Gå til innhold

Power Color Radeon 9800 Pro 128mb ram

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg så dette kortet på komplett, og det er jo en del billigere enn det neste 9800 Pro kortet. Ja jeg vet at vifta er dårlig, og jeg har ikke noe i mot å bytte ut den. Men jeg har også tenkt på Sapphire sitt kort, som bare ca. 300kr mer.

Men er i hele tatt Radeon 9800PRO-kortene noe bra, og det er vel heller ikke så stor forskjell på de med 128mb ram, og de med 256mb ram. 9800pro begynner vel ikke å bli litt utdaterte? Det er iallefall på tide for meg å bytte ut geforce 4 mx460-kortet mitt :D

PowerColor: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

Sapphire: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

Håper noen svarer :p *Har alltid ønska meg et 9800 pro kort*

Endret av Trigger-Happy
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som så mange før har sagt.. colortingne er helt ok, ikke beste til overklokking, kjøling ikke den beste og vifta har for mange stoppet opp (meg inkludert) og fikk ny av komplett.

Skrevet (endret)

Er den dårlig for klokking pga av vifta, fordi det er ikke noe problem hvis jeg kjøper ny kjøling, eller er det generelt dårlig?

P.S. Fulgte det automatisk med en ny vifte fra komplett, eller måtte du spørre om det etterpå? Og fikk du en bra vifte av komplett? :dontgetit::)

Endret av Trigger-Happy
Skrevet

Jeg tok ingen sjanser og byttet like så greit hele vifta på kortet (powercolor) før jeg i det hele tatt hadde testet det. Kjøpte en artic cooling VGA silencer microplex.no, funker fett.

Kortet klokket helt greit opp til 9800XT hastighet (som jeg ikke husker i farta, men mener GPU kjører på 412 eller noe), men foreløpig har jeg ingen spill som krever såpass av kortet mitt at jeg trenger å klokke, derfor klokket jeg det ned igjen og satt heller ned vifta.

128 vs. 256 er ingen forskjell...ENDA

Eks. Max Payne 2 på absolutt full grafikk med full kantutgjevning skulle vistnok kreve 180mb skjermkortminne, men det funka fett for det, uten anntydning til "lagg".

Men jeg bare sier Doom 3... :ermm:

Skrevet

Sapphir skal vist hvere det beste av ati. Det finnes to ati pba(Powered by ati) og

bba(build by ati) sapphir skal vist vere bba bare en liten pekepinne.

Ps er ikke helt sikker men har hørt at det skal være sånn ;)

Skrevet

Sapphire her i gården, dog bare 9800 nonpro, men det klokker langt over pro speed(satt på kobber ram sinks, stock cooler), så sapphire er nok klokkbart. Uansett er 9800pro et digg kort. Men jeg har ikke møtt på mange som ikke er fornøyd med sapphire.

Skrevet
Ok, men vifta var skrall da?? Ikke sant? På PowerColor 9800PRO 128mb?

Ja det er mange som sier det, ikke bare i dette forumet.

Har lest alt fra 2 uker til noen få mnd bruk før vifta har stoppet.

Jeg har selv dette kortet å jeg monterte det ikke før jeg fikk zalman heatpipe

og vifte, tok rett og slett ingen sjangser, for det kan nesten virke som 9 av 10

har opplevd problemer med den orginale kjøleren på dette kortet.

Jeg har egentlig bare posetive ting å si om dette kortet, og nå når det er såpass

billig (komplett.no) ville jeg vurdert det sterkt. Kan forøvrig nevne til de som

lurer på dette kortet og overklokking så greide mitt 425/730 før "whitepixels"

ble fremtredende i 3DMark 03. Dette er min erfarig, det er sikkert noen som

greier bedre tall enn dette og noen mindre.

Uansett tror jeg få vil miste nattesøvnen om de kjøper dette kortet :yes:

Skrevet
Som så mange før har sagt.. colortingne er helt ok, ikke beste til overklokking, kjøling ikke den beste og vifta har for mange stoppet opp (meg inkludert) og fikk ny av komplett.

powercooler er ikke en dårlig klokker, nei.

Skrevet
Ok, men vifta var skrall da?? Ikke sant? På PowerColor 9800PRO 128mb?

Vifte problemet er løst på de kortene som er ute nå. Har et av de og har ikke merket noen problemer. Har hatt det i snart 2 måneder.

Skrevet

Hvordan tar du av vifta på powercolor kortet på en trygg måte?

Jeg har en Silent Viking heatpipe som jeg vil montere men har ikke turt å dra for hardt i vifta da jeg ikke har gjort dette før.. Anyone?

Skrevet

Kunne jeg tenkt meg et svar på og. Har kjøpt VGA silencer og noen chpiset kjølere. Er det bare å trykke inn de svarte pluggene og vri og dra til vifta går av? Hva med RAM kjøling, kan jeg ta av de orginale (hvis de finnes) på en grei måte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...