Gå til innhold

TEST: Logitech Z-2200


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om jeg ikke tar helt feil, så er Z-560 det samme annlegget, men med bakre satelitter i tillegg?

I så fall er det VELDIG MYE lyd i annlegget. På mitt Z-560 regner jeg 25% som det høyeste volumet jeg bruker til vanlig, og hvis lyden nærmer seg 40% begynner bøkene å dette ned fra hylla, og det er UMULIG å si noe som helst til en person som sitter en halv meter i fra deg. (Hadde vært morro å tatt med annlegget i gymsalen på skolen og sjekket MAKS volum :) )

 

Denne guiden fikk meg forresten til å ommøblere litt, og etter å tidligere ha prøvd nesten alle kombinasjoner med plassering av høytalerene fant jeg ut at det som hjelper mest, er rett å slett å flytte høytalerene så langt vekk fra deg selv som mulig.

Lenke til kommentar

Høres jo ut som om dere har litt vel store tanker om dette settet 2.1. Det er veldig bra til prisen, kanskje det beste. Men det spiller ikke så utrolig høyt. Har selv 5.1 z-680 settet med større forsterker. Det spiller høyt, men det skal sies at det primært er mest bass da. Mellomtonen og diskanten henger etter. Og i en vanlig stue så er det ikke mer en det må være for å få litt lyd på film. De gamle cvene mine spiller vel sånn ca 3 ganger høyere men uten surround. Men for all del, har du et lite rom så blir det sikkert ganske høy lyd. Får bare håpe at dette settet er litt mer holdbart enn mitt z-680. Det slutta og virke etter noen få timer. Venter på nytt nå. Det har faktisk vært veldig mye galt med z-680 om man ser på www.neoseeker.com forumet. Holder ikke det nye settet å det blir ødelagt så skal jeg heller få meg et billig hjemmekino anlegg i stedet. Det nytter ikke med kvantitet om det er dårlig kvalitet. 8 timers bruk og så ryker det.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte dette settet, Jeg er mer enn fornøyd! Dette er egentlig et røverkjøp til 1500 kroner. Jeg syns I-trigue manglet litt av bassen og generelle lydnivået som trengs hvis du skal ha det bra og høre på bra musikk.

Jeg er meget fornøyd men høytallerene.

Hvis man ikke har lyst å omringe seg med høytallere når man sitter foran pcen så er dette et veldig bra kjøp.

Lenke til kommentar

Hmm , mye posetivt her, men jeg har ett spørsmål til alle her.

 

Jeg er en fyr som stort sett bare hører på musikk, men har hatt 4.1 systemet til ligitech , men solgte det. men da kommer spørsmålet, hva er best til musikk?

2, 4 eller 5 kanals lyd?

 

Hører på alt som går ann og høre på men ser lite film...

 

Noen forslag? :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg vil si 2.1

for da er hvertfall høytallerne dimensjonert opp til å levere lyd i stereo.

Nå har jeg ikke testet så mange PC høytallere men jeg har vært borti mye crap.

Før kjørte jeg store trust høytallere pc høytallere(Vanlig steroe) for de ga bedre lyd enn 2.1 anleggene på den tida. Jeg har hatt et 5.1 anlegg fra creative før og det ble til at jeg ikke satte oppe de resterende 3 høytallerne. Ble for mye dritt rundt pcn

Lenke til kommentar
Hmm , mye posetivt her, men jeg har ett spørsmål til alle her.

 

Jeg er en fyr som stort sett bare hører på musikk, men har hatt 4.1 systemet til ligitech , men solgte det. men da kommer spørsmålet, hva er best til musikk?

2, 4 eller 5 kanals lyd?

 

Hører på alt som går ann og høre på men ser lite film...

 

Noen forslag? :ermm:

Jeg ville valgt 2.1. Har 4.1 høytalere selv, men det er sjelden jeg bruker 4.1 når jeg hører på musikk. Vurderer å kjøpe med Z-2200 selv. Lykke Til!! :D

Lenke til kommentar
Noen som vet om det går det ann å koble Logitech Z2200 til en DVD-spiller og høre musikk og spille film uten forsterker?

Ja det går helt fint. Har selv testet det.

 

Forresten idag skulle eg hente noen nøkler til de nye låsene som de skal installere her i borettslaget så eg måtte til møterommet. Anyways da eg kom inn så var det første fyren med nøklene sa åhh der er du som spiller så høyt musikk....alle begynte å si at eg måtte roe ned med så høy musikk spilling og greier. Arrrgh nå blir eg nødt å kjøpe meg noen gode headsett.

 

Var litt flaut. Z-2200 sin feil. :green:

Lenke til kommentar

Snowdog:

 

:laugh::laugh:

 

 

 

Høres kjent ut. Har et eldre sett høytalere pr i dag med sub. Venter på Logitech Z-5300 og jeg kan vel sikkert vente meg samme reaksjon...hehe

(bor selv i 3 etasje i et borettslag)

:green:

 

 

[edit]

 

Har nå fått dem :w00t: og fytti h*****. Til 2600,- kr er det mye lyd ja. Tok LoTR testen og der han (husker ikke navnet i farten :blush: ) fikk finger`n kappet av og eksploderte :scared: skapene skalv og kjerringa ropte "NÅ ER DET NOK" mens minsten på nesten 3 år ropte "HØRE MER PAPPA!!" :laugh:

 

Eter noen instillinger funket det bra til Jazz også . Hørte på noen skive med bla Chick Corea og hans Akoustic Band "Alive" fra 1991 (er min favoritt) og bassen var myk og fin..ingen særlig huller der nei!

Disco/teckno turte je ikke å spille i og med minsten hadde lagt seg :dontgetit:

 

MEN....for audiofile holder nok ikke dette! Vil si at det blir best resultat (utifra forløpig høring) med "passe" lydnivå. dvs ikke for høyt eller for lavt ;)

Endret av kåre klut
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Høyst userriøs tone, og mange totalt rivende feil utspill: "200w er mye lyd"?

200w forsterkereffekt forteller ikke jack shit utan at sesitiviteten på elementene blir oppgitt. hadde du oppgitt aukustiske watt hadde utsagnet kunne vært korrekt.

 

en annen ting jeg kicker på:

"Logitech sitt svar på Creatives diskantfest er altså fasepluggen: Et spesielt "crossover"-element som verken er mellomtone eller diskant, men som i følge selskapet gjengir begge deler like bra"

 

Dette heter et fulltone element, og finnes ikke spesielt over hode. hvor i alle verdens navn og rike har du fått crossover element fra? delefilter element? overgangselement? wtf?

fasepluggen er der for å oppnå ønsket spredning av lydbølgene, sist jeg sjekket hjalp det ikke på forvrengningen.

 

tør jeg foreslå at dere som testere setter dere inn i aukustikkens og elektromekanikkens grunnprinsipper? det hadde testene deres tjent godt på.

 

om jeg virker litt kvass ikke ta deg nær av det, men vennligst overvei det jeg har sagt.

 

-Marius

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...