Iyon Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 Hei! Hadde med meg en del filmer tilbake fra Bali da jeg var der på ferie ifjor, de fleste har fungert bra på min DVD-spiller, en litt eldre type panasonic. Jeg lånte bort noen forleden til en kamerat med en annen type spiller, hvilket merke og modell er jeg ikke sikker på, er visst ny. Han får spilt av filmene, men kun i svart-hvitt. Skyldes dette ett eller flere codec som filmen forutsetter (siden det er en piratfilm) eller har det andre årsaker? Kan man oppdatere firmware'en til stuespillere? -Jørgen
Lch Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 Nei, det har ingenting med kodeker å gjøre. DVD er enten MPEG-1 eller MPEG-2. Kameraten din har et tv som ikke liker NTSC, en tv som må fortelles hva den får inn, eller en feilinnstilt spiller. Si at han skal lese manualen, både for tven og spilleren. Noen spillere kan oppdateres, men det er ikke nødvendig i dette tilfellet.
Iyon Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Skrevet 21. januar 2004 Takk, o'vise bruker med nesten 8000 innlegg! (sh*t!)
Bro2 Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 (endret) Dette løses med en dvd-spiller som converter fra NTSC til PAL. Alle spillere gjør ikke det. Hei!Kan man oppdatere firmware'en til stuespillere? -Jørgen Mest sansynlig så går ikke det. Sjekk siden deres. Endret 21. januar 2004 av Bro2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå