seda Skrevet lørdag kl 10:03 Skrevet lørdag kl 10:03 (endret) Våknet i går morges hvor senen/muskelen på forsiden av venstre hofte var helt merkelig vond. Hadde sovet i senga til en av ungene, og ligger mye på venstre side den natten. Kunne ikke stå rett opp og ned og ikke legge vekt på beinet uten skikkelig "knivstikking"-smerte. Prøvde å tøye og bøye litt, og etter en stund gikk det over og alt føltes helt normalt. Gikk til og med en tur i badstue på formiddagen! Kommer hjem, dusjer, skifter og PANG... knivsmerte foran på hofta igjen. Krøker meg ut i sofaen og sitter med beina rett ut og bøyer litt. Så går det over. Gikk til fysio, når hofta føltes fin, og hun fant ikke noe spesielt der og da, annet enn at rotasjon av hofta når jeg ligger på magen er vondt. I går ettermiddag og kveld låste det seg et par ganger til, og gikk over igjen. I dag har jeg oppdaget at jeg kan ta en dyp knebøy og rotete litt på hoftene i sittende stilling, og at det løsner opp låsningen/smerten eller hva det nå er, med en gang. Men jeg kan stå og henge på hofta eller gjøre noe helt trivielt av bevegelser, og så stikker det til igjen. Har hatt en prolaps i C4-C5 på venstre side i mai i fjor, men har ikke merket noe til denne siden den gikk over i juli/august. Er det noen som aner hva det kan være som er feil med forsiden av hofta mi? Jeg blir sprø av at den plutselig stikker til, og at jeg bare kan huke meg med og "fikse" den... Endret lørdag kl 10:10 av seda
Powertrainer Skrevet lørdag kl 19:06 Skrevet lørdag kl 19:06 Høres nesten ut som en psoas som protesterer men umulig å si uten en utredning. Du kan jo prøve en lett strekk på psoas musklaturen for å se om det har noe å si. Utfallsvarianten er jo ikke så dum da den bruker fasciaen for å bidra med strekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå