Gå til innhold

Insisterer på lansering i 2026

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
4 hours ago, Chaos_Niddhogg said:

Blir lett 15 laken dette tenker jeg. Men hey, Nordmenn kjøpte PS5-ere fra Finn for langt over 20 lapper så...

Norsk pris vil jo bli spinnvill ettersom importører tar seg av prisingen siden Valve ikke selger disse i Norge. Hvis vi hadde tatt vanlige priser fra USD (Valutakonversjon + ~25%) så er nok 15K høyere enn det jeg tror. Vi vet ca specs og de er ikke spesielt høye. Skjermkortet har ytelse ca på linje med et RX 6600/7600 (Med nyere teknologi så den vil ha bedre oppskalering). De har sagt den kommer til å bli priset som en PC og ikke en konsoll så den vil være på den høyere siden, men jeg tror rundt 10-12K hvis de ikke har fått en mirakuløs avtale på RAM (Du kunne bygge en PC med ca samme specs for ca 10k før RAM krisen). AMD har pleid å gi ganske gode priser til maskinbyggere (Ikke anelse om dette har endret seg nå som de er foran Intel på ca alt). 

Endret av Bjoolz
Skrevet
21 minutes ago, Bjoolz said:

Norsk pris vil jo bli spinnvill ettersom importører tar seg av prisingen siden Valve ikke selger disse i Norge. Hvis vi hadde tatt vanlige priser fra USD (Valutakonversjon + ~25%) så er nok 15K høyere enn det jeg tror. Vi vet ca specs og de er ikke spesielt høye. Skjermkortet har ytelse ca på linje med et RX 6600/7600 (Med nyere teknologi så den vil ha bedre oppskalering). De har sagt den kommer til å bli priset som en PC og ikke en konsoll så den vil være på den høyere siden, men jeg tror rundt 10-12K hvis de ikke har fått en mirakuløs avtale på RAM (Du kunne bygge en PC med ca samme specs for ca 10k før RAM krisen). AMD har pleid å gi ganske gode priser til maskinbyggere (Ikke anelse om dette har endret seg nå som de er foran Intel på ca alt). 

Tror neppe RAM/SSD prisene vil minke i nærmeste fremtid. Faktisk ser jeg disse prisene blir den nye normalen. Så vi må nok bare forberede oss å bruke mer penger på de nye lekene våre, dessverre. KI er for å bli.

Men, jeg har grei økonomi så for se hva de får til med dette. VR delen er den mest interesante for meg egentlig. KOmmer de til å la moding på Steam MAchine? Vil gjerne spille Alien Isolation og CP2077 i VR 😃 

Ellers må jeg nok bite i det sure korset og komme meg tilbake på PC banen.

Skrevet

«Og, dessverre for nordmenn, så er det ingen garanti for at de får tilgang til noen av produktene. Valves Steam Deck er fremdeles ikke offisielt tilgjengelig, flere år etter lansering.»

Det finnes et annet alternativ for oss som ikke bor så langt unna grensen. Det finnes flere bedrifter som holder til over grensen som tar imot varer og du kan hente de ut. For eks: https://sverigelevererar.no

De tar et lite gebyr på 350-ish kroner.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Nå som Microsoft har annonsert kodenavnet på sin neste xbox, samt at den skal kunne spille pc spill, så blir vel Steam Machine å regne som en direkte konkurrent

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...