Lenvar Skrevet onsdag kl 18:38 Skrevet onsdag kl 18:38 Jada, jeg vet dette er noe som tas opp hvert år, men det blir jo bare verre og verre. Et eksempel er infernalsk støy, og mange russ tar null hensyn. Mine foreldre bor ca 100 meter fra en vanlig landevei. Av en grunn har russen de siste årene funnet ut at der er det veldig fint å kjøre med bussene sine. Jeg overnattet hos de for noen dager siden, og det er utrolig hvor mye bråk lydanleggene i disse bussene klarer å produsere. Og det er mest mulig bass og dunking. De fortalte meg skrekkhistorier, hvor det dunker så hardt at det knaker i veggene i huset, og panelovnen på soverommet står og klirrer. Det skal sies at de hadde syntes det var OK om det kjørte forbi en buss en sjelden gang i blant, men det er mange hver eneste natt, hver dag i uken, fra russetiden starter og til den er slutt (og gjerne litt før og en god stund etter). Hadde alle kommet samtidig, hadde det også vært greit, for da kunne de sovet resten av natten. Men de kommer med varierende mellomrom gjennom hele natten, så det er umulig å sove. Blir det rolig så mye som et par timer, klarer de ikke å slappe av, for de ligger bare å "venter" på neste buss. Så de må faktisk sove på dagtid, noe som er urimelig å kreve selv om de er pensjonister og har tid til det. Dette går selvsagt hardt ut over livskvaliteten, og de blir deprimerte og lei seg. Det bor også folk i nabobygningene der de fleste enten jobber eller går på skole, og disse har tunge dager på jobb/skole. Hvorfor er det så stas å kjører rundt med et anlegg på full guffe? De sitter jo selv med hørselsvern i bussen, så det må jo kun være "show off"/penisforlenger. Tenker de ikke på at de som bor nær veiene de kjører på blir plaget av dette? Det er kanskje et godt eksempel på at 18-19 åringer er veldig langt fra å være voksne i hodet. I tillegg har det i år vært en økende trend med grov vold, slåsskamper, usikre busser, klaging på regler osv... Det er ikke mange (noen?) andre land som har en like ekstrem tradisjon. Hvorfor har det blitt slik i Norge? Hvorfor skal dette godtas, når store deler av befolkningen plages 10% av året, hvert år? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå