Beyma Skrevet tirsdag kl 10:25 Skrevet tirsdag kl 10:25 Trenger et godt budsjettvennlig mesh system. Alt av gaming er koblet kablet, men ønsker bedre wifi. Kan noen komme med anbefaling?
NULL Skrevet onsdag kl 15:25 Skrevet onsdag kl 15:25 Betyr det også at det er en del steder i boligen hvor mesh-aksesspunkt kan settes opp kablet?
Beyma Skrevet onsdag kl 16:30 Forfatter Skrevet onsdag kl 16:30 NULL skrev (1 time siden): Betyr det også at det er en del steder i boligen hvor mesh-aksesspunkt kan settes opp kablet? Ja
NULL Skrevet onsdag kl 19:10 Skrevet onsdag kl 19:10 Hvor stor bolig/leilighet? Type bolig? Det er slik at du i dag bare har en ruter som "nesten gir dekning", eller er wifi veldig dårlig? Det som her kan være en fordel, er kanskje å fokusere på et sett med to gode mesh-enheter, i stedet for mange av settene som leveres med tre "billige" mesh-enheter. To gode kan gi et bedre resultat enn tre "mindre gode". Som ellers nevnt i en annen tråd her nylig - i mitt hjem er det slik at jeg i utgangspunktet trenger tre enheter hvis jeg kjører med trådløs kommunikasjon mellom dem. Men siden jeg kan kjøre med kablet forbindelse, trenger jeg bare å bruke to, for jeg blir ikke avhengig av at de står slik at mesh-aksesspunktet har god wifi-dekning fra hovedenheten (som står som ruter). I praksis da blir ytelsen mye bedre, og jeg kan også unngå "daisy chain" (altså at "Mesh3" snakker med "Mesh2" som igjen snakker med "Mesh1", der "Mesh1" er det som står som ruter eller er tilkoblet kablet til ruter).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå