt til innkjøpspris. Er tross alt ikke vi som kunder som gjør en feil, men eieren av butikken. Lar han de som har bestillt få varen til innkjøpspris så vil jo dette være et kjempe bra tilbud til oss alle, og til syvende og sist så kommer alle fint utav det da. Vi tjener på kjøpet i forhold til vanlig pris, og mannen i østbydata lider intet økonomisk tap.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar
Joda greit om de fikk den til innkjøpspris, men da var det neppe mange som var inntrisert da de fleste som kaster seg på slike ting ikke gjør det for behov men for å utnytte andre.

Perosnelig synest jeg slike ting er like usmakelig uansett hvilket firma det gjelder.

For å utnytte andre? Det er vel ikke et ønske om å utnytte andre, hvis man kan få en 250 GB disk til 600 kroner? Harddiskplass er vel noe man alltid har behov for og som man aldri kan få "nok" av.

Lenke til kommentar

Greit at det er usmaklig, men nå er jo tilfelle at mange har bestillt til fantasipriser, og da mener jeg at eieren av butikken bør sende en mail de til som har bestillt der han tilbyr de varen til innkjøpspris. Da ser jeg ingen grunn for folk til å klage på butikken + at eieren kommer bra utav det tross alt.

 

Synes også at alle innlegg som blir postet negativ i "erfaringer" forumet her på siden bør slettes dersom grunnlaget er at de ikke fikk en komplett pc til 200 kr.

Lenke til kommentar
Joda greit om de fikk den til innkjøpspris, men da var det neppe mange som var inntrisert da de fleste som kaster seg på slike ting ikke gjør det for behov men for å utnytte andre.

Perosnelig synest jeg slike ting er like usmakelig uansett hvilket firma det gjelder.

For å utnytte andre? Det er vel ikke et ønske om å utnytte andre, hvis man kan få en 250 GB disk til 600 kroner? Harddiskplass er vel noe man alltid har behov for og som man aldri kan få "nok" av.

Joda, men 99% av dem som bestilte til den prisen var klar over at dette var en feil pris og dermed utnytter de andre. De som har /hadde et behov for mere plass hadde kjøpt ny disk uansett.

Lenke til kommentar
Joda greit om de fikk den til innkjøpspris, men da var det neppe mange som var inntrisert da de fleste som kaster seg på slike ting ikke gjør det for behov men for å utnytte andre.

Perosnelig synest jeg slike ting er like usmakelig uansett hvilket firma det gjelder.

For å utnytte andre? Det er vel ikke et ønske om å utnytte andre, hvis man kan få en 250 GB disk til 600 kroner? Harddiskplass er vel noe man alltid har behov for og som man aldri kan få "nok" av.

Joda, men 99% av dem som bestilte til den prisen var klar over at dette var en feil pris og dermed utnytter de andre. De som har /hadde et behov for mere plass hadde kjøpt ny disk uansett.

Det er jeg ikke enig i. Jeg har i lang tid hatt lyst på mer harddiskplass, og når jeg i romjula kom over et godt tilbud på noen WD-harddisker så kjøpte jeg to av dem da. Jeg kunne utvilsomt ha droppet å bruke penger på de diskene, og fortsatt hatt den samme kapasiteten nå, som jeg har hatt det siste året. Kjøp på tilbud er ofte impulskjøp, enten det er feilpriset eller ikke, og særlig med harddisker som oftest bare et "luksuskjøp" siden det ikke er ofte man virkelig har en nødsituasjon hvor man har behov for mer harddiskplass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...