Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverks problemer, student fra bjølsen "Oslo"


Anbefalte innlegg

Ei venninne av meg holder til på bjølsen i oslo "student bolig", og kjøpt seg nettverkskort og tp kabel, og jeg har prøvd å fått til dette uten å lykkes...

Problemet er at,

1. Hus telefonen hennes er koblet i en kontakt i veggen, som er en RJ45 "male" kontakt, altså en tp... den ved siden av er "liten" modem størrelse..

2. Tp i PC til Tp i hus vegg funker ikke,.

 

Men skal hus telefonen i den som likner tp kablene?? telefonen funker i allefall der... Har prøvd i den lille kontakten, og den funket ikke..

 

PC er skikkelig konfigurert for dette og klargjort, "unlockme" fila er selvsagt også installert og prøvd, prøvd å fått kontakt via "telnet" 129.240.114.1 Eller hva det var, tror det var det, noe som skulle funke...

 

Men finnes det Tp kabler som er RJ45 i den ene siden og liten"modem" i den andre?? Noen som har et tips eller to, så setter jeg stor pris på det, en kommentar er også fint, for jeg blir ikke klok på dette her, kan lite om telefoner/modem, student greier...

 

Mvh Torgeir

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:wow: hva er det du egentlig forsøker å gjøre ?

 

Har hun ADSL Bredbånd i boligen eller skal hun bare koble til internett via ISDN eller Modem ? I såfall må du ikke benytte nettverks kort...

 

Du må få henne til å kjøpe ett analogt modem (for vanlig telefon linje) eller ett isdn modem for ISDN telefon...

 

Har hun Adsl så må ADSL utstyret kobles til telefonkontakten etter vedlagt skjema fra bredbånds leverandør...

Lenke til kommentar

Har hu vært på kundesenteret og fylt ut skjema for nettoppkoblig ?

Har hu ikke gjort det så har ikke it avdeling aktivert nettkobligen for hennes hybel.

 

Har hu gjort det skal det bare være å plugge i en vanlig nettverks kabel i pluggen ved siden av telefon kontakten, og kjøre "telnet 129.240.114.1" evt. "unlockme" for bjølsen st.by.

 

 

EDIT:DOH!

Endret av Bad_Byte
Lenke til kommentar

Skjønte ikke helt hva du mente med forlaringen din men...

Jeg bor på sogn ihvertfall og slik som jeg har det har jeg 2 kontakter inntill hverandre, de står det tele og data under (dvs. den det står data under skal kabelen til PC plugges inn ;) ).

Men finnes det Tp kabler som er RJ45 i den ene siden og liten"modem" i den andre??
Hææ??? Det man bruker er en cat. 5 nettverkskabel! Kan hende det er annerledes oppsett på Bjølsen men det ville overasket meg littegrann...

 

Men det viktigste! Har hun gått til SiO skranken og flylt ut en sånn slipp slik at hun får internett??

 

Hvis dette ikke hjelper er det jo bare å ta konstakt med SiO skranken der da, de vet sikkert hva som skal til...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...