Gå til innhold

Kan gjøre dette for å få bedre kontakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Et annet tips er å montere en vifte på oversiden av kortet, jeg har vannkjøling men synest resten av kortet ble forholdsvis varmt så jeg tok en 80 mm vifte og monterte denne fast i kabinettet slik at den ligger tilnermet vannrett noen centimeter over kortet, denne surrer da rundt på lydløs hastighet og senket temp på kortet radikalt.

Husk at med vannkjøling får du ikke sirkulasjon av luften rundt kortet noe som fører til mer varme på de delene som ikke er vannkjølt, med en slik vifte elimineres dette.

Bare et tips :cool:

Kan du ta et bilde av det? for skjønte ikke helt hvor på kabbinettet jeg skulle ha festa den så den kommer rett over skjermkortet..

ville denne vifta funka? http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&Av...6&view=detailed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare som en opplysning, MRN: Min status som medarbeider gir ikke automatisk moderatorstatus.

Av den grunn har jeg ingen anledning til å gripe inn, ei heller har jeg noe ønske om det, i dette tilfellet.

Men på lik linje med den / de som vil det, kan også jeg fritt kommentere i enhver tråd.

Jeg for min del ønsker å avslutte diskusjonen omkring språklige skjevheter og misforståelser i denne tråden, ikke minst fordi noen ser ut til å bli riktig så kverulerende, og faktisk går meg en høy gang!

Men skulle jeg finne det for godt å komme med innspill omkring det opprinnelige temaet, så gjør jeg selvsagt det.

Skrevet (endret)
Et annet tips er å montere en vifte på oversiden av kortet, jeg har vannkjøling men synest resten av kortet ble forholdsvis varmt så jeg tok en 80 mm vifte og monterte denne fast i kabinettet slik at den ligger tilnermet vannrett noen centimeter over kortet, denne surrer da rundt på lydløs hastighet og senket temp på kortet radikalt.

Husk at med vannkjøling får du ikke sirkulasjon av luften rundt kortet noe som fører til mer varme på de delene som ikke er vannkjølt, med en slik vifte elimineres dette.

Bare et tips :cool:

Kan du ta et bilde av det? for skjønte ikke helt hvor på kabbinettet jeg skulle ha festa den så den kommer rett over skjermkortet..

ville denne vifta funka? http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&Av...6&view=detailed

har ikke bilde for øyeblikket , men på mitt hk står agp porten så lavt at det øverte uttaket for disse i kabinettet ble ledig, når du kjøper kab er der jo slike "labber" som du fjerner før du setter i agp eller pci kort, tok denne borret to små hull i den og skrudde den fast i vifta og satte den på plass igjen.

EDIT: Fant et bilde dog er det dårlig men du ser vifta til venstre rett over kortet og ved siden av slangene.

bilde2.jpg

Endret av Snekker`n
Skrevet

Jepp ned på skjermkortet, skall forresten lage en kanal over den og til der den nederste vifta bak i kab skal stå, dette er jo like over der den er så tar den luft gjennom denne istedenfor luften som er inne i kabinettet.

Skrevet

Jeg tok av kjølenren nå det var avtrykk så den har fått kontakt men trur kanskje jeg har montert den litt feil :blush:

Jeg har en vifte forran som dra lufta inn

så har jeg 2 bak som drar lufta ut

og en i topppen som drar lufta ut

så hvis jeg setter den til å blåse ned på skjerm kortet hvor vil den varmte lufta bli dratt ut da?

Skrevet

Finner du et tydelig avtrykk av core på vannblokka di, så er kontakten i orden. Dermed kan jeg ikke skjønne annet enn at den må være riktig montert.

Den varme lufta vil naturlig nok forsvinne ut gjennom de viftene som trekker luft ut av kabinettet.

Ellers er det merkelig at du har såpass høy temperatur som du antyder, bak på GPU.

Har foretatt en måling på mitt eget 9800 pro, både m. std. frekvenser og overklokket. Kommer ikke over 35grader under noen omstendighet, så det er litt pussig at ditt kort blir såpass varmt?

Kjører også vannkjøling på GPU med egenprodusert blokk, så omstendighetene burde være noenlunde de samme.

Skrevet

jah skjønner det ikke jeg heller.... Cpu ligger på 34 grader..

første gang jeg merka det var når jeg spilte så ble skjermen helt sort så skjønte jeg ikke no. skrudde av og på skjermen den funka fortsatt ikke så tok jeg bak på skjermkortet det var glo varmt så skrudde jeg av pcen og etter en stund skrudde jeg den på igjen da funka den har prøvd og klokke det litt også men etter 10 mhz så fikk jeg sånn articfact (eller hva det heter:P ) da bare satt jeg det på orginal klokk igjen

Skrevet
Nå skjønner jeg ikke no når er hele skjermkortet glo varmt men kjøle blokk ikke er noe varm trur du vifter hjelper da?

Tror kanskje at du nå bør få en eller annen til å hjelpe deg "hands on" med problemet ditt.

For meg virker det som om du ikke helt har kontroll på det du holder på med?

Du må ikke oppfatte dette som et nederlag, vi har vel alle vært "der", i smått og stort.

Nå vet jeg ikke noe om hvor du bor, ei heller vet jeg hvor gammel du er, men jeg formoder at det er en stund til du blir ferdig med skolegang og sånt?

Om du er så heldig å bo i nærheten av en forumbruker med litt mer erfaring enn det du foreløpig har, så er forslaget mitt at du tar kontakt med vedkommende.

Men da er det som sagt greit å oppgi hvilken by, eller hvilken kant av landet du bor i.

Skrevet (endret)

jeg er 15 år ;) har kontroll på det jeg driver med hehe cpu kjøleren min funker som bare det og har lest manualen osv...

jeg kjenner en som er ganske flink med data (han har vannavkjøling selv) og han som har lert meg det meste, jeg skal få han til å se på den... spørte han om det en gang han sa jeg burde sette en temp måler der og se hvor vamrt det egnetlig var ;)

Endret av mobil_brukeren

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...