Gå til innhold

Which mouse should I get?


Anbefalte innlegg

I need a new mouse, but am unable to decide between logitech pilot, wingman or a razer boomslang 1000 (maybe even some other mouse not mentioned here). I haven't actually tried any of them.

I currently have a microsoft serial mouse, I control the mouse with my arm rather than my wrist (had to start doing that because I was beginning to get pain in my wrist), I have long thin fingers and I play with a medium sensitivity I guess (about 2 rounds on a mouse pad). I primarliy play quakeworld, and I want a mouse that's both nimble/quick and precise, but not too small and flimsy. 3 buttons (or more) would be a great plus, but not an absolute requirement (aim and control comes first). USB support is a must.

Sorry for the long post, hope someone out there can give me some advice. I hate this old choppy and imprecise serial mouse I'm using now.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1374861

aner ikke hvorfor du skriver på engelsk?? (sjekka e-mail adressa di og den var jo norsk)..

 

hvis du går for presisjon så er det absolutt Logitech GamingMouse (grå med 3 knapper, ganske liten) som er best.

en som er omtrent like god som GamingMouse'en er jo Logitech Pilot (gamle moddelen!! den nye er ikke noe serlig presisjon. den gamle er mer avlang og har en kul på ryggen. den er kulemus og har 2 knapper og scroll).

du nevner jo selvsagt razor boomslang. jeg har prata med en del folk som har og har hatt denne. de fleste jeg vet om har en Logitech mus og mange av dem har gått fra boomslang til Logitech. hvorfor? bedre i guess..selv har jeg en gammel Pilot som jeg er svært fornøyd med.

jeg gikk fra Microsoft til denne, anbefales sterkt. alle de jeg kjenner som har GamingMouse har holdt seg til den pga den er utrolig presis til FPS spill.

dette med skada håndledd kan jo bli ett problem, men presisjon er en av de overnevnte Logitechene, og da prater jeg om FPS spill og Strategy (som Q3, CS og SC).

Lenke til kommentar

Den var på engelsk fordi jeg postet på noen utenlandske forum også, og klipte og limte teksten :smile:

Håndleddet verker ikke lenger, men jeg tar ikke sjansen på å få noen skade, dessuten har jeg vent meg til å spille slik jeg gjør nå.

Hva er forskjellen på den gamle og nye pilot da? Hvordan kan jeg være sikker på å få tak i rett modell?

Er det forresten usb versjon av den?

Hadde jo vært fint å prøve både alle 3 først, men det er ikke akkurat flust med pc sjapper her jeg bor :smile:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

den nye er den det er bilde av nedenfor

product78.gif

 

den pilot jeg prater om er den nedenfor bare med scroll knapp (har jo ikke anna å si en at det er litt gøyy å ha)

product42.gif

 

 

 

den nye skal ikke være på langt nær så bra. probblemet er at du må spørre rundt på lager etter den hvis du vil ha den (mange jeg vet som har gjort det), og ja jeg har USB version og den andre versionen (hjemme/skole).

Lenke til kommentar

Mine erfaringer, utfra det utgangspunktet at jeg spiller Unreal Tournament hver j...... dag! :smile:

 

Jeg ville kjøpt en mus med vanlig standard fasong. En boomslang trenger du jo et par uker til å bli vant til. Og jeg nekter å tro at 1000 dpi eller 2000 dpi gjør noen som helst forskjell i slike spill (annet enn det psykiske at du TROR du har bedre aim). Om du treffer en fyr i høyre eller venstre nesebor når du sniper en fyr 200 m vekke er heller likegyldig.

 

Logitech Gaming Mouse er ganske grei, men jeg har nå skiftet tilbake til mus med "vanlig form". Jeg bruker fingrene en del til finsikting, og med en Gaming Mouse har du 3 av fingrene oppå musen (på knappene). Da bli det kun tommel og lillefinger som kan bruker til finsikting. Med en vanlig mus har du i tillegg ringfingeren, som er mer presis i å sikte med. :smile: Det tar også litt tid å bli vant til Gaming Mouse'ens form. Nå benytter jeg en standard Logitech Pilot Wheel Mouse, og den tok meg 2 minutter å bli vant til, presis som faen, og flyter fint og jevnt over Icemat'en min. Helt konge! :smile:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

nemesis hvis det er denne musa du prater om (nedenfor) så har jeg dette svaret (den avbildede fant jeg på logitech sine sider som Wheel Mouse Optical):

product2580.gif

 

forskjellen på denne pilot musen som jeg har kommentert (annen post) og den avbildet er mest av alt for om den optiske løsningen. Optisk løsning vil jeg selv fraråde for en real gamer. selv om det kan være arbeid og rense mener jeg det er bedre med en kulemus sien den da ikke kan "klikke" på noen måte eller lese feil signal sånn som en optisk mus. form forskjellen på denne jeg har kommentert og den du har spurt om her er vel det at den du har lurt på er som en pilot (nye versionen!) bare litt andeledes i form (mer framoverlent). som sagt er hovedforskjellen på nye og gamle pilot at kulen på musen på den gamle er midt på (den går mer bua nedover bak) og på den nye er den helt bak. ratpad BLACK virker fint med optisk.

 

fikk forresten en razor boomslang i posten for litt side (ikke jeg som skal bruke den, men en i samme hus) og jeg har testen den en del. for meg er det jo helt grusomt og venne seg til. du er ikke god med den før om 2 måneder har jeg hørt folk si. selv gikk jeg fra microsoft optisk mus (dårlig) til Logitech Pilot (gamle). den overgangen syns jeg var svært bra. jeg var på ett LAN da jeg gjorde dette byttet, da var jeg lei den gamle pga. jeg hadde tabba meg ut med drivere i en CS-Compo (de var ikke lagt inn optiske drivere på compo maskinen). dermed prøvde jeg denne Logitechen som jeg hadde hatt liggende og jeg følte det gikk svært bra. nå bruker jeg bare den.

 

hvis jeg var deg ville jeg valgt en Logitech Gaming Mouse idag. selv syns jeg den ser svært fristende ut og kunne godt tenkt meg en. hadde jeg fått en tror jeg jeg hadde gått over til den, men siden jeg har Pilot som er svært bra tror jeg jeg sparer pengene og heller venter til Pilotene (har 2 stykk) er utslitt. good luck med valg av mus og musematte ;)

 

er selv enig med en annen her at 1000dpi og 2000dpi gjør liten forskjell (har hørt folk som påstår 1000dpi er bedre, pga det er noe med presisjonen også som er forandre tror jeg).

 

litt forklaring av modellene:

product78.gif - dette er Pilot Wheel Mouse

product42.gif - dette er Pilot Mouse Combo som er den samme som jeg har bare uten scroll og med 3 knapper isteden.

product31.gif - dett er den gamingmouse jeg prater om. uvandt form men utrolig presisjon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

til spilling?? den optiske wheel mouse tingen?

 

bare gå for gamingmouse er min konklusjon etter et hundretall diskusjoner om hvilken mus man bør velge på både nettet og på skole. har jo fire forskjellige varianter selv (boomslang, pilot gamle, microsoft standard, microsoft intellieye stor). hvis jeg skulle kjøpe ny idag så hadde jeg kjøpt gamingmouse, men siden jeg har lite penger og 2 rimelig u-utslitte Pilot's så holder jeg med til de helt til de ryker. jeg har jo som du kanskje vet spillt en hel del CounterStrike og de fleste jeg kjenner der bruker en Logitech mus. jeg kjenner faktisk bare 2-3 som bruker Boomslang. optisk er det lite av (blandt de jeg kjenner). GamingMouse!!!

 

by the way har du klan eller noe slikt? er du på irc?? (har jeg spurt om dette før og ikke lest etterpå?? ;D)

Lenke til kommentar

Sorry for det jeg skrev i stad jeg glemte den musa jeg egentlig skulle spørre om......Logitech Cordless MouseMan Optical (optisk) PS/2&USB hva synes du om denna er den bra til spilling, batterier må man bytte ofte jeg har prøvd denna musen litt den er veldig god å holde i!!!!!!!!!!!!!!!!800 dpi.....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

vil gjerne høre hvilken forskjellige sorter muser du har prøvd før. "den er konge", sier lite hvis du bare har prøvd den liksom. hadde vert koslig å hørt om du hadde prøvd mange forskjellige ;)

 

tror egentlig det beste er å gå på ideel eller expert ellerno å prøvekjøre dem litt? ;D

Lenke til kommentar

Har selv hatt Logitech Opt wheelmouse... men måtte få meg ny, siden den var litt får lita for mine hender(ubehagelig) Synes at scroll hjulet var vellll tregt på Logitech'n...

Har gått over til microsoft intellipoint explorer, den passer handa yppelig, og scrollhjulet ruller lett og kontrollert... Bruker den sammen med med MOUSE-SKATZ, teipgreiene som kan kjøpes på microplex, og musmatte med tøyoverflate. Sammen funker det utrolig bra. Føles som den flyter, ingen motstand! Virker like bra i windows som i CS... Dette er no bare min mening da....

 

MVH Zemtex

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...