Gå til innhold

Aopen 1557 / Tundra 1557 / CL1557 erfaringer


freaker

Anbefalte innlegg

Hvilken router er det som har mulighet for og kople til en extern hd med usb eller firewire? hadde vært veldigt kjekt, vet at asus500 har dette men finner den ikke noen plass...

Er det denne du tenker på ?

 

Asus WL-500g

 

Jeg har denne selv. Har en gammel Imoega Zip disk koblet til usb utgangen. Har ikke prøvd med web-kamera eller printer utgangen.

ja der var den ja.

Åssn funker det og smelle inn en 160gb extern disk i usb porten da, går det ann?

 

EDIT: fant en link til ei pdf fil, http://www.asus.com/products/communication...st%20Result.pdf

FAT16 Supported, up to 4GB (with 64KB cluster size)
FAT32 Supported, up to 100GB+ 
NTFS Supported but READ ONLY, up to 100GB+

 

betyr det at alt under 100gb, og fat32 funker mens nfts så kan man ikke skrive til hd?

Endret av Maxmix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eg er veldig fornøgd med min Tundra 1557, men eg syns vifta går litt vel ofte. Jobber for det meste med flash for tida....skal vel ikkje vere SÅ krevande at vifta må gå i tide og utide vel?

Bare skru av always on profilen i xp, velg portable/laptop eller enda bedre max batteri og du vil omtrent aldri få vifta til å gå

Lenke til kommentar
Eg er veldig fornøgd med min Tundra 1557, men eg syns vifta går litt vel ofte. Jobber for det meste med flash for tida....skal vel ikkje vere SÅ krevande at vifta må gå i tide og utide vel?

Vifta går en del på min CL1557 også, jobber litt med photoshop, 3D studio max og flash... tror vifta begynner å gå hver gang maskinen leter etter noe på HD'en, skal laste noe eller du bruker cd-rom.. but hey, den bråker ikke sååå mye da :)

Lenke til kommentar
Eg er veldig fornøgd med min Tundra 1557, men eg syns vifta går litt vel ofte. Jobber for det meste med flash for tida....skal vel ikkje vere SÅ krevande at vifta må gå i tide og utide vel?

Bare skru av always on profilen i xp, velg portable/laptop eller enda bedre max batteri og du vil omtrent aldri få vifta til å gå

Takker for tipset. Ante meg at poweroppsettet hadde noko å sei. Merker at vifta går mykje sjeldnare no. :)

Lenke til kommentar
Plutselig fikk jeg ny ordrebekreftelse, og ny harddisk er bestilt til 173,- ser det ut til. Da får vi håpe det er verdt å vente på. Slipper å angre siden iallfall. Kan jo være jeg er heldig og at den kommer fortere på lager enn de hadde trodd også. Det skjedde jo med minnekortet sist.

så bra at du fikk ordnet det med hden, du vil ikke angre på det tror jeg, selv om det tar litt lengre tid, den som venter på noe godt venter ikke forgjeves. Når du får litt penger til overs elns vil jeg anbefale å kjøpe en spesial sekk til din bærbare f.eks den her

Den vurdere jeg å kjøpe ihvertfall :thumbs:

 

mvh nerd-light

Lenke til kommentar

Nå har jeg plutselig fått en ny ordre der harddisken igjen er endret til en UMA-100 harddisk, og ikke den jeg bestilte. Den nye harddisken er 5400rpm, men ikke det merket jeg gjorde om til. Denne harddisken er vel ikke like bra? Den er på lager, så da sender de den vel idag, må vel prøve å ringe dem og finne ut av dette. Eller er denne harddisken like grei?

Lenke til kommentar
Hva vil møkkete si ? støvete, flekkete osv....

støvstriper....ja...ikkje møkk som i dritt....men det må skjermrensevæske til for å få det vekk. Det held ikkje med papir.....

 

Det virker som om tastane på tastaturet burde rensast eller noko. Har prøvd å rense tørke over dei litt med tørkepapir o.l. uten hell.....

Lenke til kommentar

Om du tenker på prisen så er den eksklusive mva, med en gang du legger til moms blir det dyrere enn fra psdata eksempel...

 

Har slått meg til ro med den harddisken jeg får jeg nå, ser det som et slags kompromiss, har ikke tid å vente ca to uker til på en harddisk jeg kanskje ikke merker forskjell på uansett. Den blir jo bedre enn 4200 siden den er 5400, og utifra testen så skal den jo være bortimot lydløs, og det er jo en bra ting. Så da håper jeg jeg blir fornøyd, selv om jeg ikke fikk førstevalget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...