Golfster 0 Report post Posted January 27, 2004 Hei, har handlet inn nye komponenter til pc'n min, deriblandt ny hardisk. Har nå vanskeligheter med å få installert xp på denne p.g.a at jeg ikke får bootet den med de gamle boot diskene mine. Det er nok disse diskettene som har tatt kvelden. Jeg satte da inn den gamle hardisken (master) sammen med den nye (slave) og fikk startet win98. Brukte partition magic til å dele opp den nye hd og instalerte winxp på den denne. Alt fungerer bra så lang, men jeg vil ikke ha den gamle harddisken i pc'n så jeg fjernet denne. Prøvde å starte opp pc'n med bare den nye harddisken (husket jumperen ja:)), men får bare en feil melding med en gang. Begynner å bli lei av tull nå, så jeg lurer på om dere har noen tips??? Fins det noen boot disk/cd for xp som gjør det mulig å installere xp rett fra "dos" uten å ha installert windows 9x fra før? Quote Share this post Link to post
Hårek 2145 Report post Posted January 27, 2004 Hvorfor ikke boote fra XP CD'en? Quote Share this post Link to post
Golfster 0 Report post Posted January 27, 2004 Det skal være mulig å boote fra xp cd'n ja??? Har prøvd dette, men får det ikke til. Får vel prøve igjen da:) Quote Share this post Link to post
Gunnar B 0 Report post Posted January 27, 2004 (edited) Her: http://www.allbootdisks.com/xp.html Edited January 27, 2004 by ghbing Quote Share this post Link to post
Golfster 0 Report post Posted January 27, 2004 Takker saa mye, disse boot diskettene fungerte jo som bein Maa bare fikse til norsk skriftspraak og faa det innebygde lydkortet til aa virke saa blir det spilling for alle penga Quote Share this post Link to post