Oogie Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 Jeg har problemer med å overklokke skjermkorte mitt. Det er et Sapphire Radeon 9800 pro kort som kjører på 380/340 til vanlig. Jeg skulle prøve å klokke litt ved å øke med 5 MHz (ca.) i gangen, men allerede etter første "klokke-runde" hang kortet seg i 3Dmark 2003. Det sies jo at dette kortet skal ha gode overklokkings egenskaper, og derfor skjønner jeg ikke noe av dette. Noen som har noen gode tips til hva som kan være årsaken?
Oogie Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Skrevet 26. januar 2004 de nyeste fra ATI. Catalyst 4.1 altså
XenZor Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 (endret) Det virker rart at du ikke kan klokke mer. Jeg har det samme kortet og kom mye lenger før jeg satt på ekstra kjøling. Har du noen mulighet til å få målt temp på minne og GPU? Finn ut om det er minnet eller GPU som får det til å klikke. Edit: skriveleif Endret 26. januar 2004 av XenZor
Oogie Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Skrevet 26. januar 2004 Har ikke noe mulighet for å sjekke temp. prøvde igjen nå, med samme resultat. Denne gangen bare med klokking av GPU, så det er nok der det er noe muffens.
Oogie Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Skrevet 26. januar 2004 ja, den fungerer den. Hvis ikke tror jeg det fort ville ha blitt for varmt. Har forresten 4 stk kabinettvifter som skal hjelpe til å holde tempen nede. Bruker forresten PowerStrip. Ville du anbefale RivaTuner eller noe annet program?
XenZor Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 (endret) Bruker selv Rage3D og er fornøyd med det Prøv med Rage3D ellers virker det som om det er noe galt med kortet ditt. Endret 26. januar 2004 av XenZor
Oogie Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Skrevet 26. januar 2004 Får vel prøve det. Takk for hjelpen! Noen andre som vet hva som kan være årsaken til dette? Noen som har samme problemet?
vgard Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 Kan hende det hjelper om du flasher til en annen bios, selv om jeg ikke har noe særlig peil på det. Det er kanskje noen andre som vet mer.
Oogie Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Skrevet 26. januar 2004 Prøvde med Rage3D nå, og det funker. Den går på 450 MHz (kjerne) og 360 MHz (effektivt 720, minnet). Og dette uten ekstra kjøler på kortet. Nå er jeg fornøyd. Uannsett er det rart at det ikke fungerte med PowerStrip, men det gir jeg f i nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå