Gå til innhold

Hvorfor gidde å kjøpe Playstation 2?


lceman™

Anbefalte innlegg

-Final Fantasy - kjedelig.

-Best håndkontroll - smak og behag.

-Peneste utseende - det er begrenset hvor lenge du gidder å nyte synet av konsollen. Det er på TV'en det skjer.

-Mest spill - har vært lengst på markedet, så det er jo logisk.

-Best spill - smak og behag.

-Best kvalitet - på hva da? Konsollen? Spillene?

-Beste brukervennlighet - PS2: putt i CD'en, la spillet loade. X-Box: putt i CD'en, la spillet loade. Hvor vanskelig kan det bli?

-Fordi jeg driter i å gå online med konsollen. Dere med Xbox som skryter av at den er mye bedre på online: Vil jeg online så bruker jeg PC'en. - Ikke alle konsoll-eiere har PC.

-Du slipper å risikere å snuble i den (i motsetning til visse andre) - Gisp, X-Box er to-tre cm større i alle retninger. Mangler du de motoriske ferdighetene til å løfte foten 3cm høyere enn en PS2, da sliter du..

-Metal Gear Solid - kjedelig

-Gran Turismo - kjedelig

-Dark Chronicle - kjedelig

:)

Tull

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor gidder folk å kjøpe Playastation 2? :thumbdown: den er jo i det hele tatt underlegen

X-boks og Gamecube, dessuten har den nesten utelukkende elendige spill med kjedelig gameplay! :no:

Hvorfor gidder folk som deg å bry seg om slikt egentlig?

Folk flest kjøper det som passer dem best der og da. Ytterst få

mennesker gjør særlig mye "research" om hva de kjøper, pluss at

man blir påvirket av reklame.

Dette gjelder selvfølgelig i konsollverden også.

Pluss at de fleste konsumere ikke bryr seg så mye om grafikk, lyd etc.

Så lenge de holder en viss merkbar standard. :yes:

 

Jeg har PS2 og XBOX, og ser helt klare pluss og minus med begge maskinene.

Jeg har ingenting imot at folk kjøper en av de to, eller GameCube for den saks skyld.

Det er så sinnsykt barnslig å bry seg om slikt tull.

Folk som starter topics som denne, blir enten drevet av å irritere, eller bare

en måte å øke postcounten sin. :angry:

 

Så bli voksen, hold slike meninger for deg selv, og la folk kjøpe det

de selv føler seg vel med. :thumbup:

Lenke til kommentar
-Final Fantasy - kjedelig.

-Best håndkontroll - smak og behag.

-Peneste utseende - det er begrenset hvor lenge du gidder å nyte synet av konsollen. Det er på TV'en det skjer.

-Mest spill - har vært lengst på markedet, så det er jo logisk.

-Best spill - smak og behag.

-Best kvalitet - på hva da? Konsollen? Spillene?

-Beste brukervennlighet - PS2: putt i CD'en, la spillet loade. X-Box: putt i CD'en, la spillet loade. Hvor vanskelig kan det bli?

-Fordi jeg driter i å gå online med konsollen. Dere med Xbox som skryter av at den er mye bedre på online: Vil jeg online så bruker jeg PC'en. - Ikke alle konsoll-eiere har PC.

-Du slipper å risikere å snuble i den (i motsetning til visse andre) - Gisp, X-Box er to-tre cm større i alle retninger. Mangler du de motoriske ferdighetene til å løfte foten 3cm høyere enn en PS2, da sliter du..

-Metal Gear Solid - kjedelig

-Gran Turismo - kjedelig

-Dark Chronicle - kjedelig

:)

Det sier jeg meg helt enig i!

Lenke til kommentar
-Final Fantasy - kjedelig.

-Best håndkontroll - smak og behag.

-Peneste utseende - det er begrenset hvor lenge du gidder å nyte synet av konsollen. Det er på TV'en det skjer.

-Mest spill - har vært lengst på markedet, så det er jo logisk.

-Best spill - smak og behag.

-Best kvalitet - på hva da? Konsollen? Spillene?

-Beste brukervennlighet - PS2: putt i CD'en, la spillet loade. X-Box: putt i CD'en, la spillet loade. Hvor vanskelig kan det bli?

-Fordi jeg driter i å gå online med konsollen. Dere med Xbox som skryter av at den er mye bedre på online: Vil jeg online så bruker jeg PC'en. - Ikke alle konsoll-eiere har PC.

-Du slipper å risikere å snuble i den (i motsetning til visse andre) - Gisp, X-Box er to-tre cm større i alle retninger. Mangler du de motoriske ferdighetene til å løfte foten 3cm høyere enn en PS2, da sliter du..

-Metal Gear Solid - kjedelig

-Gran Turismo - kjedelig

-Dark Chronicle - kjedelig

:)

Det sier jeg meg helt enig i!

Dette er for dumt. Men jeg skal svare for meg. Du psilocybe, jeg håper du leser dette: For det første så mangler ikke jeg noen motoriske ferdigheter, og jeg kan inrømme at det usagnet med å snuble i var en smule overdrevet. Men uansett, når du sier at Final Fantasy, Gran Turismo, Metal Gear Solid og Dark Chronicle er alle kjedelige, så lurer jeg egentlig på hvilke spill du spiller. Her er det snakk om ekte kvalitetsspill. Men det er kanskje ukjent for deg. Hva annet skal man vente av en Xbox-entusiast.

At PlayStation har en mye bedre håndkontroller enn de to andre konsollene er det ingen tvil om en gang. Men det er også som du sier smak og behag. Det handler rett og slett om hva man venner seg til.

Helt klart at det er på TV'en det skjer, men det hjelper også litt at konsollen faktisk ser ut som en konsoll og ikke en firkantet, grønn UFO.

 

Ikke alle konsoll-eiere har PC nei, men de aller fleste har og det er du bare nødt til å innse.

PlayStation har mest spill, og det er selvsagt blant annet fordi den har vært lengst på markedet, men også fordi de fleste spillprodusenter, når de lager et nytt spill, så går de aller fleste for PlayStation i første omgang. Mange, mange av spillene kommer også på andre konsoller, og noen kommer ikke på PS2 i det hele tatt.

Hver gang jeg kritiserer en Xbox-spiller, så får jeg slengt i trynet ett eller annet babling om "Halo". Det virker faktisk noen ganger som at Halo er nesten det eneste Xbox har å skryte av, og nå er faktisk ikke det så veldig mye.

Jeg fikk høre av en en gang at "Det gjør ikke noe at PS2 har mange flere spill fordi alle spillene kan emuleres på Xbox ved hjelp av et emulator-program."

Okay, dette får være så, men står det virkelig så dårlig til at Xbox-spillere må ta spill fra PS2 for å ha det gøy? Greit, dere spiller spillene på Xbox, men det er fortsatt PLAYSTATION-spill.

 

Jeg må bare si at dere kan angripe meg med motkommentarer så mye dere vil. Jeg kan være enig i at Xbox muligens er bedre enn PS2 når det kommer til grafikk o.l. Men PS2 spillene inneholder noe som er mye viktigere enn grafikk, og det er KVALITET. Xbox har brukt alle ressurser på å gi spillene så god kvalitet som mulig at både spillbarhet og kvalitet har gått helt i glemmeboka.

 

Og så må jeg si helt til slutt at når jeg så at du mente både Final Fantasy, Metal Gear Solid og Gran Turismo var kjedelige, så ble jeg mildt sagt sjokkert. Du har jo rett og slett IKKE peiling på spill.

Man kan jo bare gjette seg til hva du mener om geniale Tekken

Lenke til kommentar

Mye tøv her gitt :dontgetit:

Hvilken konsoll man velger avhenger jo av hvilken smak man har! Personlig valgte jeg xbox fordi jeg syntes den har mange KVALITETSSPILL som jeg er interessert i :) Dessuten har den et større potensial for modding (som jeg seff har gjort:)).

Når det kommer til kontroll så syntes jeg personlig at ps2 kontrollen er en av de værre jeg har vært borti! Sier ikke da at du ikke syntes den er bra sier da bare at JEG ikke liker den!

Når psilocybe sier seg enig i at han ikke er interessert i de spilla trenger ikke du å hisse deg sånn opp av den grunn.... jeg mener det er et fåtall av de spillene der jeg finer av interesse! Akkurat som du syntes det er få spill på xbox som du syntes virker innteressante!

Angående designet syntes jeg xbox-en er pent designet jeg, muligens litt stor men det skyldes jo hardisken! Ok, så PS2 er litt slankere og kan stilles vertikalt slik at du kan velte den neste gang du går forbi :ermm:

Det er et faktum at xbox live er en mye bedre tjeneste enn det tilsvarende for ps2, om man har pc eller ikke er IRRELEVANT!

