Gå til innhold

Corsair XMS4400


worldin

Anbefalte innlegg

Er denne rammen bra til klokking ?

Corsair XMS4400 DDR-DIMM 512MB PC4400

- 32Meg x 8, CAS 3-4-4-8, 550MHz

Finner ikke OCZ minne med like mye MHz, burde jeg vente eller er disse minnebrikkene bra?

disse er jo CL.3 brikker , er dette dårlig siden alle prater om 2-2-2-5cas ?

Endret av worldin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

550/2=275.

 

Det er klart dette er brikker for overklokking! Men hva mener du egentlig med spørsmålet ditt? Hva skal du overklokke? Hva slags utstyr er du i besittelse av, eller hva planlegger du å skaffe?

 

Greit nok at folk snakker om 2-2-2-5, men pc4400 og timinger på 2-2-2-5 er to verdener som foreløpig ikke har oppdaget hverandres eksistens. Med det mener jeg at du kan glemme å finne hverken ocz eller corsair, eller noen andre for den del som takler/støtter 2-2-2-5 på 550mhz ddr.

 

Om du vil vente er jo opp til deg. Man må som regel vente hvis man skal ha noe som er raskere enn det raskeste som eksisterer i dag.... det er liksom sånn det fungerer ;)

 

DrE

Lenke til kommentar
men er disse brikkene best eller er for eksempel pc3700 brikker med lavere timings bedre ? jeg vil ha de brikkene som er best til overklokking, pris spiller ingen rolle. Har p4 3.0GHz ic7-max3 satadisker, sapphire radeon 9800xt,

Spørs jo litt hvor mye du skal clokke og da. Har du vannkjøling f.eks? med vanlig vifte kjøling skulle 3700 holde i lassevis til en 3.0 original CPU

Lenke til kommentar
vel hvor agressive timings får jeg kjørt på de brikkene da? eller burde jeg ikke kjøpe de :ermm:

 

jeg har Twinmos 3700 brikke nå, og kan bare si at de suger til klokking, får bare klokket systemet mitt 200MHz

Hmm, fra 3.0 til 3.2ghz skulle tilsi en fsb på 213mhz. Kjører du 1:1 (213mhz på minne) eller 4:5 (266mhz på minne)?

 

PC3700 er jo spec`et til 233mhz, så hvis det er 4:5 du kjører så er det jo ikke så rart at det begynner å bli ustabilt på 266 (en grei nok oc).

 

Derimot, hvis du kjører 1:1 så skulle man tro at ustabiliteten oppsto en annen plass, siden da minnet kjører under spec.

 

hva slags kjøling har du?

 

DrE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...