Gå til innhold

RA 2 vs SC


Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg som syns at RA 2 skuffer noe så sykt mye når det kommer til game play og rask action og seriøst .... slike spy sat tar jo hele strategien fra spillet iogmed at de fjerner all fog of war ...

Seriøst hver gang jeg ser en slik DIGER klase med fiendlig farge begynne å bevege på seg i fiendens base så er det bare å samle alt defencen og se hvem som vinner. Spillet er NULL balansert og det ser ut som westwood har laget units som ser morro ut, uten å tenke på at det må være en måte å stoppe dem

 

I SC er det mer Hard core action ... grafikken er ikke like bra men det går fort og nesten alle kan spille det (stor fordel), Spillet er balansert unitmessig og alle angrep har et motangrep, angrep er beste forsvar og ting går fort, som regel er en match over på 15 minutter og da prater vi om like mange units som er med i en times red alert spilling (sett at game speed er den samme)

 

og siden min favorit er kommer ganske klart ut av denne teksten vil jeg bare si at JEG syns RA 2 lukter hestesvette

 

Kommenter med saklige argumenter om bare RA 2 og SC, TA fans kan gå til threaden : "jeg får ereksjon av TA og mange units"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RA2 stinker max esse! Sc er totalt overlegen alle RA spillene. Synes egentlig alle Westwood spillene er like. Alle unitene er meget like. De har bare skifta litt på utseende og hp i de forskjellige spillene (og gitt Emperor 3D grafikkdah ). Lurer på hva de egentlig bruker tiden til...

Lenke til kommentar

Har egentlig Westwood lget noe balansert strategispill. Ta f.eks RA1, hva hadde Allies å stille opp med (uten GPS satelite dah :smile:). Nå forutsetter jeg at man ikke spiller et brett med vann over alt for da rula jo Cruiserne vilt værre.

Og her eksempler som viser dette.

Teslacoil vs Turret

Mammuttanks vs Hadde egentlig allies noe som kan sammenliknes/konkurrere med dem?!?

V2 rocket vs artillery

mig vs hva da egentlig? Longbow? :lol:

Vil noen ha flere eksempler?

 

Så tar vi en titt på Tiberian sun:

Gode nod enheter/Bygninger:

stealthgenerator , subteranien apc (tok med en gjeng igienører og poppa opp i motstanderens base, tok over hele dritten og trykka fort på sell), ARTILLERY, Banshee, Cyborg Commando.

 

Gode GDI enheter/bygninger:

Mammut MK2 (beveget seg _altfor_ sakte), firesorm generator (som på en god dag kunne ta ned raketter)

Nå skal det nevnes at jeg ikke husker alt om GDI, og at det var GDI som var de tøffeste, noe som ikke hjelper noe serlig når det står en usynlig nod-base i det fjerne og spyr ut artillery kuler.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: |Viper på 2002-03-17 08:58 ]

Lenke til kommentar

er enig, selv gikk jeg lei av emperor battlefor dune, dune2000, ra2 og ts FØR de ble utgitt... hadde spilt mye ra1, dune2 og c&c for en del år siden og gått lei de... oppdatering i grafikk hjelper ikke når orginalene er best.

westwood lager "moderne" spill for de som ikke har spilt spillene tidligere i serien.

sc rocker over alt, 100% balanse og kun skill som avgjør kampene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

eunaas: jeg var lei emperor battle for dune, dune2k, ra2 og ts FØR jeg begynte og spille de - alle oppfølgerne er så like- westwood lager spill til de som ikke har spilt spillene før i serien tror jeg.

cs-er-gøy, kazaa kanskje? du kan få det av meg anyway, men multiplayern suger. mammotten knuser alt som allies kan hoste opp.

sc er det eneste nye siden ra1, aoe og ta. jeg har ørten strat spill men sc er det eneste som er verdt og spille og som idet hele tatt kan kalles stategispill. jeg er helt enig |KAN|, sc er hardcore action. Jeg sitter og tramper i gulvet og banker i bordet når jeg spiller, blir en del skriking på lan også - spes når taperen må hente/kjøpe mere brus :smile:

1v1 hunters noen? heter Drunken_mastaH på bnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...