Gå til innhold

Da var det ny HDD...

meastp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg (tror) jeg har funnet ut at 120GB-diskene gir flest GB/kr, og derfor hade jeg tenkt å satse på en sånn. Jeg har ikke hovedkort som støtter S-ATA, i og med at harddisken jeg skal kjøpe ikke skal være så fryktelig dyr, orker jeg ikke investere i et S-ATA kort.

Jeg ser at mange favoriserer Samsung-diskene, ihvertfall blant de siste 160GB-diskene. Jeg tenkte på 8MB cache, og så "pen" balanse støynivå/ytelse som mulig, da den høyfrekvente lyden fra Western-disken holder på å ta livet av meg :)

Prisguiden sier at Samsung, Barracuda og Western Digital ligger på omtrent samme nivå i pris, og derfor lurer jeg på hvilken harddisk jeg burde velge.

mvh,

Mats Taraldsvik

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du vil ha mest for pengene velger du helt klart en 160GB eller en 200GB. Dersom du vli ha minst mulig støy er seagate barracuda et godt valg. Ellers har både WD og maxtor gode disker.

Skrevet

mine 3 X 80 gb WD disker lager ikke så mye lyd, de lager mye lyd viss de er kalde.. (faktisk :thumbs:) Men har et par sånne 160 samsung på en ftp server, de er ganske gode.. stabile og raske, samt. lite lyd. :w00t: syns du skal gå for dem eller WDC, seagate blir jo varmt som et stekt potetskall.

Skrevet

min seagate 120 barracuda 7.7200 klarer jeg ikke å høre om den jobber eller ikke. Begynner av og til å lure på om Windows lastes i det hele tatt. Klarer heller ikke å se på hdd lampa om den jobber. Så plutselig er Win oppe å kjører..:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...