Gå til innhold

Problemer med Windows XP!


Anbefalte innlegg

Har noen småproblemer med windows, som jeg fikk etter å ha innstalert et program jeg aldri skulle ha rørt. (lure meg). :blush:

 

Har Windows XP på en bærebare og disse feilene lurte jeg på om det var noe jeg kan gjøre med!?

 

1.

Ved oppstart får jeg opp en error beskjed der det står at cmd32.exe er ikke et gyldig win32-program. Som er rart siden jeg bruker det det til tider, og det virker enda.

 

2.

Ved oppstart må jeg gjennoprette active desktop hver gang for å få bakgrunnsbilde.

 

Er vel ikke de største feilene, men er ganske irriterende.

 

Har også fått problemer når det gjelder deling av filer over nettverk, og at ingen finner meg lengre. Er vel her jeg håper på å få mest hjelp! :p

 

Hver gang jeg går inn på deling og sikkerhet på ei mappe og og går inn på "deling og sikkerhet", kommer det opp en beskjed som lyder slik : Det oppstod en feil ved forsøk på å dele "mappenavn". Servertjenesten er ikke startet. Den delte ressursen ble ikke opprettet nå.

 

Hvordan får man startet opp servertjenesten?

 

Takker for all hjelp på forhånd! :)

Endret av andesh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har norsk Win2k, men sjekk om du finner enten:

 

1. Cryptographic Services, eller

2. Protected Storage

 

Veien dit, åpne Start og skriv i 'Kjør': services.msc og scroll ned til du finner 1 eller 2. Høyreklikk og velg egenskaper. I ruta 'Oppstartstype' velg 'Automatisk' og restart.

Lenke til kommentar
Ved oppstart får jeg opp en error beskjed der det står at cmd32.exe er ikke et gyldig win32-program. Som er rart siden jeg bruker det det til tider, og det virker enda.

AD aware

 

Kjør Adaware, se over.

 

CMD32.EXE ? Hva bruker du det til ?

 

om du kjører msconfig kan du se der hva som har lagt seg i oppstarten av rare ting

EDIT: en skriveleif

Endret av ronnyaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...