Gå til innhold

Problemer meg Abit Nf7 -m


AHzip

Anbefalte innlegg

Jeg fikk mitt abit nf7 -m v.2 i dag fra komplett. Dette kortet var demovare. Jeg har fått sottet alt inn riktig men når jeg setter inn strømkabelen kommer det er rødt lys. når jeg skrur datan på kommer det i tilegg et grønnt. Den går fint opp i Bios og den finner alt jeg har av hardware men etter det kommer det opp et bilde hvor det står at jeg må trykke F4 eller Ctrl+S for å komme inn i noen Raid instillinger og det har jeg ikke og da finner den ingenting. så kommer et bilde hvor jeg skal velge mellom operativsystemene mine og når jeg går inn på XP restarter hele datan av seg selv? HVA ER GALT???

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det aller første man må gjøre i en slik sittuasjon: LES i manualen som følger med hovedkortet. Hva betyr de lysene.

 

Har ikke noe særlig peiling på RAID men det er jo ikke sikkert det skal komme opp noe der med mindre du har mer enn en harddisk, har du det?

 

Hvis ikke du får fiksa det må du jo bare sende det inn igjen, det er vel 3 måneders garanit eller noe sånn...(?)

Lenke til kommentar
Har det samme røde og grønne lyset jeg..Det røde trodde jeg var for å indikere at det var spenning på hovedkortet, og det grønne for at pcen var på..men vet ikke jeg

Du har faktisk helt rett.

Rød diode lyser=strøm på hovedkortet

grønn diode lyser sammen med røde=pcen er skrudd på.

 

Kan jo da og disable s-ata raid kontrolleren i bios, les i manualen.

Og så kanskje ta en clean install av windows..

Endret av traskas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...