JA slik som det er nå velger en del spillutviklere å lage spill for ps2, men det kommer stadig flere nye spill til xbox også også!

Når du kritiserer et spill som du syntes er dårlig gir jeg blaffen så lenge jeg syntes det er bra :) Babling m halo, muligens men så er det også et ytterst bra spill og da :)

Videre så kan man ikke emulere ps2 spill på en xbox, man kan emulere ps1 spill (hvis man ønsker det..)

 

Ellers sier jeg bare at man velger den konsollen man selv syntes "treffer" en best, og bare drite i all "mulig slags" kritikk ellers :) (ikke stenge verden ute heller da men...). Syntes det liksom blir litt tåpelig når man skal diskutere hvem som gjorde det beste kjøpet :)

Lenke til kommentar
Og så må jeg si helt til slutt at når jeg så at du mente både Final Fantasy, Metal Gear Solid og Gran Turismo var kjedelige, så ble jeg mildt sagt sjokkert. Du har jo rett og slett IKKE peiling på spill.

Man kan jo bare gjette seg til hva du mener om geniale Tekken

Kjedelige spill, alle som én. Bilspill er helt amøbe uansett hvordan du vrir og vender på det, og jeg har aldri helt forstått hva som fenger med FF og MSG-seriene. Bare fordi dette er det beste som kan presenteres på PS2'en deres, betyr ikke at det er bra spill. Tekken.. greit nok, men ikke noe mer enn det.

 

Misforstå meg rett, jeg mener ikke dermed at alle spill som blir utgitt på PS2 er noe møkk, og alt som blir utgitt på X-Box er fantastisk bra. Det er mye boss på X-Box og GameCube også, faktisk flere middelmådige spill enn det er bra.

Lenke til kommentar

Hvorfor gidde å kjøpe...........:

 

PS2:

 

- Fordi den gir deg tilgang på mange eksklusive spill som ingen andre spillemaskiner har.

- Fordi du liker desigent på håndkontrollene bedre enn på xBox og GC.

- Fordi du har penger til det og trengte en DVD-spiller til hytta.

- Fordi du vil ha den i bilen.

 

xBox:

- Fordi den gir deg tilgang på en utrolig mengde spill som er veldig gode, og du ikke gidder å stresse med en avansert PC.

- Fordi den kan moddes, mye kulere enn PS2.

- Fordi du liker håndkontrollen.

- Fordi du vil ha den i bilen.

 

GC:

- Fordi du er fan av Nintendo med Mario og alle de spilla som følger med der.

- Fordi du vil ha den i bilen.

 

PC:

- Fordi det er den mest avanserte spillemaskinen som markedet har å tilby........den kan brukes til mye annet også.

- Fordi du foretrekker skikkelig flerspiller som virker skikelig.

- Fordi FPG fungerer så mye bedre med mus enn med håndkontroller.

 

 

 

 

- Fordi...

- Fordi...

- Fordi...

 

 

 

 

SMAK OG BEHAG derfor!!! :mad:

Endret av Gabba
Lenke til kommentar
Kjedelige spill, alle som én. Bilspill er helt amøbe uansett hvordan du vrir og vender på det, og jeg har aldri helt forstått hva som fenger med FF og MSG-seriene. Bare fordi dette er det beste som kan presenteres på PS2'en deres, betyr ikke at det er bra spill. Tekken.. greit nok, men ikke noe mer enn det.

Bare fordi nevnte spill ikke fenger deg, betyr jo ikke at de er av dårlig kvalitet? Det er forskjell på å bedømme kvaliteten av et produkt og hvor mye et produkt tiltaler deg, noe som kan være vanskelig for enkelte å skille mellom.

Lenke til kommentar
Bare fordi nevnte spill ikke fenger deg, betyr jo ikke at de er av dårlig kvalitet? Det er forskjell på å bedømme kvaliteten av et produkt og hvor mye et produkt tiltaler deg, noe som kan være vanskelig for enkelte å skille mellom.

Nei, og det har jeg heller ikke påstått. Hva er det egentlig vi snakker om her, hva man selv mener, eller hva trettito millioner andre gamere syns? Jeg vet at de nevnte spillene blir ansett som det ypperste av spill av en hel haug med gamere, men det gjør ikke spillene mer underholdende når jeg sitter i sofaen og kjeder vettet av meg.

