Lurifaksen Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 Bare lurer: Er det grunn til å slå av LCD skjermene når jeg forlater rommet? Kan bakgrunnslyset i en lcd skjerm ryke?
Earendil Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 Har hørt at det er noen små "dråper" inni en LCD-skjerm som tørker ut etter 2-3 år. Skjermen blir ikke ødelagt, men bildet blir litt dårligere. Er ikkje helt sikker på dette...
M@R7!N Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 Ja, etter som jeg har hørt skal man slå av LCD skjermer når man ikke bruker dem. LCD står for Liquid Chrystal Display (eller noe i den duren ;D) Og som Earendil sier, og så vidt jeg husker så kan disse krystallene tøre ut. (Tror det var sånn) =)
Ni kon Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 ja skjermene blir slitt og du kan faktisk økeholdbarheten ved å gå ned på lysstyrke
Mushaboom Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 ja skjermene blir slitt og du kan faktisk økeholdbarheten ved å gå ned på lysstyrke Vil ikke dette gi et dårligere bilde når du sitter på et lite opplyst rom?
Ni kon Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 (endret) nei suzze. Skal forklare dette i testen, men jo mer lys i rommet jo mer lys fra skjermen. Jo mørkere, jo mindre lys fra skjermen. (bortsett fra i spill da) Endret 26. januar 2004 av oivind_dahle
enden Skrevet 27. januar 2004 Skrevet 27. januar 2004 Trust me; mørkt rom, lys skjerm, såre øyne. Sleit litt med det i helgen når Øivind slukket lyset for å teste skjermene sine
chil Skrevet 27. januar 2004 Skrevet 27. januar 2004 nei suzze. Skal forklare dette i testen, men jo mer lys i rommet jo mer lys fra skjermen. Jo mørkere, jo mindre lys fra skjermen. (bortsett fra i spill da) Off topic: er det lenge til testen er ferdig . ikke for å mase bare gleder meg
Andhrim Skrevet 27. januar 2004 Skrevet 27. januar 2004 Har hørt at det er noen små "dråper" inni en LCD-skjerm som tørker ut etter 2-3 år. Skjermen blir ikke ødelagt, men bildet blir litt dårligere. Er ikkje helt sikker på dette... Mente dette gjaldt mer på plasma-skjermer jeg, eller?
Mushaboom Skrevet 27. januar 2004 Skrevet 27. januar 2004 Trust me; mørkt rom, lys skjerm, såre øyne. Sleit litt med det i helgen når Øivind slukket lyset for å teste skjermene sine hehe
Lurifaksen Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Skrevet 27. januar 2004 LCD skjermer har jo sånn teller som teller hvor mange timer de har stått på. Hvor lenge er levetiden sånn ca? Den ene skjermen min har stått på i 4800 timer...
lavizh Skrevet 27. januar 2004 Skrevet 27. januar 2004 Hvor finner en den telleren? :/ Er vel avhengig av LCD skjermen, ikke sikkert alle har det, men det er jo bare å sjekke manualen?
Pronto Skrevet 28. januar 2004 Skrevet 28. januar 2004 Bakgrunnslyset har begrenset levetid. De vil avta noe i lysstyrke etterhvert. Det lønner seg nok å slå av skjermen for å øke levetiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå