Gå til innhold

Hvilket hovedkort til P4 ...


WishYou

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer også IC7 Max3 mot P4C800-E Dlx i min nye PC. Heller mest mot IC7 nå.

 

 

Ser av tidligere poster at det er en god del erfaringer og tips her.

Kunne tenke meg en konfig noe lignende denne:

 

 

Intel Pentium 4 - 3.0Ghz Socket PGA478

OCZ 512MB DDR PC4000 Dual GOLD (2.5-4-4-7)

 

Zalmann CNPS7000ACU

 

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB

med Zalman ZM80CHP Heatpipe

 

 

Noen synpunkter på dette sammen med IC7?

Tenker å putte det hele i ett Lian li kabinett: PC6077USB ( Nyeste fra lian li, nettopp testet på overklokking.no ) Lurer spesielt på de store kjølerne kontra plass i kabinett og på hovedkort.

 

 

Wish.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer vel til å klokke litt på en god dag ja...

 

I hovedsak vil jeg ha en stille men rask maskin.

 

Av det jeg har lest her på forumet og på Hardware.no synes IC7 å være svært godt egnet til klokking, kanskje med unntak av denne Ram volt issuen.

 

Bør jeg velge Asus i stedet for klokkeformål?

Lenke til kommentar

hvorfor ikke ett msi neo bfisr 2 kort.. jeg bruker dette selv og får fint klokket en p4 2.8 til rundt 3.4 uten store problemer.. helt til vifta ikke vil mer da :p men det skjer.. ;) standard cpu pentium vift. beggrunnelse for dette kortet

 

du får med deg core senter her slipper du faktisk å gå til bios for å gjøre dette selv. og denne gjør det automatisk for deg verdt å teste jeg er kjempe fornyød med msi kortet mitt.

Lenke til kommentar

Msi kortene er helt greie de , men skall du klokke langt er ikke de de beste, men for all del til "normal" klokking er de ok.

 

Stabliteten på MAX3 er ikke noe dårligere enn på andre, husk mange har dette og de fleste som har det skall jo teste dette ut uansett om de vet hva de holder på med eller ikke. 90% av alle feil på data er brukerfeil :cool:

Lenke til kommentar

Jeg har selv Abit IC7-MAX3, vil anbefale dette til både klokking og til vanlig bruk, da dette er super stabilt og jeg har ikke hatt noen problemer med det. Abit IC7 er også ett MEGET bra hovedkort, til en bra penge. Du vil absolutt ikke angre på at du kjøper IC7, da ver 1,1 av dette kortet visst nok skal støtte prescott. Ver 1,1 er du garrantert, da Abit har sluttet å produsere ver 1,0. Har to kompisser som har IC7...de hadde begge ver 1,0...da han ene fikk død NB vifte, sendte han det bare inn, og vips, 2 uker etter fikk han nytt IC7 ver 1,1...han har hatt det en stund nå uten feil. Han andre har fortsatt ver 1,0 som sviver uten problemer ett halvt år etter han fikk det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...