Phrail Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Jeg solgte nylig et sett med gammel ram på FINN.no for under en tusenlapp. Varen ble pakket forsvarlig og sendt, og pengene er allerede utbetalt til meg. Jeg hadde også bilde som viste at RAM-brikkene fungerte på min PC. Kjøperen har nå meldt at en av ram-brikkene ikke fungerer, selv om den andre fungerer, og han har testet begge brikkene i alle slots på hovedkortet sitt. Uten bilde. Som selger har jeg allerede fått betalt. Hvordan er det vanlig å løse slike situasjoner når kjøperen opplever at en brikke ikke fungerer? Endret 1 time siden av Phrail
joandreas Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Så lenge du har bevis på at de fungerte er det ikke nødvendig å gjøre noe. Da jeg tviler han vil betale pengene for få saken til forliksrådet uten noe bevis. Endret 58 minutter siden av joandreas
ali q Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Du sier du solgte med fiks ferdig nettopp så han hadde tid til å teste, noe han ikke gadd (jeg tar alltid memtest/hp sin egen diagnosetest på alle komponenter før de 24 timene er ute, og jeg har oppdaget nettopp minnefeil og dimm-slot feil på hovedkort og fått penger tilbake/ny brikke tilsendt ved å gjøre det jeg skal som kjøper innen 24 timer), og dermed er han shit out of luck. Som andre har nevnt så er ikke Forbrukerklageutvalget (FKU) lenger gratis selv for privatpersoner så det får bli opp til han selv om han vil betale for å ta saken videre via FKU og evt. til domstolene.
joandreas Skrevet 54 minutter siden Skrevet 54 minutter siden (endret) Det er vanlig på ram i disse dager. men er derfor jeg logger alle serienummere. bare blokker visst for plagsom. Sitat Falsk retur/varebytte: En kjøper hevder at varen er ødelagt eller «ikke som beskrevet», returnerer en annen eller ødelagt vare og får full refusjon mens de beholder den originale varen. Endret 53 minutter siden av joandreas
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå