Gå til innhold

Pcn Henger seg i windows/spill


Anbefalte innlegg

PC-en min henger seg i windows og spill. Bilde fryser og lyden henger seg opp. Jeg kan spille f.eks. i 5 minutter eller 3 timer før d henger seg. Eneste utvei er restartknappen.

 

Min PC:

Asus A7vKt133-C

Geforce 2 TI 64mb DDR

Zalman 5100

Athlon Tbird 1.4ghz

20gb WesternDigital 7200RPM

6.4gb Seagate 5200 RPM

Chieftech 340W psu

256mb SDRAM 133mhz + 2 64mb SDRAM 100mhz

 

Jeg har prøv følgende:

-Skifte ram + prøve med forskjellig ram

-Skifte skjermkort

-Skifte vifte

-Skifte PSU

-Instalere windows på 20gb WD istede for gammel

seagate

 

 

Noen som har noen flere forslag ? jeg begynner og bli seriøst lei av dette problemet som har fulgt meg siden jeg kjøpte PC....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde problemer med låsing i spill og lyd en god stund jeg ok. Jeg testet all hardware og fant ingen feil. Installerte på nytt mange ganger og testet mange drivere til alt mulig. Etter en god stund med søking på forumet her og testing fant jeg ut av det var directx 8.1 settings'ene mine som skapte problemene.

 

Sjekk denne siden:

 

http://www.templintech.com/templinweb/arti...icles/TIPS.HTML

 

Kan jo være du har samme problemer.

 

Goofee

Lenke til kommentar

Høres ut som om om en eller annen komponent er skadet

av statisk elektrisitet, tviler på det er driver relatert siden mange kjører lignende oppsett uten problemer.

 

Andre tips:

Overklokking?

Bruk siste VIA drivere.

Win98/winME -- > prøv med 2000/XP

Prøv med forskjellige NVidia Detonator drivere

Flytt pc til en annen kontakt i huset

Lenke til kommentar

Noen av Detoner driverne til Nvidia skaper problemer.

prøv vanlige driver som du fikk med.

 

Ellers så kan det være Cpu temeraturen din som er kansje for høy.

 

Jeg hadde cpu temp på 57 grader da spilla klikket helt.Nå har jeg kjøpt Chieftec kabinett som kjøler både Cpu g system bra,ingen klikk etter det.

 

Må ha bra kjøling for at det skal være stabil.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er directx 8.1 siden dette har holdt på en stund. Det er heller ikke skjermkortdrivere eller skjermkort. Jeg har testet 3 forskjellig skjermkort og alle mulig drivere.

 

Dette med brenner/dvd er godt mulig!!! endelig et forslag som jeg ikke har fått før. Jeg har nemelig en gammel 4x brenner som står i samme IDE kabel.

Lenke til kommentar

On 2002-03-11 20:50, Goofee skrev:

Jeg hadde problemer med låsing i spill og lyd en god stund jeg ok. Jeg testet all hardware og fant ingen feil. Installerte på nytt mange ganger og testet mange drivere til alt mulig. Etter en god stund med søking på forumet her og testing fant jeg ut av det var directx 8.1 settings'ene mine som skapte problemene.

 

---

Hadde samme problem. Prøvde alt, trodde jeg. Fikk mistanke til Win ME, men det var direct-x. Fulgte oppskriften fra templintech. Maskinen har fungert prikkfritt i en måned nå uten en eneste kræsj.

 

Blir systemet ustabilt, bør en se etter software feil, hvis temperaturen på maskinen ellers er normal. I sær bør en være oppmerksom dersom en bruker betaprogrammer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...