Gå til innhold

Pentium vs AMD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du begge maskinene og skal velge en av dem til overklokking eller? :dontgetit:

 

Begge prosessorene er dønn stabile i utgangspunktet. Hvor langt de kan overklokkes kommer an på viftene (BOXED eller bare orginale i den forstand at de ikke har vært byttet?), temperatur i kabinetet, stepping osv...

 

Men det er uansett ikke så veldig relevant i og med at du neppe kan overklokke noen av dem så det merkes med orginal kjøling. Skal du overklokke så det merkes må du nok øke kjølingen eller komme med mer info.

 

Hvilke hovedkort har du f.eks?

Lenke til kommentar
pentium er best på overklokking, og hvis du klokker den formye skrur bare pcen seg av mens amd brenner opp :devil:

amd er billigere da

AMD brenner ikke opp nå lenger. Maskinen slår seg av (det er iallefall meningen ;) ) Det var før Athlon XP prosessorene var uten sikkerhetsnett.

Lenke til kommentar

Hmm...Gjennomsnittlig klokker Intel-brikker langt høyere en AMD. ca. 300 mhz Men...(Det er altid ett men.. :) ) hastigheten er vel så avhenging av gode RAM-brikker og gode HK som av en rask CPU. Har du ett crapy HK kommer du til å møte veggen tidlig, fordi RAM`en rett og slett ikke takler hastigheten. En annen ting er at har du en rimelig rask CPU i utgangs punktet, og ett treigt skjermkort forsvinner mye av poenget med Overklokking, fordi skjermkortet blir flaskehalsen i systemet.

 

Anbefaler P4 til overklokking, men AMD er ingen dårlig brikke det heller, så lenge brikkesettet er av de beste på markedet. NForce 2 er vel tingen når det gjelder Athlon XP, mens Via`s KT8T800 er tingen på Athlon 64. De overklokker ikke så bra som P4, men er omtrent like rask, alt etter hvilket program du tester i. Spør du meg er det liten forskjell i ytelse mellom AMD og Intel, men Intel har en sinnsykt rå feature som du garantert setter pris på, nemlig HyperTreading.

 

En GENIAL ide som absolutt fungerer. :thumbs:

Lenke til kommentar

Jeg ser på specsene at du kjører Win XP Pro og da skal alt være i orden så lenge du har aktivert for HT i bios. Men jeg har ikke prøvd HT over lengre tid så jeg vet ikke så mye om hvordan du utnytter det best mulig. Mange som deltar i distribuert databehandling kjører to program parallelt for å ytnytte HT best mulig.

Lenke til kommentar
Jeg har et : Epox nForce2 EP-8RDA+ : til hovedkort.

men jeg kan bare overklokke min XP1800 opp til XP1900 og temp. ligger på 50c

overklokker jeg noe mere så slår den seg bare av. :no:

 

se resten av PCen min på :

www.zimtecz.tk | PC | Hjemme PC

Da har du vært uheldig med CPU eller har noen dårlige komponenter ett eller annet sted. En god 1800 stepping bør lett klare 2GHz med ganske standard kjøelkomponenter.

Lenke til kommentar
pentium er best på overklokking, og hvis du klokker den formye skrur bare pcen seg av mens amd brenner opp :devil:

amd er billigere da

Unnskyld å vere frekk, men det var et vanvittig idiotisk innlegg!

 

For å svare imot din (dumme) påstand, så er nye AMD prosessorer kjøligare enn nye pentium4'er, og barton kjernen klokker ganske langt den også. HAH!

Lenke til kommentar

Bare så du vet det, så er P4 1.6GHz CPU'en en gull CPU innen klokking, og da mener jeg serriøs klokking. Har sett folk nå fra 2.5GHz til 3.4GHz med denne CPU'en, med lav volt, stabilt!! Har du en god 1.6, så klarer du å nå HØYT!! Prøv deg litt på den P4 maskinen du ;)

Endret av Gef
Lenke til kommentar
Så skal det også sies at en god XP1800+ klarer 2.6GHz+ med vannkjøling :yes:

P4 1.6GHz har ikke HT.

XP1800+ har bedre ytelse enn P4 1.6GHz på standar hastighet.

Vet at en xp1800+ yter best på standard hastighet...men hvorfor ikke bare gå løs på begge systemene?

Lenke til kommentar
Så skal det også sies at en god XP1800+ klarer 2.6GHz+ med vannkjøling  :yes:

P4 1.6GHz har ikke HT.

XP1800+ har bedre ytelse enn P4 1.6GHz på standar hastighet.

Vet at en xp1800+ yter best på standard hastighet...men hvorfor ikke bare gå løs på begge systemene?

Jo, er nok best det, så lærer gutten litt på veien også :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...