Gå til innhold

dvd-r ? spiller ikke på alle dvd spillere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..!

Kjøpte en pakke med 25 dvd-r hoss komplett for en liten stund tilbake...

Når jeg begynte og brenne dvd filmer ville ikke alle dvd spillere ta og lese filmen...

testa 4 dvd spillere og 2 pcer... 2 av dvd spillerne ville ikke ta og lese filmen....

Så... snakka me en fyr på søndag var det vel.. igjalfall sa han at hvis jeg kjøpte dvd+r

plater så ville dette gå på alle dvd spillere....

Forslag til BILLIGE DVD PLATER???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitat:

"Så... snakka me en fyr på søndag var det vel.. igjalfall sa han at hvis jeg kjøpte dvd+r

plater så ville dette gå på alle dvd spillere...."

Det stemmer ikke, du har samme kompabilitetsproblemene der ( jeg har f.eks en dvd spiller som kun liker DVR-R og ikke takler DVD+R), det kan være merket på platene og ikke nødvendigvis formatet som gjør at det ikke virker. Kjøp litt forskjellige merker og prøv litt.

Skrevet
oki.. dette suger....

f.eks hva lager de vanlige spillefilmer på? nesten like

lurt og sende det inn til kopiering til profosjonelle dvd folk?

De trykkes, i likhet med vanlige lydcd'er. Og det er noe helt annet.. og veldig dyrt med mindre du skal ha et større opplag =)

Skrevet

greit nokk at jeg skal sjekke dvdrhelp.com men når jeg skal kopiere 30-40 dvd så kan jeg ikke sjekke alle dvd spillerne til folk som skal få den dvd!!! ;)

men noen som vet om noen "billige" plasse man kan kopiere dvdèr som sagt jeg skal

ha ca 30-40 dvd... hva lønner seg??

Det er jo teit at det skal være dvd-r og dvd+r... SUGER!! ;=)

Skrevet

Problemet er jo at du spurte om billige DVD-plater. De er billige fordi de ikke er fullt så gode som de dyrere, men dersom alternativet er å få trykket 40 plater, vil alle varianter av brennbare plater bli mye billigere.

Det beste du kan gjøre er sansynligvis å kjøpe *gode* -R plater (TDK DVD-R, 28 kr hos mpx), og passe på at DVD-strukturen er så korrekt som mulig. Protesterer f.eks. Nero, er det neppe platen eller brenneren sin skyld om den ikke virker i alle spillere. Noen vil sikkert komme trekkende med Verbatim, men da er du ikke sikker på å få Taiyo Yuden, som er de beste platene. Kvaliteten vil muligens bli enda bedre om du brenner platene på 2x i stedet for 4x.

Dersom du vil bruke +R, må du bruke et "bitsetting"-program for at platen skal identifiseres riktig. Hvordan det gjøres, og om det er mulig, avhenger av hvilken brenner du har.

Skrevet (endret)

Har brent en del dvd'er i halvannet år nå. Det jeg kan si er at sjansen for at DVD-R kan spilles i en vanlig dvd spiller er mye mye høyere en sjansen for at en DVD+R plater kan spilles. Om de kan spilles avhenger av hvor god laseren i dvd-spilleren, kan variere i smamme merke og modell tilogmed. Jeg er så heldi å være eier av en Pioneer DV-444S (Sølv) som spiller nesten alt jeg gir den. Men på min brors spiller, Pioneer DV-444 (Sort), hender det at de samme platene hakker fælt mot slutten.

Ville bare bedt folket som skal få filmen teste med noen plater jeg, og vist ikke de kan så er det jo de sitt problem. Å brenne koster bare en brøkdel av å få trykket plater.

Endret av D-Fender

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...