Gå til innhold

For svak PSU ?


Anbefalte innlegg

Er ikke helt sikker på om dette er det rette stede å poste men tar en sjangs siden det gjelder psu og ytelsen til den. Spørsmålet mitt er om det er den som gjør maskinen til sirup når den skal starte opp for første gang på dagen.

Den bruker ca 10 min på å starte opp før den har fått lastet inn alt den skal.

Har formatert hardisken og lagt in windows xp pro sp1 på nytt og alle de siste driverene. Ikke lagt inn noe annet for å se om de kunne være det, men tydligvis så var det ikke det når jeg startet opp i kveld. Så hvis det sitter noen proffe elektro guruer her på forumet, kan dere se ut i fra pc spec min om det er for mye for psu ?

Pc funket helt fint intill jeg satte in to vifter og den viftestyrings bracketten.

Mvh

Ole.

 

Pc spec :

Asus A7N8X Deluxe Rev 2.0

Amd xp2500

Swiftech MCX462+ m/ 92mm papst vifte

2xTwinMos PC3200 512MB DDR , Winbond Chip

Connect3D Radeon 9500 PRO 128MB DDR

Wester Digital 120 gb se m/8mb cache

Wester Digital 200 gb se m/8mb cache

Nec Dvd-brenner IDE ND-1300

Chieftec Dragon m/360W DX-01B-D-U P4 / AMD USB/FW

2x 80mm papst 12 db kabinett vifter

Enermax viftestyring ( 2 vifter m/status display + firewire og usb utgang)

Endret av Crazy Joe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da kan jeg ikke helt skjønne hva det skal være da, har tatt en memtest av minnebrikkene og og den kjørte i ca 20 min uten å finne noen feil.

Får ta og koble ut enhet etter enhet for å se om jeg kan finne ut om det er noen av de andre enhetene som gjør at systemet er tregt.

Merkelig at det ikke hjalp med en formatering heller ...

Mvh

Ole

Lenke til kommentar

hehe kjenner til den config biten men det som er så rart er at den ble sirup etter at jeg satte inn to vifter og en viftestyrings enhet i maskinen, den er SIRUP etter at jeg formaterte hardisken og la inn windows xp på nytt.

Trodde jeg hadde løsningen i går da, tenkte kansje at det var koblet for mange enheter på samme strømkabel, tok derfor og byttet om litt og tok i bruk flere strømkabler. Startet opp og det gikk som et olja lyn. Tenkte som så at det var det som var problemet, storkoste meg i går med en maskin som startet opp som normalt. Kjempe nedtur i kveld da jeg skulle starte opp igjen, brukte omtrent like langt tid IGJEN. Er det noen som kjenner til dette ? Vært ute for noe lignende ?

 

Mvh

Ole

Endret av Crazy Joe
Lenke til kommentar

Hadde samme problem for en måned siden. Kobla ei vifte på sammme strøm kabel som en HD. Merkelig nok så skjedde det etter jeg kobla vifta fra igjen også. Det jeg gjorde var å dra ut strømmen til hd'en, sette den inn igjen, banne og sverte i ca 5 minutter. Plutselig var alt normalt igjen. Begynte så smått å tro på gremlins etter det

Lenke til kommentar

Hvor i boot'en er det det stopper opp (mest)? er det før win-splash-screen, under, eller etter at du har kommet inn i windows?

 

Har du fått lastet inn alle de riktige driverene itl hk'et etter at du la inn Win-xp på nytt? Slike ting kan få det til å gå tregt etter at man har kommet inn i selve win-miljøet.

Lenke til kommentar

slett alle de unødvendige oppdateringene til windows. du trenger bare sp1 og den derre blaster patchen. har selv bare de 2, og har hatt bare dem siden OsloLAN03.

har snakket med flere som sier at de oppdateringene bare fucker opp mer enn de retter opp. hva er det de egentlig gjør som du har bruk for? såkalte "sikkerhetshull" som du aldri har lagt merke til før?

nei, jeg sier SLETT dem, du trenegr bare sp1 grunnet disker over 137GB, og blasterpatchen. du trenger vel snart ikke blaster patchen heller.

bare pass på og ha antivirus progz og lecavegg, så klarer du deg fint

Lenke til kommentar

siden dere allerede var inne på emnet, så lurte jeg på om dere kan hjelpe meg også?

 

når jeg skal inn på ME, så går det helt fint helt til jeg skal logge inn på kontoen...

 

for mens den holder på å laste programmene, så bare plutselig, helt uten forvarsel, så får jeg Blue screen of death eller hva dere nå kaller det..

 

sitter nå på XP på en annen partisjon, og har prøvd å starte ME i sikkerhetsmodus, men det ser ut til at det bare er XP som går an å starte i sikkerhetsmodus.

 

jeg har kjørt antivirus, og anti spyware programmer, men de hjelper ikke...

 

har dere noen tips som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar

Godt å se at det er liv i folk :D

Maskinen begynner å slakke av på farten når det modus bilde kommer opp med windows xp og en sånn orm som går fremog tilbake et par ganger, så laster den inn bilde hvor jeg kan velge konto som og går tregt, vel inne i windows så bruker den litt tid på å laste inn alle 3 oppstarts iconene i trayen. og så bruker den litt ekstra tid på å bli helt klar........... liksom varme opp først.

Det som er fuckt up er at når jeg da restarter så går det som normalt .... det er liksom bare første gangs oppstart på dagen at den er helt sirup.

 

Har ordnet med strømkabelene osv osv. Skal prøve å koble fra viftene og kontroll panelet igjen for å se om det virkelig er det som gjør det, ville blitt himla forundret hvis det er det som er tilfelle,.

Mvh

Ole

Endret av Crazy Joe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...