Gå til innhold

Får ikke installert Operativsystem.


cody

Anbefalte innlegg

:cry:

 

Får ikke innstallert operativ system.. Har just kjøpt nytt hk. og ddr ram.

 

Det er ikke skjermkortet.. Pc. stopper bare når den har loada inst. files. Anyone ? ( Dette gjelder win98, winME, win2000, linux 8.0 ) .... weird ?

 

 

Asus a7n8x-x ,

Duron 1200 mhz

geforce -- spille ingen rolle.

256 mb. ddr ram.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for alle henvendelser og svar.

 

Har 2 harddisker.. Kjører jo seff. bare en av ganga.. Har drift med pc lenge!

WD. 80 gb. Ganske ny den også.

 

 

 

Cd rom plextor ata 33 , 52 * 24 * 52 . Ny denne også. ( cd-brenner ).

 

problemet har vært der når jeg hadde den cd-rom også.

 

Tror ikke master / slave er problemet. Verken på hd. eller cdrom. Har ingen andre pci kort inne. Har tatt ut alle deler og satt dem inn på nytt. Vet rett og slett ikke hva som bugger. Men noe er det. Fikk lånt et skjermkort av en kamerat. Men samme greia da også. Blir temmelig lei..

Lenke til kommentar

hei! Hadde akkurat det samme problemet som deg! PCn slo seg av når windows hadde lastet in de første filene. Det som gjorde underet, var (tro det eller ei) og gå inn i BIOS > PC Heath Status > så disabla jeg noen ting, som feks "slå av PCn automatisk om pcn blir for varm" og slå av PCn om CPU fan ikke fungerer". Bare prøv og disable slike ting som det.husker ikke i hodet akkurat hvem av de tingene det var som fikset det, men skal si fra om jeg gjør. Prøver du, får du det sikkert til ;)

 

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Hadde det problemet før en gang. Hvis du kjenner noen som har en compac, eller en IBM pc, så låner du bare gjenoppretnings-cd'en hans (er ikke alltid at det funker på en annen maskin) og installerer det operativsystemet. Så tar du å oppdaterer til det os'et du vil ha. det funket på min :)

Lenke til kommentar

Pc-en er enda den samme etter i går kveld ;( ;( ;(

 

Når jeg prøver å installere 2000 kommer det etter loading av inst. files. kommer ikke videre fra dette da det står på bunnen av skjermen: Windows is starting setup ( noe alla det. husker det ikke fra i går) ..

 

Windows ME: går gjennom scandisk og dette her.. Står: gjør klar til å installere Windows ME ( noe alla det) men går bare ikke videre..

 

Windows 98 SE: bindestrek står bare og blinker i bios etter loading at cd installasjon.

 

Windows XP: noe alla samme som windows 2000.. vil bare ikke videre fra første blåe skjerm.. etter loading av inst. files.

 

:thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::scared::scared:

Endret av cody
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...