Gå til innhold

Skjermen fryses i IE 6.0


n0nick

Anbefalte innlegg

Jeg har ECS Green 551 maskin, der jeg har win xp innstalert og har brukt winupdate for å innstalere kritiske oppdateringer! Da jeg kjørte winupdate første gang og skulle innstalere SP1pack så stoppet maskinen rett og slett å jobbe, og jeg måtte bruke "av/på" knapp for å starte på nytt! Etter det har jeg innstalert SP1 pack, men nå fryser skjermen seg av og til når jeg surfer med IE 6.0! Skjermen fryser seg rett og slett og du kan ikke gjøre noe annet enn å bruke av/på knapp!

 

Det skjer både når maskinen ikke har vært i bruk og når den har blitt brukt lenge, så det er ikke noe med kjølingen! Jeg har også prøvd å reinstalere winxp ved å formatere C (har 2 partisjoner C og D ) og legge winxp på nytt, men jeg får samme problem!

 

Har ikke prøvd å bruke et annet nett-leser!

 

 

Lurer på om noen har hatt samme problem og vet hva jeg kan gjøre. Vet ikke om det med winupdate har noe med det å gjøre, men nevnte det for sikkerhets skyld!

 

Har også kontaktet selgeren og han skiftet ram og prosessor uten at det hjalp noenting!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et lignende problem som jeg ikke finner ut av, må re-sette maskinen ca 3 ganger den først timen på nettet. Siden blir den noe mer stabil, men plutselig og uten forvarsel fryser alle funksjonene.

 

Har nestsiste generasjon HK fra Abit - IC7-G med 2,8 ghz P4 og HyperT.

 

Har paritisjonert HD i C og E. I C har jeg 10 gb, hvor jeg har installert XP home med IE6 og Norman Antivirus 04. Her bruker jeg det gamle filformatet, FAT32.

 

Har alle sikkerhetsoppdateringen fram til i dag.

 

Eller har jeg alle programmene i E partisisjonen der jeg bruker det nye filsystemet NTFS.

 

Jeg vet ikke. men har lurt på om denne partisjoneringen sammen med ulike plasseringer av programvaren kan forårsake problemet. Bør alle programmene installeres sammen med WinXP?

 

Har ASDL modem og mistenker at det kan være bredbåndoppsette som skaper problemet. Jeg har innebygget nettverkskort i HK, dvs Intels PRO set med den siste driveren. Kjører IEs innebygde brannmur.

 

Bredbåndet er satt opp automatisk via Telenors pålogging med PPPOE driveren.

For å finne ut om dette oppsettet kan være feilkilden har jeg nå avinstallert denne driveren og installert RASpppOE som skal være bedre egnet til optimalisering av bredbåndforbindelsen. Samtidig har jeg optimalisert forbindelsen med noe som heter Doctor TCP.

 

Resultater til nå er en mer stabil maskin, men det hender forstatt at bildet fryser.

 

Neste skritt for meg blir å se på skjermkortløsningen, den er heller dårlig for tiden.

 

Har bestilt RADEON 9600XT

 

Har også vært inne på om det kunne være Norton AV, i dag her jeg fjernet 03 versjonen helt og innstallert 04 versjonen.

 

Er det andre som kan bidra med synspunketer på dette plagsomme fenomenet?

Lenke til kommentar
Jeg har et lignende problem som jeg ikke finner ut av, må re-sette maskinen ca 3 ganger den først timen på nettet. Siden blir den noe mer stabil, men plutselig og uten forvarsel fryser alle funksjonene.

 

Har nestsiste generasjon HK fra Abit - IC7-G med 2,8 ghz P4 og HyperT.

 

Har paritisjonert HD i C og E. I C har jeg 10 gb, hvor jeg har installert XP home med IE6 og Norman Antivirus 04. Her bruker jeg det gamle filformatet, FAT32.

 

Har alle sikkerhetsoppdateringen fram til i dag.

 

Eller har jeg alle programmene i E partisisjonen der jeg bruker det nye filsystemet NTFS.

 

Jeg vet ikke. men har lurt på om denne partisjoneringen sammen med ulike plasseringer av programvaren kan forårsake problemet. Bør alle programmene installeres sammen med WinXP?

 

Har ASDL modem og mistenker at det kan være bredbåndoppsette som skaper problemet. Jeg har innebygget nettverkskort i HK, dvs Intels PRO set med den siste driveren. Kjører IEs innebygde brannmur.

 

Bredbåndet er satt opp automatisk via Telenors pålogging med PPPOE driveren.

For å finne ut om dette oppsettet kan være feilkilden har jeg nå avinstallert denne driveren og installert RASpppOE som skal være bedre egnet til optimalisering av bredbåndforbindelsen. Samtidig har jeg optimalisert forbindelsen med noe som heter Doctor TCP.

 

Resultater til nå er en mer stabil maskin, men det hender forstatt at bildet fryser.

 

Neste skritt for meg blir å se på skjermkortløsningen, den er heller dårlig for tiden.

 

Har bestilt RADEON 9600XT

 

Har også vært inne på om det kunne være Norton AV, i dag her jeg fjernet 03 versjonen helt og innstallert 04 versjonen.

 

Er det andre som kan bidra med synspunketer på dette plagsomme fenomenet?

Jeg har centrino 1.5, 1GB ram og radeon 9000! C: , der Winxp ligger er FAT32 og D: der programmene ligger er NTFS! Men dette skal ikke ha noe å si siden jeg har hatt slik formatering på den stasjonære og ikke hatt lignende problemer! Jeg har brebånd, 10Mbs og jeg er ganske sikker at det ikke er noe med internett,pga jeg bor på studentby og ingen andre har det samme problemet, pluss at jeg har tilkoblet stasjonær før på samme linje! Jeg lurer på om dette har noe med winupdate å gjøre!

Lenke til kommentar

Kanskje det er en brukerfeil?

 

Nei, da.. hehe.. så ille kan det da ikke være n0nick? :p

 

Tror fortsatt det er noen hardware konflikter inni boksen din. Nå har du jo snart skifta ut alt inni der, så det er litt rart at det ikke har blitt noe bedre. :dontgetit:

 

Du skal vel inn til service igjen til lørdag, så kanskje det ordner seg da.

Endret av Kenti
Lenke til kommentar
Fryser det bare når du sørfer med IE? Prøvd en annen nettleser? Som Opera for eksempel?  :roll:

Joda joda! Men lurer jo forstatt på hvorfor dette skjer! vil jo gjerne finne ut om det er noe med software eller hardware så jeg kan fikse det mens maskinen er under garanti! Er jo bare 1 mnd siden jeg kjøpte den!

Endret av n0nick
Lenke til kommentar
Fryser det bare når du sørfer med IE? Prøvd en annen nettleser? Som Opera for eksempel?  :roll:

Joda joda! Men lurer jo forstatt på hvorfor dette skjer! vil jo gjerne finne ut om det er noe med software eller hardware så jeg kan fikse det mens maskinen er under garanti! Er jo bare 1 mnd siden jeg kjøpte den!

Fortsatt ingen som har hatt samme problem, eller vet hvorfor dette skjer? :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...