 

Det samme gjelder spill-anmeldelser, det er subjektive meninger ute og går. En skribent skriver ikke "personlig likte jeg ikke spillet, men siden det finnes så mange som syns det er fantastisk bra, gir jeg det 10 av 10".

Lenke til kommentar

Jaja, selvsagt har du lov til å mene akkurat det du vil om Ps2 og spillene der, og det samme kan jeg si om Xbox. Vi har forskjellige meninger, forskjellige konsoller og vil liker best det vi er vant med.

Vi skal være glade for at det finnes flere enn én konsoll. "Konsollkrig" er bare bra.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Bare fordi nevnte spill ikke fenger deg, betyr jo ikke at de er av dårlig kvalitet? Det er forskjell på å bedømme kvaliteten av et produkt og hvor mye et produkt tiltaler deg, noe som kan være vanskelig for enkelte å skille mellom.

Nei, og det har jeg heller ikke påstått. Hva er det egentlig vi snakker om her, hva man selv mener, eller hva trettito millioner andre gamere syns? Jeg vet at de nevnte spillene blir ansett som det ypperste av spill av en hel haug med gamere, men det gjør ikke spillene mer underholdende når jeg sitter i sofaen og kjeder vettet av meg.

 

Det samme gjelder spill-anmeldelser, det er subjektive meninger ute og går. En skribent skriver ikke "personlig likte jeg ikke spillet, men siden det finnes så mange som syns det er fantastisk bra, gir jeg det 10 av 10".

Problemet er vel heller at meningen til en fremmed på et forum betyr ekstremt lite for 99% av de som leser posten på forumet, med mindre vedkommende kan argumenter for meningene sine slik at leseren får et bilde av både posteren og grunnlaget for uttalelsen.

 

Et av de største problemen med nettforum, er at alle og enhver tror at forumet er til for at en selv skal ytre sine egne meninger. Men det de fleste ikke innser er at en mening fra en fremmed person man aldri har møtt er, vel, 100% totalt uinteressant. Men om man derimot forklarer meningene sine, hvor man kommer fra, og hvorfor man mener som man gjør, da blir det med ett mer interessant.

 

Poster du på et forum må du forklare hvorfor du mener det du gjør, og da holder det ikke med "jeg synes spillene var kjedelig". Da kan man like gjerne hva som er best av Pizza og Kebab, med veloverveide argumenter som "jeg synes pizza smaker best, det er min mening, så det så".

Lenke til kommentar

Jeg har selv en modda xbox, og syns den funker glimrende til spilling og for å se på film ++.

 

Leste i en litt tidligere tråd at folk laster ned spill fra nett. Dette er jo et pluss, siden man slipper å svi ut spill på platene for å spille. Og man kan jo også dra inn online-delen. Xbox live koster spenn, men har man pc så funker jo xbconnect og link. Gratis online spilling! Anbefaler alle å teste TopSpin og PGR2 online. Fett!

 

Men uansett, ps2 har noen glimrende spill, så den er jo virkelig verdt pengene den og. Jeg spiller ofte PES og GT hos en kompis, og det er faktisk kvalitets-spill. Har enda ikke testa MGS noe særlig, da jeg ble frelst på Splinter Cell, og den kommer jo temmelig snart. Iallfall for oss som laster det ned :green:

 

Men uansett, har man pc, så får man gama det meste. Men jeg har bare en maskin, og den bruker jeg til alt annet enn å spille, derfor er det greit med en spill-konsoll. Og hva man velger er smak og behag.

 

Men kan vel også dra inn at man får jo hdtv til xbox, og da får man virkelig kvalitet, men ting koster jo uansett..

 

Kan dra frem mine favoritt-spill (noen av de er helt sikkert til andre konsoller og):

 

Ninja Gaiden

Splinter Cell

Beyond Godd & Evil

Gladius

Pitfall

Star Wars: KoTOR

TopSpin

True Crime: Streets of LA

SSX2

Amped2

 

Og det kommer jo titler som virker meget interessant.. Spennende fremtid. Sjekk www.tothegame.com om hva slags spill som kommer til diverse konsoller, med screenshots, preview ++ som oftest.

 

Eneste som manger er et skikkelig fotballspill til xbox. Fifa holder ikke mål!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...