PropsAreForBoats Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Har en Samsung SyncMaster 191T LCD-skjerm, og kjører WinXP Pro. Under oppstart av PC'en er skjermen stort sett svart helt frem til selve Windows-bildet kommer fram, man ser bare korte blink av selve oppstarten. Noen som har samme problem, og har forslag til løsning?
SupremeX Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 (endret) Hmm, bruker du kanskje DVI kabel? Eller vanlig? Prøv å bytt til vanlig kabel(husker ikke navnet ) Aner ikke, bare et forslag.. EDIT: trykkleif Endret 19. januar 2004 av SupremeX
Ojei Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 På mitt skjermkort (radeon9700) har jeg en DVI, og en VGA utgang. Bruker en LCD skjerm med VGA kabel på DVI porten ,med DVI-VGA adapter. På VGA porten har jeg koblet til en prosjektor. Skjermkortet mitt oppfatter VGA porten som utgang 1 (hovedutgang om du vil). Hver gang jeg legger inn ny driver skjer det samme her som hos deg, på min LCD skjerm. Jeg må da skru på prosjektoren, for å sette bildet tilbake igjen. Vet ikke om du bruker DVI adapter da men... Løsningen kan være å koble en annen skjerm til VGA porten, til du får satt over bildet. Lykke til
PropsAreForBoats Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Skrevet 20. januar 2004 Jeg har Radeon 9700PRO, kjører med Samsung-skjermen som primærskjerm på DVI kabel, og en 15" LCD på VGA-porten som sekundær. Det kan være relatert til DVI ja, for det fungerer normalt under oppstart når jeg kjører med bare 15-tommeren på VGA. Vil det si at dette er helt normalt med LCD-skjermer koblet til DVI-utgangen med DVI-kabel, og at man ikke kan gjøre noe med det?
Titanstig Skrevet 20. januar 2004 Skrevet 20. januar 2004 Antageligvis er det slik at skjermen ikke vil lese lavere oppløsninger enn 1024x768, og maskinen må jo først starte på lavere oppløsning før den får lest inn settings og operativsystemet. Derfor starter skjemen når maskinen åpner windows xp. Løsning: Kommer ikke på noen i farten. Tenke.... Håper at noen har en løsning på bakgrunn av dette innspill.
superdigg Skrevet 20. januar 2004 Skrevet 20. januar 2004 Har samme skjermen selv og den kan være litt "treg" til å få med seg lave oppløsninger som 640x480 og 800x600. Stort sett er jo ikke dette noe problem da du stort sett venter på at den skal boote ferdig uansett. MÅ du ha med deg hva som står så kan du trykke på "Exit" knappen da vil laste på nytt og da får ihvertfall jeg alltid opp bilde selv på lave oppløsninger i bootmenyer osv.
PropsAreForBoats Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Skrevet 20. januar 2004 Har samme skjermen selv og den kan være litt "treg" til å få med seg lave oppløsninger som 640x480 og 800x600. Stort sett er jo ikke dette noe problem da du stort sett venter på at den skal boote ferdig uansett. MÅ du ha med deg hva som står så kan du trykke på "Exit" knappen da vil laste på nytt og da får ihvertfall jeg alltid opp bilde selv på lave oppløsninger i bootmenyer osv. Det er nok det som skjer, ja. Det er jo ikke noe kjempeproblem dette, men jeg synes det er kjekt å ha litt kontroll med hva som skjer når maskina booter. Da er det vel som jeg hadde en mistanke om, at det er et hardware-problem med skjermen. Får bare tåle de få sekundene i "mørtna", da. Takk for alle innspill!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå