netrom21 Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Har prøvd å sette opp xp sin innebygde vpn server(vert), men en liten stund etter at den er satt opp, så mister jeg tilgangen til internett (har adsl fra bluecom hvis det kan ha noe å si?) Hvorfor skjer dette? Er det noen spesielle innstillinger/services som må gjøres noe med? Og en ting til: er det noen som vet om et standalone vpn program som er både vert og klient? ps. ikke wingate, mistet internett tilgangen der og!
agvg Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Har prøvd å sette opp xp sin innebygde vpn server(vert), men en liten stund etter at den er satt opp, så mister jeg tilgangen til internett (har adsl fra bluecom hvis det kan ha noe å si?) Med vert, mener du at du tar i mot VPN-oppkoblinger eller ringer du opp? Hva må du gjøre for og få internett tilbake?
netrom21 Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Skrevet 19. januar 2004 Mener at jeg skal ta imot vpn koblinger fra en i oslo, som også sitter med bredbånd (10 mbit gjennom universitetet). Han får ikke spilt online pga noe udp greier, tror det er en router og/eller firewall hos uio som ikke slipper igjennom dette så lett. Noen som har en løsning. Det jeg må gjøre for å få tilbake internett-tilgangen er å fjerne den innkommende koblinger saken som kommer opp i nettverkstilkoblinger, og restarte maskina.
The Jackal Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 2 ting du bør sjekke før du starter: -Hvis du har router, støtter denne VPN? -Tillater Bluecom VPN tilkoblinger, eller er dette tilleggstjenester Ellers tipper jeg ICS bør funke som program. Har aldri brukt det selv, men tror det skal ha støtte for vpn
xcomiii Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Ante ikke at XP hadde innebygd VPN server da....???
The Jackal Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Ante ikke at XP hadde innebygd VPN server da....??? Det er jo faktisk et helt annet poeng trodde du måtte over på serverversjonene for å få det jeg.
fullifaencom Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Har prøvd å sette opp xp sin innebygde vpn server(vert), men en liten stund etter at den er satt opp, så mister jeg tilgangen til internett (har adsl fra bluecom hvis det kan ha noe å si?)Hvorfor skjer dette? Er det noen spesielle innstillinger/services som må gjøres noe med? Og en ting til: er det noen som vet om et standalone vpn program som er både vert og klient? ps. ikke wingate, mistet internett tilgangen der og! dersom du bruker pptp så husk at den ikke støtter split-tunneling
xcomiii Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Ante ikke at XP hadde innebygd VPN server da....??? Det er jo faktisk et helt annet poeng trodde du måtte over på serverversjonene for å få det jeg. Det trodde faktisk jeg og, enda jeg er MCSE og alt det der, men jeg ble litt usikker nå. Mener at XP kun kan være en VPN klient og ikke server, ellers må du ha 3.parts programvare. Er kun i server utgavene VPN server er.
netrom21 Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Skrevet 19. januar 2004 kanskje jeg har misforstått da. men ifølge denne linken xp vpn server så skal det gå. Er kanskje ikke en fullverdig server, men det skal ihvertfall gå for andre å få tilgang.
netrom21 Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Skrevet 19. januar 2004 klarte forresten å sette opp "vert" og koble til meg selv (på samme maskin), måtte koble til med brukernavn og passord konto som jeg hadde lagd for han som egentlig skulle koble seg til. Dette virket en liten stund, helt til internett koblet ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå