Gå til innhold

RAID


R2D2

Anbefalte innlegg

Vurderer å skaffe meg flere disker og sette de opp i RAID 0+1. Har hovedkort med onboard RAID kontroller (ITE), så det skulle ikke by på problemer.

 

 

MEN; mener å ha lest at dersom en har RAID-kontroller på HK og HK tar kvelden, så er man avhengig av nytt HK med samme RAID-kontroller for å hente fram dataene igjen. Stemmer dette? Hvis dette er riktig så vil det vel lønne seg å disable onboard RAID og putte inn en PCI RAID-kontroller da, eller?

 

 

Hvis mine antagelser er riktige, hvilken kontroller anbefales? Forhåpentligvis til en forholdsvis rimelig penge....

 

 

Håper på innspill.

 

 

mvh

Poul

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du behøver ikke bruke Raid-kontroller for å sette opp et RAID. Det gjøres enkelt i WindowsXP. Den eneste måten å være helt sikker er å ha to lagringsmedia utenfor maskina.. *provosere litt* :D

Nå får du rulle inn da kammerat. Software raid er MYE dårligere enn hardware assa..

 

Og ja.. eller mulig du kan få frem dataen igjen hvis det skulle fucke seg.. menneh.. da er det pga at en av diskene går til dundas.. og da er all informasjonen på den andre.. ubrukelig.

 

- Raid kontrollere.. Kan anbefale Promise.. de har mange bra

Lenke til kommentar

Og ja.. eller mulig du kan få frem dataen igjen hvis det skulle fucke seg.. menneh.. da er det pga at en av diskene går til dundas.. og da er all informasjonen på den andre.. ubrukelig.

 

- Raid kontrollere.. Kan anbefale Promise.. de har mange bra

Hvis en har raid 0+1 (dvs. min. 4 disker) så vil jeg jo ha både striping og speiling. Da vil jeg jo ha en backup i speilinga!?

 

Poenget mitt var om jeg bare kan flytte diskene over til en hvilken som helst annen raid kontroller uten problemer DERSOM det skulle bli nødvendig.

 

mvh

Poul

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...