Gå til innhold

Skjermkort


Eminent

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

men hmm ja nå får jeg jo forskjelige svar fra alle sammen her :/

 

hmm er de ingen som sikker kan si meg hvem sm er best av disse to kortene uten å gi meg svarer som det kortet de liker best?

 

Kortene :

 

Asus Radeon 9800XT 256MB DDR

AGP, ATI 9800XT, DVI-I, VIVO, Retail

 

Databredde for grafikkprosessorer : Står ikke

 

Maks. oppløsning (ekstern) : 2048 x 1536

 

Maks. fargeoppløsning (ekstern) : 32bit

 

&

 

Hercules 3D Prophet 9800XT 256MB DDR

AGP,ATI 9800XT,TV-Out/DVI,Retail

 

Databredde for grafikkprosessorer : 256 Bit

 

Maks. oppløsning (ekstern) : 2048 x 1536 / 85 Hz

 

Maks. fargeoppløsning (ekstern) 24bit

Endret av Eminent
Lenke til kommentar
men hmm ja nå får jeg jo forskjelige svar fra alle sammen her :/

Velkommen til forumet... Du må heller lete litt rundt etter tester av disse kortene istedenfor å spørre forskjellige personer om hvilket kort de tror er best. De aller fleste anbefaler/kommer til å anbefale det de har selv, og gir deg et komplett subjektivt svar. Sånn er det i nesten alle slike poster ;) Er det rart ingen blir enige om hva som er best av AMD og Intel :laugh:

 

Har du sjekket forskjellige hardwareguider? www.tomshardware.com er en grei plass å begynne.....

Lenke til kommentar

Hehe, bra svart hart :thumbs:

 

Ja, du må nok drive en del research angående hvilket kort som passer deg og dine behov, Eminent. Driver selv å skal handle meg 3D kort snart (må være litt subjektiv nå... hehe) og jeg har sett på en del tester, der det er Radeon 9800XT vs nVIDIA 5900... begge kortene gjør det bra, og det kommer helt ann på hvem som tester og hva dem tester ytelsen i.

I noen tester "taper" Radeon 9800XT og i andre tester "vinner" det... og motsatt.

 

Jeg har en link her, der det er Radeon 9800XT vs nVIDIA 5900:

http://www20.tomshardware.com/graphic/20031015/index.html

(ganske gammel test da, og dem bruker ikke de nyeste driverene helle tror jeg)

 

Etter å ha sett en del på tester tror jeg kommer til å gå for Asus Radeon 9800 XT, for det ser ut som et supert kort, spørr du meg :thumbs:

Lenke til kommentar

Asus Radeon 9800 XT/TVD er markedets beste 9800XT kort!

Ser at det er mange som sier at Hercules kortene er bedre men det er bare tull, Hercules kortet er bygd opp på referansedesignet til ATI og bruker ikke bedre komponenter enn andre, kjølingen som mange skryter av er også et referansedesign fra ATI.

Ser man på Asus sitt kort så ser man straks store forskjeller på kjøleløsningen, her bruker de kobber og 2 vifter og er langt bedre enn standardkjølingen.

 

Mitt valg er enkelt! :thumbup:

 

r9800xt_l.jpg

Endret av norrick
Lenke til kommentar
men hmm ja nå får jeg jo forskjelige svar fra alle sammen her :/

 

 

Hercules 3D Prophet 9800XT 256MB DDR

AGP,ATI 9800XT,TV-Out/DVI,Retail

 

Hercules Er det beste skjermkort merke, sånn er det bare,og det er de kjent for. de lager kjøleløsninger som er bedre enn nødvendig (veldig kjent for) og de har den beste kvaliteten syns jeg ihvertfall som mange andre sikkert er enig med meg om. og de har tendeser til og ha den beste "bundlen". så hadde jeg hatt råd til og kjøpte det beste av det beste med tanke på kvalitet,holdbarhet og ytelse som de andre 9800 kortene har. er valget klart for meg. HERCULES! :thumbs: .

Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar
off blir så veldig usikker her nå men bedre bundel en limited edition til asus?

når det gjelder limited edtion så har jeg veldig lite info om dette, så det må nok andre svare for...

 

Men av 9800 pro kortene er Hercules uten tvil det beste, det har jeg også sett tester av. der de testet bundle, kvalitet, ytelse. sapphire ble en klar nr2. og et av de dårligste ble power color, ikke p.g.a ytelse, men kavlitet og kjøling....

Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar
men hmm ja nå får jeg jo forskjelige svar fra alle sammen her :/

 

 

Hercules 3D Prophet 9800XT 256MB DDR

AGP,ATI 9800XT,TV-Out/DVI,Retail

 

Hercules Er det beste skjermkort merke, sånn er det bare,og det er de kjent for. de lager kjøleløsninger som er bedre enn nødvendig (veldig kjent for) og de har den beste kvaliteten syns jeg ihvertfall som mange andre sikkert er enig med meg om. og de har tendeser til og ha den beste "bundlen". så hadde jeg hatt råd til og kjøpte det beste av det beste med tanke på kvalitet,holdbarhet og ytelse som de andre 9800 kortene har. er valget klart for meg. HERCULES! :thumbs: .

:thumbs:

 

Enig! :w00t:

Lenke til kommentar
men hmm ja nå får jeg jo forskjelige svar fra alle sammen her :/

 

 

Hercules 3D Prophet 9800XT 256MB DDR

AGP,ATI 9800XT,TV-Out/DVI,Retail

 

Hercules Er det beste skjermkort merke, sånn er det bare,og det er de kjent for. de lager kjøleløsninger som er bedre enn nødvendig (veldig kjent for) og de har den beste kvaliteten syns jeg ihvertfall som mange andre sikkert er enig med meg om. og de har tendeser til og ha den beste "bundlen". så hadde jeg hatt råd til og kjøpte det beste av det beste med tanke på kvalitet,holdbarhet og ytelse som de andre 9800 kortene har. er valget klart for meg. HERCULES! :thumbs: .

Er litt rart at vifta er prikk lik sapphire, gexcube osv. sine da :p

Lenke til kommentar
Ser at det er mange som sier at Hercules kortene er bedre men det er bare tull, Hercules kortet er bygd opp på referansedesignet til ATI og bruker ikke bedre komponenter enn andre, kjølingen som mange skryter av er også et referansedesign fra ATI.

Snodig igrunn, XT kortet er det einaste i 9xxx serien Hercules har brukt referansedesign på... Teit av hercules igrunn :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
men hmm ja nå får jeg jo forskjelige svar fra alle sammen her :/

Velkommen til forumet... Du må heller lete litt rundt etter tester av disse kortene istedenfor å spørre forskjellige personer om hvilket kort de tror er best. De aller fleste anbefaler/kommer til å anbefale det de har selv, og gir deg et komplett subjektivt svar. Sånn er det i nesten alle slike poster ;) Er det rart ingen blir enige om hva som er best av AMD og Intel :laugh:

 

Har du sjekket forskjellige hardwareguider? www.tomshardware.com er en grei plass å begynne.....

Grunnen til at folk anbefaler det de har, er fordi det er deres erfaring de deler. De kan ikke anbefale ting de ikke vet noe om. Et subjektivt svar er en selvfølge på slike spørsmål.

Lenke til kommentar

White: Jo, enig med deg der, men du ser vel begrensningene av å spørre andre som har kun erfaring med sin ene enhet?.. Folk blir forvirret av svarene.. Det er greit om du vil spørre "har du en enhet X, og virker den?" De fleste som kjøper et skjermkort i klassen Radeon 9700/9800 er vel rimelig fornøyde, hvorfor skulle de ikke være det. Men om ett skjermkort virker er vel ikke mer enn en bekreftelse på at leverandøre leverer et produkt som virker.

 

Om du vil ha svar på om A eller B er best i en sammenligning må du spørre noen som har testet dem under like forhold, hvis ikke så blir du ikke noe klokere. Det eneste du får vite er at A og B fungerer, med mindre de ikke testes under likeverdige oppsett. Derfor hinter jeg om å heller sjekke produkttester og sammenligninger gjort av folk/firma som har kompetanse til å uttale seg. Om noen har gjort seg erfaringer med flere merker angående bundle etc så må man jo selvfølgelig si det. Det er verdifull info det :)

 

Grunnen til at jeg vil poengtere det jeg sa i tidligere post er at det er altfor mange meningsløse svar som egentlig kun funker som postcount her på forumet (feks. AMD vs Intel saken... "AMD er best :woot:", står det... basert på hva????) . La meg gjette, det er den prosessoren vedkommende har, det er sikkert derfor de som drifter forumet har strammet opp reglene kraftig.

Lenke til kommentar
Snodig igrunn, XT kortet er det einaste i 9xxx serien Hercules har brukt referansedesign på... Teit av hercules igrunn :p

Hercules har fulgt referanse designet hele veien når det gjelder R9500-9800. Fra det jeg har hørt så er det Sapphire som produserer kortene for Hercules, forskjellen ligger i PCB fargen og kjøleløsningen. Alle R9800XT kortene bortsett fra Asus sine er produsert av ATi/Sapphire.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...